Elektrisch rijden is top, totdat je met 3% accu op een Franse bergpas staat en de volgende laadpaal “buiten werking” blijkt. Precies dát probleem willen steeds meer automerken oplossen met EREV’s. Ook Volkswagen en Volvo kijken serieus naar deze aandrijflijn. Niet als hype, maar als slimme tussenstap richting volledig elektrisch. Wat maakt EREV’s zo interessant, en waarom juist deze twee merken?
Lees het hele verhaal: https://www.man-man.nl/erev-elektrische ... type=Image
Volkswagen en Volvo zetten in op EREV’s: elektrisch rijden zonder laadstress
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41752
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9616
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
Gewoon diesel-elektrische trein techniek in de behuizing van een auto
Elektrische aandrijving waarbij de elektriciteit uit een diesel generator komt. Maar nu met accu en een benzine motor.
Was de BMW i3 ook niet zo'n auto?
Elektrische aandrijving waarbij de elektriciteit uit een diesel generator komt. Maar nu met accu en een benzine motor.
Was de BMW i3 ook niet zo'n auto?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MIIVolvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Die techniek zie ik wel zitten moet ik zeggen. Eigenlijk beter dan de hybridetechniek denk ik.
Ben heel benieuwd of dit daadwerkelijk in gang wordt gezet...
Ben heel benieuwd of dit daadwerkelijk in gang wordt gezet...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- BertZ64
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 18.01.2025 - 22:09
- Locatie: Overijssel
Inderdaad, de BMW i3 was ook leverbaar met range extender. In 2013 al…
Hoezo nieuwe ontwikkelingen
Hoezo nieuwe ontwikkelingen
Bert
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
- BertZ64
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 18.01.2025 - 22:09
- Locatie: Overijssel
Hangt af van de toepassing. Voor zakelijk gebruik voldoet een EV voor mij prima. (Binnen Nederland en max. 300 km op 1 dag.)
Voor ons privé gebruik voldoet en EV niet en hebben we ook de voorkeur voor een PHEV of EREV. Die moeten overweg kunnen met 1800 kg caravan en in 5 minuten tanken weer 500 a 600 km actieradius hebben.
Bert
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)















