Storing hybride systeem - service vereist

De Nieuwe XC60
nielsvo
2nd Gear member

Medivh schreef: 03.01.2026 - 18:20 Tevens is mij geadviseerd de auto in de tussentijd niet meer via de laadkabel op te laden. Ondanks deze storing ben ik zonder problemen heen en weer naar Frankrijk gereden en staat er komende maand nog tweemaal een rit naar Oostenrijk gepland, wat volgens de garage geen bezwaar vormt.
Bij mij laadt ie sowieso niet meer (lamp blijft geel). Rijdt nu op benzine en dat gaat prima.
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design 2020, Polestar Engineered
SandyBee
2nd Gear member

Fijn, dit forum en dit topic.
Ik dacht dat t een 5k reparatie zou worden, de bekende ERAD reparatie..
Maar door dit topic iets gerust gesteld.

Ik ben vanmorgen ook mijn dag gestart door de XC90 T8 2020 (113.000km) te starten met een melding 'Storing hybride systeem - service vereist'.
Dealer gebeld, die gaat kijken of ik zo nog even op de terugweg langs kan komen om kort uit te lezen.

Heb gewoon normaal met de volle accu kunnen rijden. maar sinds de melding laadt hij niet meer op.
Volvo XC90 R-Design 2020 in Denim Blue
SandyBee
2nd Gear member

SandyBee schreef: 16.01.2026 - 09:35 Fijn, dit forum en dit topic.
Ik dacht dat t een 5k reparatie zou worden, de bekende ERAD reparatie..
Maar door dit topic iets gerust gesteld.

Ik ben vanmorgen ook mijn dag gestart door de XC90 T8 2020 (113.000km) te starten met een melding 'Storing hybride systeem - service vereist'.
Dealer gebeld, die gaat kijken of ik zo nog even op de terugweg langs kan komen om kort uit te lezen.

Heb gewoon normaal met de volle accu kunnen rijden. maar sinds de melding laadt hij niet meer op.
Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen dus doe het even zo.
Net bij de dealer geweest (16 jan), inderdaad 1 cel kapot.
Vervangen duurt 2 dagen, wordt ingepland op de eerste week van maart, dus ongeveer anderhalve maand op enkel benzine rond rijden.
Volvo XC90 R-Design 2020 in Denim Blue
TheBeast_2.0
1st Gear member

Mijn XC-60 geeft ook sinds half december 2025 dezelfde melding. Ook zijn er meerdere cellen in mijn accu defect. Auto zou op 02-02 gerepareerd worden maar gisteren kreeg ik een mail dat de accu in back-order staat en dat de nieuwe afspraak 26-02 gaat worden. Met de dealer gesproken of hij garantie kan geven voor de rest van de modules die niet vervangen gaan worden. Mijn XC-60 is net twee jaar en heeft 60.000 gereden. Wat als de andere strakjes ook slecht worden en/of stuk gaan. Geen antwoord gekregen, maar verwacht hier wel enige coulance van Volvo. Afwachten maar weer.
bazzz83
1st Gear member

TheBeast_2.0 schreef: 28.01.2026 - 09:09 Mijn XC-60 geeft ook sinds half december 2025 dezelfde melding. Ook zijn er meerdere cellen in mijn accu defect. Auto zou op 02-02 gerepareerd worden maar gisteren kreeg ik een mail dat de accu in back-order staat en dat de nieuwe afspraak 26-02 gaat worden. Met de dealer gesproken of hij garantie kan geven voor de rest van de modules die niet vervangen gaan worden. Mijn XC-60 is net twee jaar en heeft 60.000 gereden. Wat als de andere strakjes ook slecht worden en/of stuk gaan. Geen antwoord gekregen, maar verwacht hier wel enige coulance van Volvo. Afwachten maar weer.
Vergeet de coulance maar. De defecte modules worden vervangen. De rest blijft zitten tot er weer een kapot gaat.

Je geeft aan dat je auto 2jr oud is. 2023/2024? Bijzonder want voor zover mij bekend was het probleem alleen bekend bij de 2020-2022 auto's.
TheBeast_2.0
1st Gear member

bazzz83 schreef: 28.01.2026 - 09:29
TheBeast_2.0 schreef: 28.01.2026 - 09:09 Mijn XC-60 geeft ook sinds half december 2025 dezelfde melding. Ook zijn er meerdere cellen in mijn accu defect. Auto zou op 02-02 gerepareerd worden maar gisteren kreeg ik een mail dat de accu in back-order staat en dat de nieuwe afspraak 26-02 gaat worden. Met de dealer gesproken of hij garantie kan geven voor de rest van de modules die niet vervangen gaan worden. Mijn XC-60 is net twee jaar en heeft 60.000 gereden. Wat als de andere strakjes ook slecht worden en/of stuk gaan. Geen antwoord gekregen, maar verwacht hier wel enige coulance van Volvo. Afwachten maar weer.
Vergeet de coulance maar. De defecte modules worden vervangen. De rest blijft zitten tot er weer een kapot gaat.

Je geeft aan dat je auto 2jr oud is. 2023/2024? Bijzonder want voor zover mij bekend was het probleem alleen bekend bij de 2020-2022 auto's.
hahaha je heb gelijk mijn XC-60 is van eind 2022 dus al weer net drie jaartjes..... :lol: :lol: :lol:
AmazonesXC60
1st Gear member

Ook ik heb sinds oktober dezelfde melding waarbij na controle bleek dat er één accucel defect was. Nu 5 maanden later wacht ik nog steeds op een bericht van de dealer voor de reparatie, lijkt nu eind maart (!!) te worden. Ik heb daarom ook contact met Volvo Nederland gehad over hoe nu verder. Volgens hen hebben zij geen (over) zicht op het uitleveren van de accucellen en verwijzen zij naar de dealer. Iets met kastje en muur dus. Omdat ik kennelijk niet onder de terugroep actie val is er vanuit Volvo Nederland ook geen enkele tegemoetkoming te verwachten, ik heb kennelijk gewoon pech. Ik wacht maart af en ga dan eens bij mijn rechtsbijstand verzekering informeren wat er mogelijk is. Bijvoorbeeld Volvo aanschrijven en in gebreke stellen, het product voldoet gewoon niet wat je er van zou mogen verwachten. Wordt vast vervolgd…
nielsvo
2nd Gear member

AmazonesXC60 schreef: 04.02.2026 - 09:28. Bijvoorbeeld Volvo aanschrijven en in gebreke stellen, het product voldoet gewoon niet wat je er van zou mogen verwachten. Wordt vast vervolgd…
Volgens het consumentenrecht heb je met Volvo niks te maken, je verkoper/dealer is je aanspreekpunt en die stel je dus in gebreke (hoe die dit vervolgens verhaalt op Volvo is zijn probleem).

Mijn XC60 wordt momenteel gerepareerd na dezelfde klacht begin december.
Ik viel niet onder de terugroepactie en dat wekt bij mij dan de vraag op: weet Volvo sowieso eigenlijk wel om welke auto’s het precies gaat?
En is het met het vervangen van een (of meerdere) accucellen ook structureel verholpen? Of is het een kwestie van hopen (voor Volvo) dat het merendeel pas na 8 jaar of 160K (opnieuw) met dit probleem komt zodat de autobezitter dan vervolgens zelf voor alle kosten opdraait?

Dit geeft het vertrouwen in Volvo wel een knauw bij mij.
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design 2020, Polestar Engineered
bazzz83
1st Gear member

nielsvo schreef: 05.02.2026 - 00:49
AmazonesXC60 schreef: 04.02.2026 - 09:28. Bijvoorbeeld Volvo aanschrijven en in gebreke stellen, het product voldoet gewoon niet wat je er van zou mogen verwachten. Wordt vast vervolgd…
Volgens het consumentenrecht heb je met Volvo niks te maken, je verkoper/dealer is je aanspreekpunt en die stel je dus in gebreke (hoe die dit vervolgens verhaalt op Volvo is zijn probleem).

Mijn XC60 wordt momenteel gerepareerd na dezelfde klacht begin december.
Ik viel niet onder de terugroepactie en dat wekt bij mij dan de vraag op: weet Volvo sowieso eigenlijk wel om welke auto’s het precies gaat?
En is het met het vervangen van een (of meerdere) accucellen ook structureel verholpen? Of is het een kwestie van hopen (voor Volvo) dat het merendeel pas na 8 jaar of 160K (opnieuw) met dit probleem komt zodat de autobezitter dan vervolgens zelf voor alle kosten opdraait?

Dit geeft het vertrouwen in Volvo wel een knauw bij mij.
Dat laatste, kapotte module wordt vervangen rest blijft zitten maar kan net zo makkelijk kapotte gaan werd mij door de dealer verteld. Alles preventief vervangen was geen optie. Ow en de nieuwe cel stellen ze bij dat deze naar ratio van de andere cellen hetzelfde levert.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”