XC40 laadt niet verder dan 40%

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Quasi
Starter

Ik heb ook net een Volvo XC40 benzine/hybride uit 2020 (model 2021) gekocht en ik heb problemen met het opladen.
De auto laad nooit verder dan 40% op, net of het begrenst is.
Het maakt niet uit of ik de thuislader of een laadpaal gebruik, het stopt altijd bij 40%.
Ik heb al tal van films op YouTube gezien van andere hybride XC's die gewoon een laadprogramma in het instellingsmenu hebben waar je alles aan kunt passen maar deze hebben de instellingsknop (tandwiel) rechtsonder, in mijn auto zit het instellingssymbool linksboven. Dit is waarschijnlijk het verschil tussen het 2020 en het 2021 model denk ik.
Maar goed, in mijn instellingsmenu is geen optie om het laden aan te passen of kijk ik nou verkeerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gouwe
7th Gear member

Je zou beter even zelf een nieuw topic aanmaken in plaats van iemand anders zijn topic te kapen met toch wel een totaal andere vraag dan waar dit topic over gaat. Ben wel benieuwd naar een voorbeeld van zo'n filmpje. Bij mijn weten kan je namelijk helemaal geen laadlimiet instellen bij een PIH van Volvo dus ligt het daar ook niet aan. Wat ik me nog zou kunnen voorstellen is dat de auto nog gekoppeld is aan de vorige gebruiker, maar ook dan kan je volgens mij helemaal geen laadlimiet instellen in de Volvo App (alleen een locatie en laadtijden). Dus anders gewoon even terug naar de verkoper met je klacht.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Fredhead
Geartronic member

Mods edit: Vraag afgesplitst en een eigen topic gegeven.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Quasi
Starter

Oh sorry ik dacht omdat het over laadkabels ging en zo dat mijn vraag ook wel met het onderwerp te maken had.
Maar goed een nieuw topic is prima dan, dank u.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”