Rond een uur of drie dacht ik bij mijzelf ik race even naar de Praxis om een rolgordijntje te halen zodat niet iedereen hoeft mee te genieten als DeSchaker in z'n blote tampeloerus van de trap af holt om een grote boodschap te doen

En toen gebeurde het volgende:
Fijn rijdend over de A200, met een even zo fijn muziekje uit de High Performance Audio installatie en een armpje uit het raam vanwege het mooie lente weer, sloeg opeens mijn auto af! Zo opeens uit het niets einde oefening. DeSchaker kalm als hij altijd is neemt het sleuteltje terhand en start de C30 in één soepele beweging zodat hij direct weer door kon cruisen op weg naar de Praxis.
De A200 gaat even verderop over op de Haarlemmerweg. Op deze weg waar een snelheidsovertreding snel "in de pocket" is krijg je op een zeker moment stoplichten en de afslag naar de Praxis. DeSchaker manouevreert zijn Bolide in één elegante beweging naar de linker rijstrook om vervolgens voor het rode stoplicht voor linksaf tot stilstand te komen. En wat gebeurt er? Wederom slaat de auto af! Dit maal lijkt het serieus te zijn. DeSchaker probeerde met meerdere liefkozende woordjes en sierlijke contactslot bewegingen om zijn C30 aan de praat te krijgen. Helaas zonder succes.
Ja, daar sta je dan. Met een onbedekt raam in je gedachte en vreselijke irritante mensen achter je! Wat doe je dan? Dan bel je Svala, mijn dealer, om vervolgens door verwezen te worden naar 0800-volvocars. En dan bel je die om vervolgens 45 minuten te wachten op een mannetje van de ANWB die vervolgens 10 minuutjes wat dingen test (zijn conclusie: De moter krijgt geen brandstof) en de tank volgooit met 5 liter diesel. Overigens geeft de boardcomputer nog 200km aan en staat de meter ook nog niet in het "rood". Ook dit mocht niet baten! Dus dan maar de berger bellen. weer 30 minuten gewacht en fijn weggesleept. Op zich ook een avontuur natuurlijk maar terwijl je eigenlijk verhuiswerkzaamheden hebt een bijzonder vervelende bijkomstigheid.
Inmiddels rijd ik sinds zaterdag in een rammelende Ford rond. Als het goed is krijg ik zodirect mijn auto terug. Ik wacht nog af!
Al met al is mijn eerst kennismaking zoals sommigen onder jullie kunnen begrijpen niet al te best.
Ik heb een kraak in het dashboard, een Ruitenwissersproeier achter die niet werkt en tot overmaat van ramp ben ik dit weekend nog weggesleept ook. Hopelijk zijn deze zaken vanmiddag verholpen en kan mijn valse start door Volvo weer helemaal goed worden gemaakt door enkele jaren veel rijplezier!
Nou tot zover!
DeSchaker (Nico voor intiemie