Volvo model, welk?
-
redracer
- 4th Gear member
- mga1600
- 6th Gear member
Bij een XC60 met luchtvering kun je in de display kiezen voor de instelling “gemakkelijk in- en uitstappen”. Dan gaat de auto bij stilzetten een stukje door de knieen. Zodra je de motor start gaat hij weer naar de gewone rijhoogte. De instap is bij een XC60 aanzienlijk ruimer dan bij een XC40.
Iets om te overwegen als de instap bij de XC40 nog niet ruim genoeg is: ik heb ook XC40 gereden maar stootte bij het instappen regelmatig mijn hoofd aan de deursponning omdat die vrij ver naar beneden komt en mijn bovenlijf lang is ten opzichte van kortere benen. Het instappen ging alleen goed als ik de stoel in de laagste/achterste stand zette maar dan zat ik ten opzichte van het stuur niet goed. Ik had daarom twee standen geprogrammeerd voor de stoel; één voor instappen een voor rijden. De sleutel was gekoppeld aan de instapstand. Zodra ik zat drukte ik op de deurschakelaar op stand 2 en werd ijl met de stoel opgetild naar de rijstand. Klinkt ingewikkeld maar de keuze schakelaar zit in de deur dus switchen was simpel en snel.
Iets om te overwegen als de instap bij de XC40 nog niet ruim genoeg is: ik heb ook XC40 gereden maar stootte bij het instappen regelmatig mijn hoofd aan de deursponning omdat die vrij ver naar beneden komt en mijn bovenlijf lang is ten opzichte van kortere benen. Het instappen ging alleen goed als ik de stoel in de laagste/achterste stand zette maar dan zat ik ten opzichte van het stuur niet goed. Ik had daarom twee standen geprogrammeerd voor de stoel; één voor instappen een voor rijden. De sleutel was gekoppeld aan de instapstand. Zodra ik zat drukte ik op de deurschakelaar op stand 2 en werd ijl met de stoel opgetild naar de rijstand. Klinkt ingewikkeld maar de keuze schakelaar zit in de deur dus switchen was simpel en snel.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Fredhead
- Geartronic member
De T2 t/m de T5 zijn de minst "ingewikkelde" motoren.
De B motoren zijn milde hybrides en de T6 en eventueel T8 zijn hybrides.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
Hans R
- 2nd Gear member
Hebben gekeken, maar ik ben 83, wel nog goed in orde, maar we keken eigenlijk naar een leuke betaalbare occasion, bij de dealer hier begonnen die pas rond de 20.000, voor die paar jaar vind ik dat eigenlijk een beetje TE, maar ik ga me inderdaad eens voor de cx modellen orïenteren. Bedankt.Ben schreef: ↑04.03.2026 - 13:18 Er is maar 1 ding dat jullie moeten doen..... naar een Volvodealer gaan en in- en uitstappen testen bij alle modellen die daar in de showroom staan.
En beperk je dan net tot de nieuwe modellen maar ga ook in occasions zitten.
En om de XC60 even te benoemen... niet elk bouwjaar heeft dezelfde instaphoogte heb ik gemerkt.
Trek er maar een ochtendje voor uit en laat je niet afleiden door de verkopers. Die komen pas aan de beurt als jullie klaar zijn met testen
-
wimwerf
- 2nd Gear member
In de modellen waar ik naar kijk (v90cc of xc90) vind ik natuurlijk de t5 en t6 (en de t8 maar die wil ik niet). Zijn dit betrouwbare motoren?