En haal je die afstand ook werkelijk?
Indien je een elektrische standkachel hebt, beïnvloed dat de actieradius ook fors.
De theorie en de praktijk verschillen bij mijn auto sterk als het koud is… Zonder voorverwarmen kwam ik eerder deze week tot 15 km ver op de hybride stand, terwijl de auto bij de start 32 km aangaf. Zomers haal ik makkelijk 35 km.
Maar zoals eerder vermeld, twijfel ik aan de kwaliteit van mijn accu.
Volvo PlugInHybride terugroepactie
- BertZ64
- 5th Gear member
Bert
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20 xLine (2025)
Mijn autohistorie
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY2021) Fusion Red met vele opties waaronder luchtvering.
Mijn autohistorie
- BertZ64
- 5th Gear member
Nee is ook niet goed. 6 januari gaan ze de hybride accu doormeten.
Klopt, alleen bij sommige werkt hij op benzine en bij sommige op elektriciteit. Rond 2020 is dat van benzine naar elektriciteit gegaan, wanneer exact verschilt per land (milieueisen).
Bert
Mijn autohistorie
Mijn autohistorie
- Dexter
- 2nd Gear member
Inmiddels is er bij mij ook een accucel vervangen. Bereik is inderdaad zoals hier ook al eerder benoemd gelijk gebleven.
Ik las hier ook over de compensatie met een tankkaart. Ik had na de reparatie niks ontvangen, dus heb contact met de dealer opgenomen. Antwoord was dat ik geen recht op de kaart had omdat tijdens de controle bij de recall actie de accucel goed was en mijn accucel pas na de controle stuk is gegaan. Dit was ongeveer drie weken na de recall. Lijkt mij nog steeds iets te toevallig dat die accucel tijdens de recall nog helemaal goed was en een paar week later plotseling niet meer.
Los daarvan zou je toch verwachten dat na ruim 7 maand moeten wachten op een reparatie enige tegemoetkoming op zijn plaats zou zijn.
De dealer gaf ook nog aan dat de kaarten die zij hadden gekregen ook al op waren.
Dus blijkbaar heeft iedereen vanaf nu pech.
Vreemde regeling als je het mij vraagt. De mensen die het eerste aan de beurt komen, en dus het minst lang de nadelen hebben ervaren, krijgen een compensatie en de mensen die het langst hebben moeten wachten krijgen niks.
Achteraf had ik er veel meer achteraan moeten zitten zodat ik sneller aan de beurt was geweest.
Ik las hier ook over de compensatie met een tankkaart. Ik had na de reparatie niks ontvangen, dus heb contact met de dealer opgenomen. Antwoord was dat ik geen recht op de kaart had omdat tijdens de controle bij de recall actie de accucel goed was en mijn accucel pas na de controle stuk is gegaan. Dit was ongeveer drie weken na de recall. Lijkt mij nog steeds iets te toevallig dat die accucel tijdens de recall nog helemaal goed was en een paar week later plotseling niet meer.
Los daarvan zou je toch verwachten dat na ruim 7 maand moeten wachten op een reparatie enige tegemoetkoming op zijn plaats zou zijn.
De dealer gaf ook nog aan dat de kaarten die zij hadden gekregen ook al op waren.
Dus blijkbaar heeft iedereen vanaf nu pech.
Vreemde regeling als je het mij vraagt. De mensen die het eerste aan de beurt komen, en dus het minst lang de nadelen hebben ervaren, krijgen een compensatie en de mensen die het langst hebben moeten wachten krijgen niks.
Achteraf had ik er veel meer achteraan moeten zitten zodat ik sneller aan de beurt was geweest.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- Dexter
- 2nd Gear member
Ja, inderdaad. Je kunt je afvragen of die check toch echt maar een momentopname is of dat die check niet alle foute cellen goed kan opsporen.
Het kan natuurlijk ook altijd toch nog stom toeval zijn geweest en een andere oorzaak hebben dan waar die recall check op gericht is.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
-
YCJV
- Starter
Zoals beloofd zou ik een update posten. In de zomer van 2025 was ik een van de gelukkigen voor de terugroepactie. September 25 is er 1 cel vervangen.
In november 25 is er een andere cel stuk gegaan. Deze is vervangen in januari 25.
En vandaag! Exact een maand later weer een andere cel stuk! Nu wil ik veel geloven maar sinds de terugroepactie heb ik drama. Dit is gewoonweg te treurig voor woorden. Waarschijnlijk mijn eerste en laatste hybride..
Verstuurd vanaf mijn CPH2737 met Tapatalk
In november 25 is er een andere cel stuk gegaan. Deze is vervangen in januari 25.
En vandaag! Exact een maand later weer een andere cel stuk! Nu wil ik veel geloven maar sinds de terugroepactie heb ik drama. Dit is gewoonweg te treurig voor woorden. Waarschijnlijk mijn eerste en laatste hybride..
-
YCJV
- Starter
Ik heb het vermoeden dat dit vaker voorkomt dan ik denk. Zeker omdat de accu's in backorder staan. Krijg enkel de melding: storing hybride systeem, service vereist.BertD schreef:Wat triest zoveel problemen. Hoe merk je dat een cel defect is, krijg je een melding?
- raspaardje
- 6th Gear member
Sterkte, YCJV.
Dit is niet wat je wilt.
Hopelijk word je fatsoenlijk behandeld door de dealer.
Dit is niet wat je wilt.
Hopelijk word je fatsoenlijk behandeld door de dealer.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Gouwe
- 7th Gear member
Heel erg bagger dit. Sterkte hoor.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- BertZ64
- 5th Gear member
Echt balen!
Ondanks dat de meting van mijn accu binnen de marges viel, blijf ik er geen goed gevoel over houden. Als de accu koud is, is de actieradius belabberd en de laadstroom laag.
Ondanks dat de meting van mijn accu binnen de marges viel, blijf ik er geen goed gevoel over houden. Als de accu koud is, is de actieradius belabberd en de laadstroom laag.
Bert
Mijn autohistorie
Mijn autohistorie
- The Mechanic
- 5th Gear member
Volvo weet dondersgoed dat een hele grote serie accucel modules slecht zijn. Maar die allemaal, kostenloos, uit voorzorg gaan vervangen is financieel een te grote strop. Dus een simpele check en software laden met verscherpte diagnose marges. Het grootste deel van foute celmodules zal dan na de recall pas aan het licht komen. Accugarantie is maar 8 jaar of 160.000km, dus de meeste klanten zullen dit uiteindelijk gewoon zelf moeten betalen. Vroeg of laat zijn ze allemaal een keer aan de beurt.
- raspaardje
- 6th Gear member
Idd, dat zal the way of working zijn.The Mechanic schreef: ↑13.02.2026 - 23:30Volvo weet dondersgoed dat een hele grote serie accucel modules slecht zijn. Maar die allemaal, kostenloos, uit voorzorg gaan vervangen is financieel een te grote strop. Dus een simpele check en software laden met verscherpte diagnose marges. Het grootste deel van foute celmodules zal dan na de recall pas aan het licht komen. Accugarantie is maar 8 jaar of 160.000km, dus de meeste klanten zullen dit uiteindelijk gewoon zelf moeten betalen. Vroeg of laat zijn ze allemaal een keer aan de beurt.
Andere fabrikanten zullen overigens hetzelfde doen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
-
YCJV
- Starter
Nou ben ik wel een beetje een bijzonder geval. Heb de auto namelijk zelf bij een Volvo dealer uit Duitsland gehaald. En ze is hier in onderhoud bij twee verschillende dealers. Beide hebben reeds een cel van de accu vervangen. Ironisch genoeg zit ik nog onder de 160K maar ze geven beide aan: rijdt niet te veel want dan vervalt de garantie. Ondanks het feit dat de problemen al zijn vastgesteld.. tot zover service Volvo.kawazxr schreef:Oei wel flink pech zeg en hopelijk zal de dealer dit behoorlijk afhandelen.
- Gouwe
- 7th Gear member
Precies de reden dat ik iemand geadviseerd heb om van zijn 2020 XC60, niet 1 module maar gelijk de hele accu te vervangen, toen een module kort na de recall defect ging én hij de 160K was gepasseerd. Kost "maar" 2x zo veel, maar je kunt op je vingers uitrekenen dat na module 1, module 2 zeker ook een keer komt als het ook niet module 3, 4 wordt.The Mechanic schreef: ↑13.02.2026 - 23:30Volvo weet dondersgoed dat een hele grote serie accucel modules slecht zijn. Maar die allemaal, kostenloos, uit voorzorg gaan vervangen is financieel een te grote strop. Dus een simpele check en software laden met verscherpte diagnose marges. Het grootste deel van foute celmodules zal dan na de recall pas aan het licht komen. Accugarantie is maar 8 jaar of 160.000km, dus de meeste klanten zullen dit uiteindelijk gewoon zelf moeten betalen. Vroeg of laat zijn ze allemaal een keer aan de beurt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.