Ik heb sinds de aankoop van mijn auto, een s40 uit 2008 geen stoelverwarming in de bestuurderstoel. Wat blijkt nou, ik miste het kasje die ik moet hebben voor mijn stoelverwarming. Ik heb er een gekocht. Bij de bijrijder stoel (die werkt wel) zit het kasje wel. Ik heb het kasje al gekocht voor te checken of het serie nummer overeenkwam. Dat bleek niet te zijn. Origineel zat er blijkbaar een in met het nummer: 30795503. Ik heb er eentje gekocht met het nummer: 31268907. Ik heb de 31268907 getest op mijn bijrijdersstoel en hij werkt wel normaal. Bij de bestuurdersstoel heb ik ook de weerstand door gemeten ik vond geen gekke dingen. ik heb de weerstand ook doorgemeten met de bijrijdersstoel en ik vond niks gek. Wat ik wel raar vond is de weerstand door de thermostaat. Deze was verschillend in beide stoelen met een groot verschil.
Weerstand bestuurderstoel over B:1 en B:4 1,5 Ohm
Weerstand bijrijdersstoel over B:1 en B:4 1,1 Ohm
Weerstand Thermostaat bestuurdersstoel over B:2 en B:3 9.4kOhm
Weerstand Thermostaat bijrijdersstoel over B:2 en B:3 8.8kOhm
Ik heb ook het voltage gemeten op de bijrijdersstoel. Bij vol vermogen zat hij op 7,5v en op half vermogen 0v dat vind ik ook gek maar het kan altijd dat ik wat verkeerd heb gemeten.
Ik heb in de bijlagen het Electroschema er in gezet. Ik wil graag weten wat de nominale weerstand moet zijn bij de thermostaat. Ik weet niet of de weerstand oploopt of afloopt met de tempratuur maar als hij oploopt kan het zijn dat hij denkt dat de stoel al warm is. Weet iemand hier iets meer over? Alvast bedankt!
Bestuurders stoelverwarming werkt niet
- Cavanta
- 2nd Gear member
Heb je de auto al eens uitgelezen? Ik heb de eerste keer ook gehad dat de zitting aangaf dat er iets niet in orde was. En toen deed ie het ook niet. Vida kan dat goed uitlezen.
Toen een andere zitting in gedaan, en alles werkte direct. Heb het getest met verschillende kastjes met verschillende Volvo nummers, dat maakte bij mij niks uit. Eventueel heb ik die nog liggen met de nummers: 31268907 & 30710791
Die mogen gratis weg als je er wat mee kan.
Je kan ook proberen om de zittingen even om te wisselen met elkaar. Dat is zo gedaan. Als het dan aan de ene kent wel werkt en aan de andere kant niet werkt ligt het waarschijnlijk aan de zitting. Als dat het geval is heb ik ook nog een zitting liggen die ook gratis weg mag als je er wat mee kan.
Toen een andere zitting in gedaan, en alles werkte direct. Heb het getest met verschillende kastjes met verschillende Volvo nummers, dat maakte bij mij niks uit. Eventueel heb ik die nog liggen met de nummers: 31268907 & 30710791
Je kan ook proberen om de zittingen even om te wisselen met elkaar. Dat is zo gedaan. Als het dan aan de ene kent wel werkt en aan de andere kant niet werkt ligt het waarschijnlijk aan de zitting. Als dat het geval is heb ik ook nog een zitting liggen die ook gratis weg mag als je er wat mee kan.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
-
Midas Lageschaar
- 1st Gear member
OH echt geweldig ja graag ik wil eigenlijk alles wel overnemen. Ik heb alleen nog niet mijn auto uitgelezen. Ik heb daarintegen geen VIDA. ik zat er wel over na te denken om het te kopen maar ik vind het wel tegen de dure kant aan zitten. Is de zitting eigenlijk wel voor de bestuurderskant? of zijn ze universeel? Ik heb zelf in mijn auto leren stoelen of bedoel je de interne constructie van de zitting?Cavanta schreef: ↑19.01.2026 - 18:51 Heb je de auto al eens uitgelezen? Ik heb de eerste keer ook gehad dat de zitting aangaf dat er iets niet in orde was. En toen deed ie het ook niet. Vida kan dat goed uitlezen.