Voor zover ik kan zien staat alles aangevinkt. Het vreemde is dat het eerst gewoon werkte en sinds de app een keer is vastgelopen niet meer. Misschien dat bij een volende update alles weer werkt. We gaan het zien. Ik heb het ook niet echt nodig maar vond het wel grappig dat het er in zat. Maar blij voor je dat bij jou alles nu naar behoren werkt!Jers3n schreef: ↑25.02.2026 - 21:19Ha, route is nu inderdaad te zien, leuk. Dat is dus ook anders als voorheen bij de Sensus V90 CC.Joepemans schreef: ↑25.02.2026 - 19:20 Fijn dat het nu werkt! Zie je bij de ritregisratie nu waar je gereden hebt? Dat werkte bij mij in eerste instantie wel maar is op miraculeuze wijze weer uitgeschakeld. Nu steeds de melding dat de locatie ontbreekt terwijl hij wel ziet waar de auto geparkeerd staat. Lijk iets met locatievoorzieningen te zijn maar lesstaat aangevinkt. Ben benieuwd hoe dit bij jou in de app werkt.
En m.b.t. rit-locaties, bij jouw staat in de Volvo-app op alle aan de auto gekoppelde telefoons (bij ons alleen iPhones) de ritten registratie ook aan?
En bij elk aan een telefoon-app gekoppeld bestuurdersprofiel in de auto staat in de ritten-app (in auto) ook de locatie aan (dus niet alleen bij instellingen-privacy, maar ook in de betreffende app in auto?)
AAOS 5.0.5 komt nu echt
- Joepemans
- 2nd Gear member
XC60 T6 Ultra Bright MY26 facelift model Onyx black
-
Jsh
- 1st Gear member
Als je op de spreekknop op het stuur drukt kun je gewoon een opdracht geven. Eerst hey google roepen hoeft niet hoor.Joepemans schreef: ↑17.02.2026 - 09:38 Zelf rijd ik in een 2026 model met het grote scherm en volgens mij is dat al dat nieuwe systeem maar temperatuur instellen kan via het scherm maar wat nog makkelijker is om het gewoon te vragen! "Hey Google verwarming op 19 gr" voordat de mevr van Google de opdracht herhaalt is de temp al ingesteld. Werkt echt supersnel! Kan ook met bv stuurverwarming of stoelverwarming instellen of radio zenders/playlist Spotify wisselen. Het scherm gebruik ik bijna niet.
- Joepemans
- 2nd Gear member
Ok, ga ik eens proberen!Jsh schreef: ↑28.02.2026 - 13:38Als je op de spreekknop op het stuur drukt kun je gewoon een opdracht geven. Eerst hey google roepen hoeft niet hoor.Joepemans schreef: ↑17.02.2026 - 09:38 Zelf rijd ik in een 2026 model met het grote scherm en volgens mij is dat al dat nieuwe systeem maar temperatuur instellen kan via het scherm maar wat nog makkelijker is om het gewoon te vragen! "Hey Google verwarming op 19 gr" voordat de mevr van Google de opdracht herhaalt is de temp al ingesteld. Werkt echt supersnel! Kan ook met bv stuurverwarming of stoelverwarming instellen of radio zenders/playlist Spotify wisselen. Het scherm gebruik ik bijna niet.
XC60 T6 Ultra Bright MY26 facelift model Onyx black
-
Roadrad
- 2nd Gear member
dat kan idd ookJsh schreef: ↑28.02.2026 - 13:38Als je op de spreekknop op het stuur drukt kun je gewoon een opdracht geven. Eerst hey google roepen hoeft niet hoor.Joepemans schreef: ↑17.02.2026 - 09:38 Zelf rijd ik in een 2026 model met het grote scherm en volgens mij is dat al dat nieuwe systeem maar temperatuur instellen kan via het scherm maar wat nog makkelijker is om het gewoon te vragen! "Hey Google verwarming op 19 gr" voordat de mevr van Google de opdracht herhaalt is de temp al ingesteld. Werkt echt supersnel! Kan ook met bv stuurverwarming of stoelverwarming instellen of radio zenders/playlist Spotify wisselen. Het scherm gebruik ik bijna niet.
XC60 Core T6 MY26 vapour grey
- Jers3n
- 6th Gear member
Update van de Volvo-app op telefoon al geïnstalleerd? Versie 6.6.0 (in Apple app-store sinds 25-02-2026) Daar zit een wijziging in m.b.t. hoe de actuele locatie van de auto bepaald is. Ik kan nu bij locatie zien via welk laatste stukje route de auto daar gekomen is.Joepemans schreef: ↑25.02.2026 - 21:29 Voor zover ik kan zien staat alles aangevinkt. Het vreemde is dat het eerst gewoon werkte en sinds de app een keer is vastgelopen niet meer. Misschien dat bij een volende update alles weer werkt. We gaan het zien. Ik heb het ook niet echt nodig maar vond het wel grappig dat het er in zat. Maar blij voor je dat bij jou alles nu naar behoren werkt!
EDIT: het is de looproute naar de auto die getoond wordt, niet het laatste stukje route.
XC60 T6 Ultra Dark MY26 Bright Dusk
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue