Park Assist Service Vereist

Plaats reactie
V70Sneeuwman
1st Gear member

Heb al meerdere draadjes hierover opgezocht. Van defecte sensor tot luisteren of ze tikken. Sinds laatste winterrit zijn de sensoren uitgevallen. Dacht dat een goede wasbeurt zou helpen. Helaas. Gisteren voor een hoop geld de V70 D2 2014 naar de dealer gebracht om tijdens beurt de storing uit te lezen en evt te repareren. Het lukte ze niet om de storing uit te lezen. Systeem geeft een fout op het hele systeem en niet op een enkele sensor. Om dit te onderzoeken moeten de bumpers gedemonteerd worden. Hiervoor moet een nieuwe afspraak maar ik vrees dat dit ook weel absurd veel gaat kosten (beurtje kostte me al dik 1000,00). Ik heb er weinig vertrouwen in. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Sensoren zien er optisch goed, ik voel geen kapotte bedrading en geen vocht. Nu denk ik eraan om voor een paar tientjes een 2e hands module te halen en uit te wisselen. Is dit eenvoudig uit te voeren of moet er weer van alles worden ingeleerd na uitwisseling?
Edwin
5th Gear member

Lastig.
Zekering kapot of los stekkertje?
Wordt het systeem wel als geactiveerd gemeld in de display als je het uit- en weer aanzet?

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
V70Sneeuwman
1st Gear member

Edwin schreef: 12.03.2026 - 10:32 Lastig.
Zekering kapot of los stekkertje?
Wordt het systeem wel als geactiveerd gemeld in de display als je het uit- en weer aanzet?

Gr. Edwin.
Zekering is heel. Stekkers onder de bumper zitten allemaal vast en zijn droog. Groene lampje op knopje middenconsole brandt totdat de versnelling in achteruit gaat. Dan gaat het lampje uit. kan hem ook niet meer aanzetten (knippert even groen en gaat gelijk weer uit).
Edwin
5th Gear member

Van dat groene lampje dat na starten nog aan is en bij de eerste keer ‘aanslaan’ van een sensor uit gaat is idd wat er gebeurt bij een storing in het systeem (heb al 4x sensor moeten vervangen…) met de dashboard melding service vereist, dus moét er iets fout gaan in het systeem.
Vreemd dat de dealer het niet uit kan lezen?
Bij mijn storingen konden ze precies zien welke van de 8 defect was.

Wellicht bij jou dan een storing in de computer/aansturing unit?

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
V70Sneeuwman
1st Gear member

Ik vermoed dus ook dat het de unit is. Zeker omdat de dealer het niet gelijk kan zien of het een losse sensor is. De laatste tijd ben ik toch al regelmatig teleurgesteld in de kennis van de onderdelenwisselaars die werken bij de dealer. Als de computer geen antwoord heeft, weet de monteur het ook niet. Ik wil dus kijken of ik met een tweedehands unit de storing eruit kan krijgen. Het lastige van auto's is dat je tegenwoordig elk uitgewisseld component op de een of andere manier weer moet in leren. Daar ben ik dan wel weer bang voor.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”