Kan gebeuren.
Het advies is wel om ze bij 2 mm te vervangen. Voor winterbanden is dat 4 mm.
Dus wat dat betreft is het niet onverstandig om nieuwe te monteren.
Tip: om de 10.000 km voor en achter wisselen.
Kan gebeuren.
Ligt ook aan het profiel, bij directioneel profiel kan het niet anders dan alleen voor en achter wisselen aan de zelfde zijde. In geval van een ‘non-directioneel’ profiel, meestal met een verplichte binnen- en buitenzijde van de band zou het mogelijk zijn om (ook) links en rechts om te wisselen. Maar voor gelijkmatigere slijtage is wissel tussen voor en achter aan te raden (aangedreven vs. niet aangedreven as)
Ik kan en wil niet in jouw portemonnee kijken, dus slechts een advies geven.Stoyanov schreef: ↑15.12.2025 - 15:08 Edit: mijn keuze stuitte op fel verzet van Hare Majesteit.
Zij eiste All Season banden, daarbij uiteraard enkel genoegen nemend met het beste en duurste soort.
Het zijn dus uiteindelijk Michelin Cross Climate 2 banden geworden.
Voor het prijsverschil met de Conti's kan een gemiddeld gezin voor meer dan een week boodschappen in huis halen, maar wij zijn dan ook geen gemiddeld gezin, aldus Hare Majesteit.
Wordt vervolgd...
Plus 1 (hoewel ik dan nooit voor de conti zou gaan).BertZ64 schreef: ↑15.12.2025 - 15:41Ik kan en wil niet in jouw portemonnee kijken, dus slechts een advies geven.Stoyanov schreef: ↑15.12.2025 - 15:08 Edit: mijn keuze stuitte op fel verzet van Hare Majesteit.
Zij eiste All Season banden, daarbij uiteraard enkel genoegen nemend met het beste en duurste soort.
Het zijn dus uiteindelijk Michelin Cross Climate 2 banden geworden.
Voor het prijsverschil met de Conti's kan een gemiddeld gezin voor meer dan een week boodschappen in huis halen, maar wij zijn dan ook geen gemiddeld gezin, aldus Hare Majesteit.
Wordt vervolgd...
De Michelin CC2 is geen slechte band, maar tegenwoordig zeker niet meer de beste. Er zijn inmiddels al twee opvolgers: de Cross Climate 3 en de Cross Climate 3 Sport.
De Pirelli en de Conti zijn echter nog beter.
Als Hare Majesteit voor het allerbeste wil gaan…
I rest my case![]()