ik heb me claxon laatst vervangen
omdat ie lurp was
toen ik onder de wagen lag zag ik dat er nog een soortgelijke aansluiting +
bevestiging zit.
Zouden er 2 claxons op een 440 kunnen?
dus bv een doh (dukes of hazard) met er naast een normale
en dan een 3 polige schakelaar? zonder een extra relais te plaatsen?
ik ben benieuwd
grts arjen
2 claxons op 440?
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
er zitten twee dezelfde aansluitingen voor twee dezelfde claxons op een 4 serie. Het is zegmaar redundant uitgevoerd.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Die van mij heeft er twee een hi en low claxon. Een lekker volle toon dus 

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
LOL 

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 4th Gear member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
- Locatie: H´sluis
hoe bedoel?? je heb je zo luchthoorn of gewoon 2 verschillende claxons er op zitten....want bij de halfords, bijvoorbeeld kan je 2 tonige claxon halen maar wekt met lucht horens en een compressor!Die van mij heeft er twee een hi en low claxon. Een lekker volle toon dus
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Zitten niet bij elke volvo 2 claxons er op
trouwens dit is nog speel goed....
Dit zijn pas hoorns!
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... rnblasters
trouwens dit is nog speel goed....
Dit zijn pas hoorns!

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... rnblasters
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
ik heb destijds op mijn 440 een twetal extra hoorntjes gemonteerd pal achter de grille. (Daar was genoeg ruimte.) De aansturing was heel eenvoudig Een contact van een zwaar relais schakelde de hoorns in. Het relais stond paralel aan de originele claxon.
Resultaat: Bij ruim 160km/uur hoorden mijn voorgangers nog steeds heel duidelijk dat ik eraan kwam als ik een keer goed toeterde.
Bijkomstig effect was dat als ik een keertje snel op de toeter drukte, alleen de originele claxon afging. (Kwam door de schakeltijd van het relais.)
Foto's heb ik meen ik nog wel ergens als het goed is.Als ik ze kan vinden plaats ik ze wel.
Resultaat: Bij ruim 160km/uur hoorden mijn voorgangers nog steeds heel duidelijk dat ik eraan kwam als ik een keer goed toeterde.
Bijkomstig effect was dat als ik een keertje snel op de toeter drukte, alleen de originele claxon afging. (Kwam door de schakeltijd van het relais.)
Foto's heb ik meen ik nog wel ergens als het goed is.Als ik ze kan vinden plaats ik ze wel.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
- De Pum
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24.11.2006 - 14:56
- Locatie: maastricht
maar hoe moet ik mij dat in denken als je gewoon op de toeter drukde dat ze alle twee af gingen of dat je daar een bepaalde knop voor had of zo die foto's zou ik wel evt willen zienAndorabLe schreef:ik heb destijds op mijn 440 een twetal extra hoorntjes gemonteerd pal achter de grille. (Daar was genoeg ruimte.) De aansturing was heel eenvoudig Een contact van een zwaar relais schakelde de hoorns in. Het relais stond paralel aan de originele claxon.
Resultaat: Bij ruim 160km/uur hoorden mijn voorgangers nog steeds heel duidelijk dat ik eraan kwam als ik een keer goed toeterde.
Bijkomstig effect was dat als ik een keertje snel op de toeter drukte, alleen de originele claxon afging. (Kwam door de schakeltijd van het relais.)
Foto's heb ik meen ik nog wel ergens als het goed is.Als ik ze kan vinden plaats ik ze wel.
groetjes
Davy
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
ik heb de naar blik klinkende claxons vervangen voor goedkope maar mooi klinkende italiaanse tweetoons claxons. gekocht bij conrad, 15 euro ofzo. ik zal kijken om er ergens volgende week een foto van te maken.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Er zat geen extra schakelaar op het dashbord. De hoorntjes gingen bijna tegelijk kabaal maken met de originele claxon.De Pum schreef:maar hoe moet ik mij dat in denken als je gewoon op de toeter drukde dat ze alle twee af gingen of dat je daar een bepaalde knop voor had of zo die foto's zou ik wel evt willen zienAndorabLe schreef:...
groetjes
Davy
Een relais heeft iets tijd nodig om te schakelen. De twee hoorntjes hadden ook even tijd nodig om kabaal te gaan maken. Door maar heel kort op de claxon te drukken, hoor je al wel geluid van de originele claxon en nog niet van de twee hoorntjes erbij. Als je normaal langer op de klaxon drukte, kwam het volle kabaal los.
Eenvoudige omschrijving van hoe aan te sluiten: (Heel erg moeilijk is het niet.)
- relais paralel aan de originele claxon (In deze draad een makkelijk berijkbare zekering zetten is wel verstandig)
- plus van de accu naar relais-contact,
- van relais-contact naar de hoorntjes
- van hoorntjes naar de min van de accu (of naar de massa)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De reden dat ik de hoorntjes door een relais liet aansturen was het behoorlijke stroomverbruik. Aangezien ik niet wist hoe groot de zekering van de claxon was (en deze niet wilde uitproberen) heb ik dus voor mijn oplossing gekozen.
Er kleefden wel een klein probleempje aan de constructie. En dat was niet dat ze recht naar voren wezen. Eenmalig heb ik er last van gehad dat er vocht in de behuizing van het relais was gekomen. Dit had tot resultaat dat de auto spontaan begon te toeteren bij mij voor de deur. (het leek op een slecht afgesteld alarm, alleen dit ging een beetje onregelmatiger en luidruchtiger.)
En ik kan je verzekeren dat het dan niet grappig is om dan het relais te verwijderen als je met je hoofd onder een openstaande motorkap staat.
En dan iets heel anders: Wil die vrolijkert hierboven zijn foto even een klein beetje herschalen naar een afmeting die niet de hele layout van de pagina verknalt?
Er kleefden wel een klein probleempje aan de constructie. En dat was niet dat ze recht naar voren wezen. Eenmalig heb ik er last van gehad dat er vocht in de behuizing van het relais was gekomen. Dit had tot resultaat dat de auto spontaan begon te toeteren bij mij voor de deur. (het leek op een slecht afgesteld alarm, alleen dit ging een beetje onregelmatiger en luidruchtiger.)
En ik kan je verzekeren dat het dan niet grappig is om dan het relais te verwijderen als je met je hoofd onder een openstaande motorkap staat.
En dan iets heel anders: Wil die vrolijkert hierboven zijn foto even een klein beetje herschalen naar een afmeting die niet de hele layout van de pagina verknalt?
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
zo, ik haal hem wel weg. ach, de layout wordt ffies anders..... maar mijn auto wordt er leuker van dus misschien komt de foto nog wel eens tevoorschijn.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014