Mijn project om van mijn dec-2001 S60 weer een mooie auto van nu te maken is bijna klaar. Kosten incl. een mooi gebaar van de dealer (10% korting omdat ze m`n inzet en moeite leuk vonden) Heb ook een hoop support gekregen met het uitzoeken of dingen wel kunnen over gezet worden etc. Hierbij gaat mijn dank uit naar Volvo: Furness Amsterdam.
Uitgaven:
-Model 2005-2007 heldere koplampen 2st 630 Euro
-Xenon 6000 kelvin licht. 210 Euro
-Led wit stadslicht en diverse klein spul 15 Euro
-Model 2005-2007 heldere achterlichten 2st 320 Euro
-Rubbers voor achterlicht 15 Euro
-4x lampen strips nieuw model achterlicht 50Euro (van de sloop)
-4x nieuwe zijstrip en achter strip 340 Euro
-Voorstrips+zijstrips+achterstrip spuiten 310 Euro
-Originele chromen wielbouten (Ebay.co.uk) 50 Euro
-Mechulairs poetsspul en meer. 75 Euro
-Mistlampen 2st 110 Euro
---------------
2125 Euro
Terug verdiensten:
Achterlichten 130 Euro
Diverse nog niet verkocht 50 Euro
-------------
NETTO KOSTEN 1945 Euro
Voor 2k heb je dus een zeer grote verbetering. Het kost wel meer moeite dan geld. (dit project heeft mij veel avonduren en vooral weekenden gekost) Na een dag op kantoor is het niet makkelijk meer om nog zware arbeid te doen...wel leuk.
Even wat kanttekeningen:
De koplampen hebben een nieuw elektronisch schema nodig voor de dimlichten en stadslichten. Dat is vrij makkelijk te doen. De stekker van de motor en knipper kan je gewoon gebruiken zoals het is. Echter moet alleen een aftakking gemaakt worden op je knipper draden aangezien de nieuwe koplampen een extra knipper hebben.
De xenon is vrij makkelijk..plug and play..je moet verder een weerstand aanpassen. Dit kost je misschien 10min. Verder moet je de kastjes van de xenon op je auto bevestigen. Hiermee zal je het meeste werk hebben.
De achterlichten passen op de S60, je moet alleen 1 pootje met een smal los ijzerzaagje wegzagen. Verder komen de units niet met rubbers, vergeet deze niet te bestellen. De 4 lampenstrips uit je oude units passen niet. Althans 2 passen aardig..maar dan zitten ze er niet strak in. Die 4 kosten 120e bij de dealer.
Spuitwerk. Ik heb gewoon nieuwe zijstrips(4x) gekocht en gelijk een achterstrip aangezien die niet zo mooi meer waren. Dit kost een hoop geld, maar dan weet je wel dat de kwaliteit goed wordt. Ik wil je er ook attent opmaken dat je de strips voorzichtig met een föhn moet loshalen, 2 van mijn strips ware nadat ze eraf waren net hoepels. Dan moet je nieuwe kopen. Verder ben je een aantal uren bezit met het verwijderen van eventuele platzooi op je deuren. De plakzooi op de strips kan de spuiter verwijderen, vraag hiervoor even een prijsje..zal niet zo heel erg duur zijn aangezien zij een soort tool hebben om dit eraf te halen. Geloof me doen het niet zelf. Heb van alles geprobeerd eerste instantie..beitel, nafta, wasbenzine, roterende koperborstel, schuurmachine. Doe het niet…J Wat je n.l. nodig hebt en een roterende rubber borstel.
Als je ook je strips op deze manier wilt laten spuiten, stuur me een bericht..!! Dan zorg ik dat het op de juiste plaats komt.
De nieuwe mistlampen heb ik in Duitsland besteld..dus die komen nog. Verder ga ik zondag de zijknippers erin zetten. En nog even alle plastic matte delen föhnen, de spuiter melde mij dat als je rustig alles warm maakt dat ze dan mooi zwart worden zonder allemaal crap erop te smeren wat na 2 weken eraf is. Dat föhnen zou voor een langere tijd mooi blijven.
Ik vind dat mijn auto nu echt weer mooi is…natuurlijk kan je het nog gekker maken door spiegels met knippers te kopen, nieuwe voor en achterbumper..dan ben je nog ca 2500e extra kwijt. Soms moet je gewoon blij zijn met wat je hebt.
Ik heb recent ook nog G3 gas in laten bouwen. 85 Liter netto inhoud. Ben hier zeer content mee. Als je gewoon een goede auto hebt is het prima rijden. Ik denk dat ik wel zo`n 140pk overheb. (i.p.v. 170pk)
Ik doe het onderhoudt grotendeels zelf..kijk hoe het moet op dit geweldige forum...en sleutelen maar. Laatste actie was de gasklep+huis schoonmaken. Dat was opeens een goede verbetering zeg...en dat voor 5euro aan remmencleaner en 15min werk. (slang los met slangenklem, huis even met 4 bouten eraf, doekje eronder en spuiten en borstelen maar)
Heb ook de mototsteun bovenop nieuw gekocht, deze was helemaal op...minder trillingen en dat voor maar 40e en 10min werk.
Ik hoop dat ik andere mensen hierbij kan aanzetten ook hun auto weer netjes te maken. Het is de moeite!!
Waarom 45k uitgeven als je het ook voor 15k kan doen