Hier vanmiddag een nieuwe poging gedaan, op de parking bij een klant waar ik langer zou binnen zijn, opgestart van in de wagen, nu starten, wagen afsluiten....
melding voorbereiden installatie... update installeren.... 52% - update afgebroken????? "Kan update nu niet installeren..."
Ben zonet thuis gekomen, nog maar eens proberen...
opgestart vanuit de wagen... voorbereiden installatie.... melding: "Software-update kan niet starten, helaas is de update van de auto niet gestart. We zullen u op de hoogte brengen zodra de software beschikbaar is voor installatie. U hoeft op dit moment geen actie te ondernemen"
????
server plat? fout gevonden en update ingetrokken, geen idee maar het loopt weer fout met software...
wacht maar tot AI het overneemt.... terug naar het stenen tijdperk!
10 minuten na vorige melding en nieuwe: "uw auto installeert nu de nieuwste software, u ontvangt een bericht als het klaar is"
en in de app onder software "uw software is up to date" maar er wordt wel 3.7 als huidige versie weergegeven?????
intussen nog geen melding gekregen dat het klaar is....
Man, man, waar is de tijd van de echte wagens, zonder al die snufjes en software....
Blij dat ik nog een 850 T5-R staan heb die al die zever niet nodig heeft....sleutel in contact en rijden maar!
AAOS 4.2.13
-
bollocks
- 1st Gear member
V70 2.4D 136pk Momentum / V70 2.4 163pk Momentum / V70 D4 Summum / XC70 D4 AWD Summum / jammer genoeg aan aantal jaar zonder Volvo gezeten / XC60 T6 Recharge AWD
Hobbyvoertuig C30 (verkocht in 2025) en 850 T-5R Estate in de plaats gekocht
Live is to short to drive boring cars!
-
Willem XC60
- 2nd Gear member
-
eddy3
- 4th Gear member
Hallo,
Vandaag opnieuw geprobeerd, vanuit de wagen, toen ik op bezoek was.
wagen stond nu buiten,en zowaar, na 45 min kreeg ik bericht op smartphone, dat de update succesvol afgerond was. merk geen verschil.
Was eigenlijk volledig tevreden over de originele software, is een Mj 2026
grtn Eddy
wagen stond nu buiten,en zowaar, na 45 min kreeg ik bericht op smartphone, dat de update succesvol afgerond was. merk geen verschil.
grtn Eddy
-
Willem XC60
- 2nd Gear member
En welk type heb je dan? Ik bezit een XC60 MY26 en was over 3.7.0 volstrekt ontevreden. Zelfs zodanig dat ik met de dealer ben gaan praten. Die installeerde op 23-12/2025 de laatste versie en sindsdien ben ik echt meer tevreden maar niets in dit leven is perfect.eddy3 schreef: ↑16.01.2026 - 18:00 Hallo,
grtn Eddy
V70 - D5
V70 - 2.4D
XC70 - 2.4D
XC60 - T5 AWD Inscription Luchtvering
XC60 - T6 Full Options incl. wederom Luchtvering
V70 - 2.4D
XC70 - 2.4D
-
bollocks
- 1st Gear member
Neen, nog niet geprobeerd... zullen we morgen eens doen! Ik hou jullie op de hoogte!
Bedankt voor de tip!
V70 2.4D 136pk Momentum / V70 2.4 163pk Momentum / V70 D4 Summum / XC70 D4 AWD Summum / jammer genoeg aan aantal jaar zonder Volvo gezeten / XC60 T6 Recharge AWD
-
DPPSchoenmaker
- 1st Gear member
Vanavond de update aangeboden gekregen (XC40 MY24) was binnen 25 min geïnstalleerd. Daarna even gereden, lijkt of het systeem net wat sneller reageert. Aankomende week weer veel km's rijden dus kijken hoe het gaat.
Lease: Volvo XC40 Recharge SMER Ultimate Full Options Vapour Grey Black Edition 20" [MY24]
Vrouw: Volvo V60 T8 Twin Engine R-Design Polar Engineered Pine Grey Black Edition 19" [MY22]
Mercedes Benz C300e Estate AMG Night Line Premium Plus Full Options Spectraalblauw 18" [MY24]
Vrouw: Volvo V60 T8 Twin Engine R-Design Polar Engineered Pine Grey Black Edition 19" [MY22]
Mercedes Benz C300e Estate AMG Night Line Premium Plus Full Options Spectraalblauw 18" [MY24]
-
bollocks
- 1st Gear member
vervolg... deze morgen naar buiten om te proberen... niets!
De Volvo is dood! totaal geen reactie, deuren gaan niet open, totaal geen reactie...
Wel deze nacht een melding dat mijn achterklep ontgrendeld was.... die ik niet kon sluiten via de app....
en dan was het gedaan....
Volvo assistance gebeld en nu wachten ... daar gaan de plannen voor dit weekend!
meer dan 30 jaar Volvo rijder, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!
De Volvo is dood! totaal geen reactie, deuren gaan niet open, totaal geen reactie...
Wel deze nacht een melding dat mijn achterklep ontgrendeld was.... die ik niet kon sluiten via de app....
Volvo assistance gebeld en nu wachten ... daar gaan de plannen voor dit weekend!
- fluz
- 3rd Gear member
Sinds de OTA update geen locatie in rittenregistratie meer. Daarvoor wel. Verder merk ik geen veranderingen.
2001: S60 D5 (163pk)
2007: S60 D5 (185pk)
2010: S60 D3 (163pk)
2013: V60 D6
(Jaguar XK8 - Ford S-Max)
2024 Volvo V60 T6 Ultra
2007: S60 D5 (185pk)
2010: S60 D3 (163pk)
2013: V60 D6
(Jaguar XK8 - Ford S-Max)
2024 Volvo V60 T6 Ultra
- BertZ64
- 4th Gear member
Check even de privacy instellingen in de auto.
Bert
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
Mijn autohistorie
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Mijn autohistorie
-
Willem XC60
- 2nd Gear member
Ik heb wel eens vernomen dat het gedurende een 15 minuten losmaken van de 12v startaccu ook een volledige reset van de auto bewerkstelligt. Heb geen idee of dat jouw probleem zal verhelpen.bollocks schreef: ↑17.01.2026 - 11:02 vervolg... deze morgen naar buiten om te proberen... niets!
Ik neem aan dat Volvo Assistance je auto naar een Volvo dealer zal vervoeren. Dan maar hopen dat daar maandag verder wordt gekeken.
V70 - D5
V70 - 2.4D
XC70 - 2.4D
V70 - 2.4D
XC70 - 2.4D
-
Larsvanderkaa
- 2nd Gear member
Dit issue heb ik nu ook. Heel irritant!Willem XC60 schreef: ↑16.01.2026 - 13:04Ik ben er vooralsnog ook blij mee. Niet tevreden met het gegeven dat “stapvoets” naar het lijkt per dag wordt uitgezet. Gisteren een aantal kortere ritten gemaakt. Aan begin van de dag “stapvoets” aangezet. Is de hele dag ook na meerdere keren stoppen, contact af, uitstappen en vergrendelen ingeschakeld gebleven. Vanochtend na een nachtje slapen stond “stapvoets” weer uit.
Ach, elk voordeel heeft zijn nadeel.
-
Willem XC60
- 2nd Gear member
Larsvanderkaa schreef: ↑18.01.2026 - 09:26Dit issue heb ik nu ook. Heel irritant!Willem XC60 schreef: ↑16.01.2026 - 13:04Ik ben er vooralsnog ook blij mee. Niet tevreden met het gegeven dat “stapvoets” naar het lijkt per dag wordt uitgezet. Gisteren een aantal kortere ritten gemaakt. Aan begin van de dag “stapvoets” aangezet. Is de hele dag ook na meerdere keren stoppen, contact af, uitstappen en vergrendelen ingeschakeld gebleven. Vanochtend na een nachtje slapen stond “stapvoets” weer uit.
Ach, elk voordeel heeft zijn nadeel.
Blijft de vraag: is dit nu een programmeerfoutje of is dit echt de bedoeling van de fabrikant of het gevolg van regelgeving van overheidswege.
Wie het weet mag het zeggen!!
V70 - D5
V70 - 2.4D
XC70 - 2.4D
V70 - 2.4D
XC70 - 2.4D
- J33Bee
- 5th Gear member
Dit is dan een programmeer ding... Als (steeds) meer mensen zich melden, is er iets niet goed. Bij mij staat het gewoon nog steeds aan, na update naar 4.2.13. Klinkt dus als een nieuwe bug, zoals we gewend zijn van Volvo.
Stapvoets wel/niet is (nog) geen EU gedram... dat is alleen;
Wat me wel aan het denken zet, waarom CTA dus ook zo kansloos werkt tov de Sensus variant. Dat is gewoon veel agressiever gezet waarschijnlijk want Volvo zal liever te vroeg remmen, dan aansprakelijkheid op zijn bord willen...
Wat me wel aan het denken zet, waarom CTA dus ook zo kansloos werkt tov de Sensus variant. Dat is gewoon veel agressiever gezet waarschijnlijk want Volvo zal liever te vroeg remmen, dan aansprakelijkheid op zijn bord willen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Katger
- 1st Gear member
Bij onze xc60 MY2022 blijft de app heel lang hangen op 'Installatie voorbereiden...' en stopt er dan simpelweg mee. Gisteren ging ie één keer verder door naar 'installeren' en toen ie naar uurtje '100%' aangaf bleef ie ook gewoon hangen. Hoe kom ik nog verder?Gino67 schreef: ↑16.01.2026 - 16:30 Gisteren 15-1-2026 de update ontvangen voor mijn V60 T8 MY 2023. De update (lekker binnen) gestart via de app. Ging probleemloos en was na ca. 45 min klaar, dus minder dan de gemelde 90 min. Enige issue was dat de app na de update aangaf dat de achterklep ontgrendeld was. Dus toch even naar buiten, auto ontgrendeld en weer vergrendeld, opgelost. Vandaag gereden zonder problemen. Ik merk geen verschil met 3.7, maar misschien gebruik ik ook niet alle features die hier genoemd worden.
(heb geldig volvo-abbo).
-
bollocks
- 1st Gear member
update:
Volvo Assistance lang geweest en ik bleek niet de enige te zijn met dit probleem....
Volgens technieker zou de update vastgelopen zijn en is de computer in installatieloop gegaan... resultaat: batterij plat, update niet gelukt!
Deur open met noodsleutel, booster op de contactpunten in motorruimte en wachten, proberen te starten... lukte pas na een aantal pogingen maar het lukte!
Eindelijk weer stroom, de koffer kon dus ook open zodat we de batterij konden uitmeten... blijkt nog goed te zijn, dus puur pech gehad...
Btw, is er iemand die weet hoe je de koffer los/open krijgt als er geen stroom meer is, is er ergens een manuele noodopening of ontgrendeling voorzien?
Volgens de technieker is dat het grote probleem bij deze wagens, als de batterij echt stuk is, geven die contactpunten in de motorruimte ook geen stroom door aan de stuurdozen en kan je de koffer dus niet ontgrendelen... en langs binnen via de achterbank in de koffer geraak je ook niet aan de batterij want de bodemplaat zit onder de kofferklep... die krijg je dus niet omhoog....
Vroeg die man om de start/stop functie uit te schakelen, anders loop je het risico dat bij de eerste rode lichten de "stop" functie werkt, maar de "start" niet meer volgt...
Bij mijn weten is er geen uitschakelbare start/stopfunctie, enkel de rijdynamiek op 'power' zetten zodat de motor blijft draaien... (of ben ik mis?)
We zijn dan maar een uitstapje gaan doen om de batterij te laden... en gelukkig hebben we het probleem niet meer gehad.
En plots was er weer die melding dat er een update klaar was voor mijn wagen... toch maar gewacht tot ik thuis was...,
installatie gestart en nu is het blijkbaar wel gelukt...
ik heb nog niet gereden met de wagen, dus nog geen ervaring met wat er eventueel anders zou zijn....
Eind goed al goed, maar dit zou niet mogen!
Volvo Assistance lang geweest en ik bleek niet de enige te zijn met dit probleem....
Volgens technieker zou de update vastgelopen zijn en is de computer in installatieloop gegaan... resultaat: batterij plat, update niet gelukt!
Deur open met noodsleutel, booster op de contactpunten in motorruimte en wachten, proberen te starten... lukte pas na een aantal pogingen maar het lukte!
Eindelijk weer stroom, de koffer kon dus ook open zodat we de batterij konden uitmeten... blijkt nog goed te zijn, dus puur pech gehad...
Btw, is er iemand die weet hoe je de koffer los/open krijgt als er geen stroom meer is, is er ergens een manuele noodopening of ontgrendeling voorzien?
Volgens de technieker is dat het grote probleem bij deze wagens, als de batterij echt stuk is, geven die contactpunten in de motorruimte ook geen stroom door aan de stuurdozen en kan je de koffer dus niet ontgrendelen... en langs binnen via de achterbank in de koffer geraak je ook niet aan de batterij want de bodemplaat zit onder de kofferklep... die krijg je dus niet omhoog....
Vroeg die man om de start/stop functie uit te schakelen, anders loop je het risico dat bij de eerste rode lichten de "stop" functie werkt, maar de "start" niet meer volgt...
Bij mijn weten is er geen uitschakelbare start/stopfunctie, enkel de rijdynamiek op 'power' zetten zodat de motor blijft draaien... (of ben ik mis?)
We zijn dan maar een uitstapje gaan doen om de batterij te laden... en gelukkig hebben we het probleem niet meer gehad.
En plots was er weer die melding dat er een update klaar was voor mijn wagen... toch maar gewacht tot ik thuis was...,
installatie gestart en nu is het blijkbaar wel gelukt...
ik heb nog niet gereden met de wagen, dus nog geen ervaring met wat er eventueel anders zou zijn....
Eind goed al goed, maar dit zou niet mogen!
- mga1600
- 6th Gear member
CTA is soms inderdaad te voorzichtig en soms gooit het de auto keihard op de rem bij achteruitrijden als er bijvoorbeeld alleen maar een hoge graspol nabij is of als je in een krap vak probeert te parkeren. In zo’n geval zet ik het uit (in het camerascherm).J33Bee schreef: ↑18.01.2026 - 09:53 Dit is dan een programmeer ding... Als (steeds) meer mensen zich melden, is er iets niet goed. Bij mij staat het gewoon nog steeds aan, na update naar 4.2.13. Klinkt dus als een nieuwe bug, zoals we gewend zijn van Volvo.
In alle andere gevallen is het prima, heeft er al eens voor gezorgd dat een fietser die keihard over het trottoir achter onze oprit scheurde (wat hij uiteraard niet mocht, maar toch deed) op tijd opgemerkt werd en de auto stilzette, Ik denk dat hij zonder CTA volop tegen mij auto geknald zou zijn met misschien wel serieuze verwondingen tot gevolg. Moet je niet aan denken toch?
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- BertZ64
- 4th Gear member
Dat heeft niets met aansprakelijkheid van Volvo te maken. Als bestuurder blijf je te allen tijde aansprakelijk.
Los daarvan, beter te agressief ingrijpen dan te laat, want dan kan jij als bestuurder zomaar een ongeluk veroorzaken…
Bert
Mijn autohistorie
Mijn autohistorie
- mga1600
- 6th Gear member
Dealers krijgen die informatie wel degelijk er zijn heel regelmatig uitgebreide nieuwsbrieven, maar als iemand die niet leest houdt het op. Zegt meer over de persoon dan over de organisatie.J33Bee schreef: ↑16.01.2026 - 13:19Omdat die update is uitgesteld. Ongelofelijk dat zelfs dealers dit niet weten.
XC60 T6 Ultimate Dark my24