Net mijn auto opgehaald van een beurt en de nieuwe software er op.
Ben erg blij dat ik nu in het scherm kan zien welke radiozender op staat en er gewoon met de pijltjes op het stuur doorheen kan scrollen. Dat vond ik een ergernis bij de vorige versie.
Nu nog de motortemperatuur. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn
Hmm… hier sprong de update melding op het display vanmiddag, maar nu zie ik ‘m niet meer. De app meld ook niks. Auto hangt wel aan de lader inmiddels dus wellicht gooit dat roet in het eten. V60 MY25
Hangt hier gewoon aan de lader, kreeg vanavond update aangeboden in de app. Verzoek om niet te laden. Losgehaald en update uitgevoerd. Was in een klein uur klaar. Morgen bekijken hoe de nieuwe ervaring is.
Ik zie dat de twee iconen rechts op het homescherm statisch zijn . camera en drive instellingen.
De twee rechts zijn dynamisch op basis van de laatste twee gebruikte. Apps die niet rijdend beschikbaar zijn verdwijnen bij hogere snelheid.
Door de homeknop in te drukken (meerdere keren) loopt hij door diverse opties voor het thuisscherm heen. Ook voor een grotere versie van maps….
J33Bee schreef: ↑12.03.2026 - 10:27
Aah nice... "U bent niet langer gekoppeld aan een auto..." Zucht.
Is dat niet het geel/oranje stuk in de opmerkingen bij de update (in de Volvo-app)?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC60 T6 Ultra Dark MY26 Bright Dusk V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Intussen werkt automatisch verbinden via bluetooth wel goed voor de 2 berijders. Ik begin er langzaam aan te wennen....
Huidig: Volvo XC40 Full Electric
Oud: Simca Talbot, Peugeot 305, Citroën BX (2x), Seat Toledo, VW Transporter (2x), Opel Vectra, Opel Combo, Opel Astra, Ford Focus, Ford Mondeo 1.6 TDci, Mercedes C-Klasse, BMW Gran Tourer, Ford Kuga, Volvo XC40
WillyWortel2 schreef: ↑12.03.2026 - 11:09
Wat een lijdensweg deze technologie.
En toch voelt het voor mij niet zo, heb de huidige "google" auto vanaf dec 2025 en twee maal een OTA update geïnstalleerd en tot nu toe nog geen enkele issue kunnen ontdekken.
Het updaten gaat vlot en kun je uitvoeren op het moment dat het jouw past.
bij de laatste update alleen mijn telefoon opnieuw moeten koppelen wat door het systeem netjes wordt aangegeven. Verder draait het allemaal prima, menu structuur is goed te volgen en de "oude" instellingen zijn netjes bewaard.
WillyWortel2 schreef: ↑12.03.2026 - 11:09
Wat een lijdensweg deze technologie.
En toch voelt het voor mij niet zo, heb de huidige "google" auto vanaf dec 2025 en twee maal een OTA update geïnstalleerd en tot nu toe nog geen enkele issue kunnen ontdekken.
Het updaten gaat vlot en kun je uitvoeren op het moment dat het jouw past.
bij de laatste update alleen mijn telefoon opnieuw moeten koppelen wat door het systeem netjes wordt aangegeven. Verder draait het allemaal prima, menu structuur is goed te volgen en de "oude" instellingen zijn netjes bewaard.
Tja… het is nu eenmaal een gegeven dat ‘hick-ups’ altijd op fora worden uitvergroot.
Het overgrote deel loopt meest van tijd goed.
Zonder wrijving ook geen glans….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: XC60 T6 Dark Plus Onyx Zwart loaded MY24
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208