De introductie van de Autotelefoon
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 11002
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
“Carpe Diem”
Een zwarte XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”.
Een zwarte C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo".
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Een zwarte XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”.
Een zwarte C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo".
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41731
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik reed ook met zo'n sprietje op het dak 
En je kon alleen binnen Nederland bellen.
Tenminste, tot ik ontdekte dat de telefoon het in Zwitserland wel gewoon deed.
En je kon alleen binnen Nederland bellen.
Tenminste, tot ik ontdekte dat de telefoon het in Zwitserland wel gewoon deed.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 11002
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Een echte autotelefoon heb ik nooit gehad. Eind jaren '90 had ik pas mijn eerste gsm telefoon in de auto overigens zonder carkit. Het was een enorme Siemens. De latere Nokia's waren op een carkit aangesloten met een extra speaker. En een externe antenne die op de zijramen geplakt waren. 406 Break/C5/Mondeo......
“Carpe Diem”
Een zwarte XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”.
Een zwarte C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo".
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Een zwarte XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”.
Een zwarte C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo".
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- BertZ64
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 18.01.2025 - 22:09
- Locatie: Overijssel
Fantastisch, totdat je de rekening kreeg waarschijnlijk…
Maar leuk en nostalgisch filmpje inderdaad.
Ik kan mij nog goed mijn eerste herinneren: de Carvox 4000. Dat was meer een transportable.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bert
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
-
Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1652
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Zo'n kast had ik ook. Van KPN. Voor de accu in de auto een plek achterin, dan kon de hoorn voorin in de houder geklikt worden.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
-
WillyWortel2
- 5th Gear member
- Berichten: 1447
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
In de jaren tachtig had ik de oudste versie van de autotelefoon.
Achter in de auto werd een grote kast geïnstalleerd met de zender en de ontvanger.
Nederland was ingedeeld in zones. Om contact met de persoon in de auto te kunnen maken moest je weten in welke zone de auto reed.
Bij de bestuurder werd een gewone telefoonhoorn ingebouwd.
Bij een verkeerscontrole in België werd ik voor spion aangezien. De hele installatie werd onderzocht. Het riep veel vragen op.
De leverancier had er geen idee van dat de apparatuur in het buitenland ragen zou oproepen.
Achter in de auto werd een grote kast geïnstalleerd met de zender en de ontvanger.
Nederland was ingedeeld in zones. Om contact met de persoon in de auto te kunnen maken moest je weten in welke zone de auto reed.
Bij de bestuurder werd een gewone telefoonhoorn ingebouwd.
Bij een verkeerscontrole in België werd ik voor spion aangezien. De hele installatie werd onderzocht. Het riep veel vragen op.
De leverancier had er geen idee van dat de apparatuur in het buitenland ragen zou oproepen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41731
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat viel wel mee. Ik was zakelijk onderweg en het was handig dat ik bereikbaar was en niet pas op m'n plaats van bestemming kon bellen.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70















