Bekend probleem inderdaad en die rechter knoppencluster op het stuur is bij mij ook een keer vervangen, werkt weer als nieuw (is het ook...). Je kan je vragen stellen over de kwaliteit ervan, auto is nu 6 jaar oud. Zolang de auto als geheel me uitermate blijft bevallen geef ik er de voorkeur aan me niet al te veel te ergeren aan die kleine dingetjes, factuurtje op de zaak en door...hen123drik schreef: ↑21.10.2025 - 08:55een 'nieuw' probleem; de knoppen op de rechterkant van het stuur die soms maar werken en soms niet, schijnt een bekend probleem te zijn met een simpele oplossing.
nieuwe aanwinst en voorstellen
- Fulaks
- 6th Gear member
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
hen123drik
- 1st Gear member
Helaas komen de factuurtjes hier gewoon terecht op de keukentafel, ik rijdt de auto prive en voor woon-werk met een prima km vergoeding. en zolang het allemaal weer werkt vindt ik het prima, ik hoop alleen dat het niet indicatief is voor de algehele kwaliteit van de auto. Tuurlijk, mijn vorige volvo's waren ook niet foutloos maar die P2's hadden met name 'leeftijds of kilometer' kwaaltjes, en daar kan ik heel goed mee leven. Matige kwaliteit door goedkoop (slecht) ontworpen dingen, daar kan ik slecht mee leven. Maar we gaan het zien, want de auto bevalt me tot dusverre uitstekend!Fulaks schreef: ↑05.11.2025 - 11:56Bekend probleem inderdaad en die rechter knoppencluster op het stuur is bij mij ook een keer vervangen, werkt weer als nieuw (is het ook...). Je kan je vragen stellen over de kwaliteit ervan, auto is nu 6 jaar oud. Zolang de auto als geheel me uitermate blijft bevallen geef ik er de voorkeur aan me niet al te veel te ergeren aan die kleine dingetjes, factuurtje op de zaak en door...hen123drik schreef: ↑21.10.2025 - 08:55een 'nieuw' probleem; de knoppen op de rechterkant van het stuur die soms maar werken en soms niet, schijnt een bekend probleem te zijn met een simpele oplossing.
Volvo V90 Inscription 2018
-
hen123drik
- 1st Gear member
Een update. De achterlichten (rechts en beide op de kofferklep) zijn een veel te vroege dood gestorven door condens/water. Een bekend probleem blijkbaar, maar helaas wel met een pittig prijskaartje. Een beetje rondbellen leert dat de dealer in dit geval prijstechnisch niet zo veel duurder is dan generieke garage's omdat de hoofdmoot van het prijskaartje in de onderdelen zit (die dus ruk zijn ontworpen/bedacht). Daarmee kom ik ook op mijn vorige post; ik kan slecht leven met matige kwaliteit door slecht of goedkoop ontworpen dingen, zoals nu dus de achterlichten. Ik vind het het genant dat volvo tegenwoordig blijkbaar niet meer een achterlicht kan ontwerpen wat tegen de elementen is opgewassen; met mijn vorige volvo's (die ook een led-element of een complete led achterlicht unit hadden) lukte het volvo wel om iets te maken wat niet voortijdig kapot gaat. Enfin, de oude (kapotte?) neem ik mee terug naar huis om eens te kijken of ik die na drogen en schoonmaken weer werkend kan krijgen en op de plank kan leggen als reserve voor over een paar jaar. In de zomer ga ik eens kijken of ik preventief iets kan doen met kit om er voor te zorgen dat ik over 100K niet weer 1000+ euro aan volvo kan geven.
-
hen123drik
- 1st Gear member
Oh, nog een storinkje er bij; de 360 camera aan de voorkant deed het afgelopen weekend niet meer, maar vanochtend weer wel. Zal wel een losse connector zijn oid, de lens is onbeschadigd. Iemand een idee of er in de motorruimte nog ergens een connector of doorvoer naar binnen in de auto zit? En gaat het videosignaal direct naar de HU of gaat die eerst langs de VCM of een andere module?
- raspaardje
- 6th Gear member
Zie mijn eigen ervaringen hier: viewtopic.php?t=99515hen123drik schreef: ↑19.01.2026 - 11:42 Oh, nog een storinkje er bij; de 360 camera aan de voorkant deed het afgelopen weekend niet meer, maar vanochtend weer wel. Zal wel een losse connector zijn oid, de lens is onbeschadigd. Iemand een idee of er in de motorruimte nog ergens een connector of doorvoer naar binnen in de auto zit? En gaat het videosignaal direct naar de HU of gaat die eerst langs de VCM of een andere module?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
hen123drik
- 1st Gear member
thanks! ik heb ook even op een brits(?) forum gekeken en zag daar dat voor de polestar de WAM bij het handschoenenkastje zit. Ik mis VIDA wel om op te zoeken waar het nu exact zit bij een V90 uit 2018 (want ik las ook ergens anders weer dat er ook nog een connector kan zitten achter het wielscherm...). Enfin, nu doet ie het weer, en heel erg stoort het nu niet, dus als ik tijd heb ga ik eens kijken. Eerst maar eens het vochtprobleem bij de mini van mn vrouw oplossen, ik verdenk de afvoer van het panoramadak.raspaardje schreef: ↑19.01.2026 - 11:44Zie mijn eigen ervaringen hier: viewtopic.php?t=99515hen123drik schreef: ↑19.01.2026 - 11:42 Oh, nog een storinkje er bij; de 360 camera aan de voorkant deed het afgelopen weekend niet meer, maar vanochtend weer wel. Zal wel een losse connector zijn oid, de lens is onbeschadigd. Iemand een idee of er in de motorruimte nog ergens een connector of doorvoer naar binnen in de auto zit? En gaat het videosignaal direct naar de HU of gaat die eerst langs de VCM of een andere module?