Ik heb een 740 met een merkwaardig defect:
De stuurbekrachtiging werkt niet (heel af en toe een klein beetje) als ik linksom stuur en werkt gewoon naar behoren als ik naar rechts stuur. Naar beide kanten hoor je een soort piepend geluid als je maximaal stuurt. Dit heeft de 850 van mijn vader ook.
Ik heb de auto met dit probleem gekocht en ben hem aan het klaarmaken voor de amsterdam dakar challenge. Weet iemand of het iets is om me zorgen om te maken? ik vermoed dat het iets in het kleplichaam kan zijn, maar heb eigenlijk geen idee.
Het stuur heeft ook een beetje speling.
Voor de rest is het een fijne wagen!
Floris
Stuurbekrachtiging 740
- MaGNeT
- 3rd Gear member
De snaar van de pomp is wel goed (en gespannen)?
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ik heb het ooit ook gehad. Werd een dure reparatie, want het hele bekrachtigde stuurhuis moest vervangen worden. Kost veel meer dan de restwaarde.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- MaGNeT
- 3rd Gear member
Maar gelukkig zijn er sloperijenBattlecruiser S80 schreef:Ik heb het ooit ook gehad. Werd een dure reparatie, want het hele bekrachtigde stuurhuis moest vervangen worden. Kost veel meer dan de restwaarde.