Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn Volvo V40 (2001, diesel).
Ik heb er twee andere stoelen in geplaatst, mét stoelverwarming en de bijbehorende klimaatbediening. Dat werkt allemaal goed.
Sinds de stoelen zijn gewisseld, blijft echter het airbaglampje branden. Wanneer ik aan de kabels/connector kom, gaat het lampje soms even uit, maar het komt meteen terug. Ik heb de pinnetjes al schoon gemaakt en zelfs een andere stekker erop gesoldeerd, maar dat heeft helaas niets opgelost.
Het probleem lijkt te zitten bij de airbag onder de bestuurdersstoel. De foutcodes kan ik niet wissen, omdat — om een of andere vage reden — de OBD niet meer werkt. Iemand zei dat het misschien aan de Pioneer-radio kan liggen, maar dat betwijfel ik.
Heeft iemand tips of ervaring hiermee?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Senne
Volvo v40 2001 SRS
-
MN-NL
- 5th Gear member
De Airbag melding kan je niet zelf wissen, dat is werk voor de dealer helaas. Dat het lampje soms uit, dan weer aan gaat is eigenlijk raar want als je de storing in het geheugen hebt zitten dan blijft ie ook tot de dealer hem wist. Voor zover ik weet dan natuurlijk - ik heb ook gehad dat de storing erin gekomen is na elektrische gremlins en ik de dealer nodig had om het lampje weer uit te krijgen.
Overigens is het met deze bouwjaren bij de APK een adviespunt, geen afkeur. En het feit dat het lampje dan weer aan, dan weer uit gaat zou mij ook ertoe aanzetten om eerst zelf de storing te willen verhelpen!
Dat de OBD niet uitleesbaar is duidt wellicht op andere uitdagingen. In dat geval en als je hulp wilt inroepen is https://ets1.nl/Home/ misschien een idee.
Succes, Marc
Overigens is het met deze bouwjaren bij de APK een adviespunt, geen afkeur. En het feit dat het lampje dan weer aan, dan weer uit gaat zou mij ook ertoe aanzetten om eerst zelf de storing te willen verhelpen!
Dat de OBD niet uitleesbaar is duidt wellicht op andere uitdagingen. In dat geval en als je hulp wilt inroepen is https://ets1.nl/Home/ misschien een idee.
Succes, Marc
-
V40_Senne
- Starter
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik ga die pagina zeker eens bekijken.
Spijtig genoeg woon ik in België, West-Vlaanderen (tegen de Franse grens), en hier is er geen adviespunt. In België is het ook wat anders: alles wat met zo’n systeem te maken heeft, moet gewoon werken.
Als ik dus tegen april iets gevonden heb, zou het normaal in orde moeten komen.
Bedankt in ieder geval voor de info — ik ga er verder mee bezig en laat nog iets weten.
Senne
Ik ga die pagina zeker eens bekijken.
Spijtig genoeg woon ik in België, West-Vlaanderen (tegen de Franse grens), en hier is er geen adviespunt. In België is het ook wat anders: alles wat met zo’n systeem te maken heeft, moet gewoon werken.
Als ik dus tegen april iets gevonden heb, zou het normaal in orde moeten komen.
Bedankt in ieder geval voor de info — ik ga er verder mee bezig en laat nog iets weten.
Senne