Dashcam voor XC40

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Volvo-Addict
1st Gear member

Hey, ik heb de Fitcamx aangeschaft en alles werkt prima.
Nu wil ik graag via een dongel de telefoon bedienen via scherm van de auto.
Lukt dat om ze beide gelijktijdig te gebruiken?
BertZ64
5th Gear member

Je wilt je telefoon gekoppeld hebben met Apple CarPlay of Android Auto EN de dashcam?
Dat kan niet tegelijk. Je telefoon maakt maar verbinding met één wifi access point.

Voor draadloos Apple CarPlay en/of Android Auto kan je een CarMe(mini) dongle of iets vergelijkbaars gebruiken.
Maar waarom zou je tegelijk een verbinding met je dashcam willen hebben? Je kijkt zelf door de voorruit, dus dat heb je tijdens het rijden toch niet nodig? Bovendien lijkt mij dat niet veilig…
Die wifi verbinding met je dashcam heb je alleen maar nodig om beelden te downloaden.
Bert

Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
Mijn autohistorie
Volvo-Addict
1st Gear member

Ik was in de veronderstelling dat ik de telefoon moest koppelen met de camera tijdens rit maar dat is niet nodig. Geen probleem dus.
Ik heb de Carme zojuist ontvangen dus vandaag nog aansluiten. Dank
Timo
BertZ64
5th Gear member

Is inderdaad niet nodig. Eén keer de instellingen goed zetten en daarna doet de camera automatisch z’n werk. Het is wel aan te bevelen om één keer in de maand een keer in te loggen op je camera en te checken of hij nog goed werkt en eventueel de memory card te formatteren.
Bij mij ging de originele micro SD kaart na een half jaar al stuk en ik kwam daar pas maanden later achter…
Bert

Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
Mijn autohistorie
Plaats reactie

Terug naar “XC40”