Beste Medeforummers ,
Na 2 weken heel blij te zijn met de V70 3 2.0 t4 merkte ik vrijdag dat ik minder power had bij een wat hoger toerental en heb ik een beeteje een dejavu naar mijn oude auto..nieuwe auto en eerste maanden alleen maar gezeik..
Vrijdag 's Middags de auto uit laten lezen en eerst mijn garagehouder laten proefrijden en toen kwam er een code P0299 uit , schijnt met de turbodruk te maken te hebben en hij denkt aan in eerste instantie aan een acuator probleem maar zal natuurlijk verder gaan zoeken indien nodig.
Gekke is alleen dat ik geen meldingen heb op mijn dashboard? Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?
kan ik rijden in de auto? heb hem nu maar even laten staan maar heb nu een voor mij nieuwe auto die ik pas de 25e bij de garage kan brengen..
Hoor graag jullie ideeen.
Hidde
foutcode P0299 maar niks op dashboard
-
waal70
- 2nd Gear member
Ik heb een keer op een vorige Volvo (een S60) een ECM-P029900 gehad (VIDA, ik neem aan dat dat dezelfde code is als de jouwe) en toen lag de (plastic) buis naar de turbo eraf. Dat was teveel dus toen ook wel een code "gereduceerd vermogen" in het scherm. Die buis was er echt afgeplopt. En zal je zien; gebeurt altijd in het buitenland. Bij mij was toen het (ook plastic) beugeltje afgebroken. Dat was met tie-wraps tijdelijk op te lossen. Zo ben ik met zo min mogelijk boost naar NL gereden en heeft de garage gerepareerd.
Dat is voor jou een DIY check denk ik: kijk naar de slangen/verbindingen en kijk of je geen lek hebt. Soms moet je echt ook wel knijpen om een scheurtje te zien.
Verder zou ik geen grappen maken met de turbo, als het wat ernstigers is dan kan je de boel wel stuk krijgen door er mee door te rijden.
Dat is voor jou een DIY check denk ik: kijk naar de slangen/verbindingen en kijk of je geen lek hebt. Soms moet je echt ook wel knijpen om een scheurtje te zien.
Verder zou ik geen grappen maken met de turbo, als het wat ernstigers is dan kan je de boel wel stuk krijgen door er mee door te rijden.