De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Dan heb je nog fff te gaan. Bij mij staat dit erop.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 420.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 420.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Zeau, dan zijn er al heel wat. Toch even benieuwd, zijn er inmiddels zaken buiten normaal onderhoud die je hebt moeten vervangen, bijv. verstuivers, brandstofpomp, schokdempers, uitlaat, automaat etc.?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28153
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Schokdempers is ook normaal onderhoud toch?
Is bekend dat ze niet het eeuwige leven hebben en vanaf 200.000 kilometer of meer horen ze gewoon bij de te vervangen onderdelen.
Is bekend dat ze niet het eeuwige leven hebben en vanaf 200.000 kilometer of meer horen ze gewoon bij de te vervangen onderdelen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Morgen zal ik jullie vertellen wat er vervangen is vanaf 0 km;-)
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 420.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 420.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Okay, ik ben benieuwd. Ikzelf ben bij een ander merk gewend dat schokdempers minstens 4 ton meegaan.
Vanochtend was ik in Haren. Niet normaal hoeveel Volvo's uit de glorietijd van Volvo er nog rond rijden (V70, XC70, 240 etc.).
Autohus heeft nog een XC70 5 cilinder diesel te koop zag ik op internet:
https://www.autohus.nl/occasions/volvo- ... eping-aid/
Ze zijn er dus nog wel.
Vanochtend was ik in Haren. Niet normaal hoeveel Volvo's uit de glorietijd van Volvo er nog rond rijden (V70, XC70, 240 etc.).
Autohus heeft nog een XC70 5 cilinder diesel te koop zag ik op internet:
https://www.autohus.nl/occasions/volvo- ... eping-aid/
Ze zijn er dus nog wel.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Daar heb ik inderdaad wel ervaring mee
Ik moet eerst zeggen dat ik een stevige auto nodig heb. Ik hou ook niet van om de paar jaar een andere auto kopen. Onderhoud is altijd door de Volvo dealer gedaan.
Auto moet betrouwbaar zijn. Ik rij minimaal 2x per jaar met de caravan op vakantie neer bijv. Zweden, Finland, Duitsland, Zuid Frankrijk, Italie of Zwitserland. Caravan is 6,5 meter en weegt 1500 kg.
Verder rij ik vooral snelweg km's maar ik schuw het terrein ook niet
En..............als er iets kapot is meteen laten maken voordat er meer kapot gaat.
Komtie
48.000 remblokken
142.000 remblokken
165.000 nieuwe distributie riem etc
188.000 nieuw remblokken en schijven
220.000 nieuwe accu
238.000 raamschakelaar links vervangen.
247.000 stuurhuis geflusht
247.000 automaat geflusht
288.000 pomp stuurbekrachtiging vernieuwd
288.000 foute diagnose. Bleek het stuurhuis te zijn. Vernieuwd.
292.000 remblokken
300.000 sproeierslang koplampen vernieuwd
320.000 nieuwe distributieriem etc
335.000 gasveer achterklep vervangen, remblokken en schijven voor
336.000 kapotte brandstofsensor. Draden bloot in kabelboom rechtervoorkant. Geisoleerd
387.000 draagarmrubbers achter vervangen en gasveer hondenrek
404.000 remblokken en schijven achter vervangen
En natuurlijk alle grote beurten en filters en olie vervangen op tijd.
Valt wel mee dus
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 420.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 420.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Nou dat lijstje is hoofdzakelijk gewoon slijtage onderhoud toch? Jij dat Stuurhuis en ik heb buiten (preventief) het onderhoud de Haldex pomp gehad en achterklep klepvering en een aantal sensoren zoals de T map en nog een paar preventief gedaan. Automaat flushen heb ik 143.642 bij de koop en huidige stand 220K nu twee keer gedaan met syntheet Kroon olie zoals gebruikelijk
Voorn: Feitelijk toch een redelijk zorgeloos rijtje
Voorn: Feitelijk toch een redelijk zorgeloos rijtje
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
-
Urbexpeditie
- 7th Gear member
- Berichten: 9411
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Valt zeker mee.Voorn schreef: ↑07.12.2025 - 17:29Daar heb ik inderdaad wel ervaring mee
Ik moet eerst zeggen dat ik een stevige auto nodig heb. Ik hou ook niet van om de paar jaar een andere auto kopen. Onderhoud is altijd door de Volvo dealer gedaan.
Auto moet betrouwbaar zijn. Ik rij minimaal 2x per jaar met de caravan op vakantie neer bijv. Zweden, Finland, Duitsland, Zuid Frankrijk, Italie of Zwitserland. Caravan is 6,5 meter en weegt 1500 kg.
Verder rij ik vooral snelweg km's maar ik schuw het terrein ook nietEn rij ook in de sneeuw in Zwitserland.
En..............als er iets kapot is meteen laten maken voordat er meer kapot gaat.
Komtie
48.000 remblokken
142.000 remblokken
165.000 nieuwe distributie riem etc
188.000 nieuw remblokken en schijven
220.000 nieuwe accu
238.000 raamschakelaar links vervangen.
247.000 stuurhuis geflusht
247.000 automaat geflusht
288.000 pomp stuurbekrachtiging vernieuwd
288.000 foute diagnose. Bleek het stuurhuis te zijn. Vernieuwd.
292.000 remblokken
300.000 sproeierslang koplampen vernieuwd
320.000 nieuwe distributieriem etc
335.000 gasveer achterklep vervangen, remblokken en schijven voor
336.000 kapotte brandstofsensor. Draden bloot in kabelboom rechtervoorkant. Geisoleerd
387.000 draagarmrubbers achter vervangen en gasveer hondenrek
404.000 remblokken en schijven achter vervangen
En natuurlijk alle grote beurten en filters en olie vervangen op tijd.
Valt wel mee dus![]()
Is voornamelijk onderhoud. Lees verder niets geks.
-
steven.vuylsteke
- 5th Gear member
- Berichten: 2267
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
Dat leest als bijzonder weinig. Haal er de remblokken uit en het lijstje is nog maar half zo lang 
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K - verkocht met 318K aan een neef die net zijn rijbewijs behaald heeft
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
Land Rover Discovery 4 2014 - TDV6 - S
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
Land Rover Discovery 4 2014 - TDV6 - S
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Mijn lijstje komt aardig overeen.
Even de gewone zaken eruit latend, blijft over: raamschakelaar links vervangen (me too), stuurhuis, sproeierslang koplampen vernieuwd, gasveer achterklep vervangen (me too), kapotte brandstofsensor (is dat de T-map sensor? dan "me too"), draagarmrubbers achter vervangen, gasveer hondenrek (me too).
Het valt mij alleszins mee vergeleken met wat modernere Volvo's allemaal aan onverwacht onderhoud met zich mee brengen. Die lijken dan wel gemaakt van jonge kaas.
Vraagje: nog niet de Bi-xenon lampen moeten vervangen? En nog steeds de originele achterveren?
Even de gewone zaken eruit latend, blijft over: raamschakelaar links vervangen (me too), stuurhuis, sproeierslang koplampen vernieuwd, gasveer achterklep vervangen (me too), kapotte brandstofsensor (is dat de T-map sensor? dan "me too"), draagarmrubbers achter vervangen, gasveer hondenrek (me too).
Het valt mij alleszins mee vergeleken met wat modernere Volvo's allemaal aan onverwacht onderhoud met zich mee brengen. Die lijken dan wel gemaakt van jonge kaas.
Vraagje: nog niet de Bi-xenon lampen moeten vervangen? En nog steeds de originele achterveren?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Ja originele achtervering en geen koplampen hoeven vervangen;-)
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 420.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 420.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km















