Goedeavond,
Waar zit bij een benzine S70 uit 1997 de brandstofpomp en de brandstof filter? Deze moet ik vervangen. Verwachting is dat deze stuk/verstopt zitten na het vervangen van de bougies. Deze hadden een flinke witte aanslag. Met de.problemen die ik de.laatste tijd ervaar hopen we dit op te lossen.
Locatie Brandstof pomp
- sbv
- 6th Gear member
Leg eens uit hoe je tot die conclusie komt Ik zie even niet hoe vervangen van bougies een verstopt filter/defecte pomp tot gevolg heeft? Brandstof filter dient af en toe vervangen te worden. Als pomp het matig det dan merkt je dat o.a. inhouden of stotteren of helemaal niet meer rijden. Overigens kan een zeer vuil filter dit ook veroorzaken
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
Ronbal
- 1st Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1997 Volvo S70 T5
-
Shockwave
- 5th Gear member
Als het inderdaad een arm mengsel is dan kan dat zowel veroorzaakt worden door te weinig brandstof als door teveel lucht. Dus beide aanvoerroutes checken. Bougies zitten niet direct in die lijn, die zijn van de ontsteking.
Brandstof: je hebt de pomp en filter al vervangen begrijp ik. Dus je zou zeggen dat de aanvoer naar de motor nu okay is. Dus dan kan het verderop in de route fout zitten. Injectoren spuiten de aanvoer de brandstof in de motor.
Teveel lucht: Check je vacuumsysteem. Zijn alle slangen okay? Slangklemmen goed aangedraaid?
Hier het vacuumschema (weliswaar van een non-turbo, ff kijken of ik de ander kan vinden)
Brandstof: je hebt de pomp en filter al vervangen begrijp ik. Dus je zou zeggen dat de aanvoer naar de motor nu okay is. Dus dan kan het verderop in de route fout zitten. Injectoren spuiten de aanvoer de brandstof in de motor.
Teveel lucht: Check je vacuumsysteem. Zijn alle slangen okay? Slangklemmen goed aangedraaid?
Hier het vacuumschema (weliswaar van een non-turbo, ff kijken of ik de ander kan vinden)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6 - 3 inch downpipe
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6 - 3 inch downpipe
- Nosegear
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik zou ook de vacuümslangen eens even goed bekijken; na een tijdje lijken die helemaal te vergaan. Ze gaan zwart afgeven en kunnen gaan scheuren, met allerhande gevolgen. Vervangen is redelijk goed zelf te doen met een metertje of twee van de juiste diameter rubberslang en wat slangklemmen.
Blue skies,
Marcel
Rijdt een hele mooie donkergrijze C70 mk 1 2.0 uit 2003.
Marcel
Rijdt een hele mooie donkergrijze C70 mk 1 2.0 uit 2003.
-
Ludo
- 6th Gear member
Witte bougies is altijd een arm mengsel.
Vacuumslangen zijn altijd nr 1 om te controleren.
Als je hierbij zegt minder turbodruk en vermogen, brandstofdruk controleren. (bij voorkeur tijdens rijden)
Trouwens, de benzinepomp zit in de benzinetank.
Vacuumslangen zijn altijd nr 1 om te controleren.
Als je hierbij zegt minder turbodruk en vermogen, brandstofdruk controleren. (bij voorkeur tijdens rijden)
Trouwens, de benzinepomp zit in de benzinetank.