Als je verder leest (tot aan mijn laatste post; ik heb namelijk dezelfde radio als jij, dus niet op het dashboard, maar daar waar de oude radio zit) dan zie je het complete plaatje, inclusief inbouwbeschrijving, waarbij je het jezelf makkelijk (gewoon erin zetten) of moeilijk (de polariteit van de kabels corrigeren) kunt maken als je zelf wilt.
Radio.jpg
In het kort:
- Oude radio uit het dashboard halen
- Displaygedeelte uit de oude radio verwijderen (deze heb je later nodig om de CAN-bus af te sluiten)
- Versterker module onder passasiers-stoel loshalen
- Geleverde lange kabel trekken van radiogat naar versterkergat onder passagiersstoel
- Versterker onder passagiersstoel:
- Speakerkabel uit versterker halen en aansluiten aan nieuwe kabel
- Plug van nieuwe kabel aansluiten waar eerst de speakerkabel op versterker zat
- Radiogat:
- MOST kabel (oranje glasvezel) doorlussen met doorlusconnector
- CAN-bus doorlussen (roze kabel) met oude radio display
- Rest van nieuwe kabel aansluiten op nieuwe radio
- Radio er inschuiven
- Radio uitproberen
Voor het aansluiten van de camera moet je inderdaad veel meer moeite doen; er moet immers een kabel helemaal naar achteren worden getrokken en dan moet je soms door nauwe gaatjes, wil je het netjes doen.
Ook vond ik de bijgeleverde camera maar matig (het is zo'n los opschroef-ding), dus heb ik
een aparte camera gekocht (mijn radio is compatible met AHD 1080) die in de plaats komt van de kentekenverlichting (aan de linkerkant).
Op
YouTube staan een heleboel filmpjes waarin te zien is hoe je het moet doen en ja: veel ervan gaan over de radio op het dashboard, maar de instructies zijn volledig hetzelfde, het enige dat anders is is de locatie van de radio (in het dashboard ipv erop) en dat je de CAN-bus moet "Afsluiten" dmv je het display van je oude radio.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.