Volvo PlugInHybride terugroepactie

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Hakkie1976
Starter

Oh dan is het bij mij nog snel gegaan, 6 november diagnose gesteld en weken later had ik een email dat ik 15 december verwacht wordt voor vervanging
2020 V60 T6 R-design Denim Blue
kistigun
2nd Gear member

Vandaag eindelijk de V60 kunnen weg brengen voor de reparatie aan de hybride accu. Om half 9 de sleutels afgegeven, om 3 uur werd ik alweer gebeld dat hij klaar stond om op te halen. Toen ik weg reed gaf hij een range aan van 35 km. Wat een beetje hetzelfde was als voorheen.

Kreeg overigens een C40 mee als leenauto, rijdt best lekker puur elektrisch. Was alleen niet echt gecharmeerd van alle "hulpmiddelen" die automatisch "mee hielpen"
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
BertD
1st Gear member

Ik heb het schildpadje weer een aantal keren gezien, tijdens het rijden. Volgens de dealer moeten de cellen opnieuw gebalanceerd worden. Daar zijn ze 2 dagen voor nodig, breng mijn XC90 morgen
Pasleppa
Starter

kistigun schreef: 07.10.2025 - 17:07 ik kan 9 december pas terecht... Heeft iemand met Volvo gesproken over een vergoeding van de ongewenste gemaakte brandstofkosten?
Ja, ik heb een paar weken geleden uitgebreid met de dealer en vervolgens Volvo Nederland gebeld. Het kostte veel moeite om duidelijk te maken dat ze het echt niet kunnen maken geen tegemoetkoming te geven voor het feit dat al maanden opladen geen optie is, wat de nodige kosten met zich meebrengt. Uiteindelijk bericht gekregen: er is een tegemoetkoming geregeld vanuit Volvo Nederland, die via de dealers wordt gegeven. Heel concreet: een tankkaart met een saldo van €250. Die krijgen klanten bij het ophalen van hun auto na de accucel vervanging van deze recall.
Ik zit nu ook al sinds mei te wachten op vervanging van één kapotte cel in mijn XC60, die gepland stond voor december, maar nu naar eind januari is verplaatst. Je moet hier kennelijk veel geduld voor hebben.
kistigun
2nd Gear member

Pasleppa schreef: 14.12.2025 - 13:59
kistigun schreef: 07.10.2025 - 17:07 ik kan 9 december pas terecht... Heeft iemand met Volvo gesproken over een vergoeding van de ongewenste gemaakte brandstofkosten?
Ja, ik heb een paar weken geleden uitgebreid met de dealer en vervolgens Volvo Nederland gebeld. Het kostte veel moeite om duidelijk te maken dat ze het echt niet kunnen maken geen tegemoetkoming te geven voor het feit dat al maanden opladen geen optie is, wat de nodige kosten met zich meebrengt. Uiteindelijk bericht gekregen: er is een tegemoetkoming geregeld vanuit Volvo Nederland, die via de dealers wordt gegeven. Heel concreet: een tankkaart met een saldo van €250. Die krijgen klanten bij het ophalen van hun auto na de accucel vervanging van deze recall.
Ik zit nu ook al sinds mei te wachten op vervanging van één kapotte cel in mijn XC60, die gepland stond voor december, maar nu naar eind januari is verplaatst. Je moet hier kennelijk veel geduld voor hebben.
Thanks, dan ga ik morgen Volvo Nederland eens bellen
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
BertD
1st Gear member

Dank ook voor de tip, dealer heeft inmiddels de toezegging dat er een kaart mijn kant op komt:)
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”