PDA inbouwen met Brodit Proclip

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
micmac
1st Gear member

Ik ga dus mijn pda houder links van het stuur monteren op een brodit pro clip. Ik wil dan ook de stroomdraad netjes wegwerken. Nu heb ik in een topic gelezen dat iemand zei ff een gaatje te boren in het luchtkanaal achter het rooster. Maar hoe krijg ik dit rooster onbeschadigd los zodat ik een gaatje kan gaan maken en de draad kan doorvoeren?

Ik heb een foto bijgevoegd op welke plek die moet komen.

Afbeelding
Volvo S40 T5 - 2004 - Black Sapphire
V70Rene
4th Gear member

Ik heb mijn PDA met navigatie naast/boven de radio hangen. Zo hangt deze niet voor de ventilatie openingen , en ook de 12 volt is eenvoudig bereikbaar.

Ik had de brodit houder uit de Focus C max gehaald, en iets aangepast. Ik zal er eens een foto van nemen. Zicht is perfect , ook bij zonneschijn.

Greetz
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Jannock
2nd Gear member

Je kunt gemakkelijk bij het rooster als je de omlijsting van de klokken verwijderd. Deze zit met twee schroeven vast (boven km en toerenteller). Dit is veel gemakkelijker dan het rooster verwijderen omdat je dan behoorlijk aan e.e.a. moet trekken. Bovendien heb je gelijk de mogelijkheid om de draden achter langs te bevestigen.
micmac
1st Gear member

Jannock,
Bedankt voor het advies maar ik was daar al achter gekomen. Hij zit er nu op en de draad gaat via het rooster het dashboard in via een gaatje in het luchtrooster. (gemaakt met een dremel, kon er maar net bij). De houder is van carcomm en normaal komt de draad er aan de onderkant van de houder uit. Ik heb de houder opengemaakt en met de dremel een gaatje ter grootte van de draad geboord in de achterkant. Normaal schroef je de swivel gelijk vast in de brodit. Ik heb geen schroeven gebruikt maar moertjes en boutjes. Ik was van plan om de draad helemaal naar de 12 volt aansluiting bij de schakelpook te leiden om daar de stroom af te tappen. Ik weet geen kortere weg. Iemand suggesties?????

Hier wat foto's hoe die zit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
konehead
Starter

Hallo micmac, is deze oplossing niet gevaarlijk i.v.b. met het uitschieten van de airbag?

Cheers, Konehead
hvl
3rd Gear member

Ja, Hij zit echt aan de verkeerde kant ](*,)
Volvo is het wordt het en blijft het
micmac
1st Gear member

Geen problemen bij de airbag. Want die komt uit het stuur en de curtain airbag komt volgens mij niet in de buurt van de pda!!!!
konehead
Starter

Ok. Mijn dealer wilde daar niet mijn PDA monteren, ik ben nog opzoek naar een andere oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”