Thuisladen met ABB Terra AC box

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Palomientje
2nd Gear member

Goedemorgen

WIj hebben een EX40 6 maanden oud en die kan ik overal laden. Wij hebben nu 3 fase aan laten leggen en ik heb een ABB Terra AC laadbox geinstalleerd en geconfigureerd. Echter krijg ik het laden niet aan de gang. Op het moment dat je kabel in de auto en in de box steekt zou er een lampje moeten gaan branden dat kabel en auto herkent worden. Je ziet in de display van de auto dat hij aan het initialiseren is en dat blijft hij ook doen en er gaat geen lampje branden op de laadbox. Als je dan laden toch start laat de laadbox een melding zien dat de kabel aangesloten moet worden terwijl die er al in zit. Ook als je de kabel weer loskoppelt en weer aansluit blijft lampje uit en blijft de laadbox aangeven kabel aansluiten. Software is up to date en ik kan nergens iets vinden in de TerraConfig install app wat ik misschien verkeerd heb ingesteld. De lader geeft ook geen foutmelding. Ik heb twee kabels geprobeerd en probleem blijft. Vanmorgen beide kabels en auto getest op een laadpaal en werkt gewoon meteen. Dus het lijkt of een instelling in de app of combinatie auto en ABB TerraAC laadbox lijkt mij.
Herkent iemand dit probleem?

Gr Harry Maas
BertZ64
3rd Gear member

Ik zou zeggen: terug naar de installateur van je laadpaal.
Bert
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021)
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 (2025)
Palomientje
2nd Gear member

Goedmorgen dat kan inderdaad kloppen terug naar de installateur maar er zijn ook mensen die dat zelf willen installeren en dan wordt het inderdaad niet makkelijker en ABB is er al mee bezig maar ik vroeg me af of er mensen zijn op het forum die zo'n laadbox ook hebben.

Gr Harry
Plaats reactie

Terug naar “XC40”