Fredhead schreef: ↑13.01.2026 - 11:30
JeroenSpock schreef: ↑13.01.2026 - 11:01
Voor dat korte moment dat je achteruit rijd in mijn ogen ook niet echt nodig.
En als je het helemaal goed doet, kan je ze nog apart schakelen ook.
Voor mij de reden om de extra verlichting op de achterzijde dus apart geschakeld te hebben.
Sowieso op sommige momenten erg handig dat je deze ook apart in kan schakelen als je achter de auto bezig bent of bijvoorbeeld in het donker een aanhanger aan of af staat te koppelen.
Dit kan prima met de XBB. Ik heb de XBB Smart button erbij gekocht. Deze button werkt draadloos en is op 2 standen via de app te programmeren. Op deze manier kan ik de volgende 3 functies aan de lampen toekennen.
1. De XBB-powerunit is gekoppeld aan de achteruitrijlichten.
2. Smart button, 1x drukken functioneren de lampen als een flitslamp (wel grappig als er een bekende achter me rijdt)
3. Smart button, 2x drukken functioneren de lampen als werklamp (continue aan)
Werkt voor mijn perfect. Om na te gaan of de lampen daadwerkelijk branden heb ik parallel aan de lampen een klein led signaallampje in het paneel op zijkant kofferruimte gemaakt. Zo kan ik in mijn spiegel zien of de lampen flitsen/aan zijn.

Tip: wil je geen smart button en wel werklampen: Zet dan de auto in de achteruit versnelling en doe je portier open. Dan gaat de auto op de handrem (check zelf of dit gebeurt!) en blijft in de achteruit versnelling staan en zo te gebruiken als werklamp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2023 en 2025: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.