Volvo V60 2013 natte bekleding bestuurder en bijrijder en kofferbak

Plaats reactie
Aukesuppereend
Starter

Hallo,

Al geruime tijd hebben we last van vocht in de auto.
Zowel inde ruimte van het reversewiel, als onder de vloetmatten van de bestuurder en de bijrijder.

Wat me opviel was dat we geen last hadden van vocht in de voorkant als we “in de regen” hadden gereden, en wel met enige regelmaat als de auto stil had gestaan ( dat staat hij meestal wel, doen bijna alles met de fiets).

Nu het vakantie was had ik even wat tijd om op onderzoek uit te gaan. De vloerbedekking losgemaakt en omhoog geklapt over de bestuurdersstoel heen; daar stond een grote plas met vocht en de bekleding was volgelopen als een spons.
69FAFD97-ACE6-4C50-B022-02868A5CB5F6.jpeg
Dat gaf ook ruimte om op de tast te voelen waar het nog meer nat was en dat leek van linksboven te komen, de bekleding bij de ontgrendeling van de moterkap was ook vochtig.
Ik had wel eens iets gelezen over de slecht kitrand van de voorruit, dus die getest met een compressortje en zeepsop; het lijkt erop alsof de voorruit lek is.
IMG_3628.jpeg
Dat verklaart denk ik ook de nattigheid bij stilstand, en niet bij het rijden. Dan parelt het water wel af naar achter door de rijwind.

Ik hoop dat dit het is,
We laten de voorruit vervangen ( deze is ook al wel erg geëtst wat veel strooilicht veroorzaakt) en dan maar afwachten of de boel voor nu droog blijft.
Daarnaast moet volgende week de parafant eraf ivm reparatiewerken aan het linker voorscherm, dan maak ik die ook goed schoon.

Zijn er nog ideeen over de achterkant? De rubbers van de electra naar de kofferbak zien er goed uit. Lekkende achterlampen heb ik wel eens gehoord?
Ik hoop dat dit een inspiratie voor andere kan zijn.

Groetjes,
Auke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”