Ik begrijp dat je nu zonder door het leven moet?gevanje schreef:... Ooit komt er weer een ...
Zat van Volvo's "bekende problemen"!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
gevanje schreef:JaOceanracer schreef:Ik begrijp dat je nu zonder door het leven moet?gevanje schreef:... Ooit komt er weer een ....
:signsigh: Sterkte...
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
En zo is het maar net. Bovendien blijven negatieve opmerkingen langer hangen dan de positieve. Werkt veralgemeniserend.Barry (Grillmeister) schreef:Ach, als ik roep als er jeep op staat gaat het kapot roepen mensen; nee hoor jaren probleemloos in gereden (ik dus niet) zo zal het omgekeerd dus ook over Volvo zijn, de een probleem, de ander geen..
Grt B
Echter wil ik hiermee de problemen die menigeen op dit forum ondervindt met zijn/haar Volvo niet bagataliseren.
Er is geen grotere ergernis en frustratie dan dat je een niet functionerend product krijgt. Dat is met een koffiezetapparaat zo. En dat is met een auto zeker zo. Ik zou erzelf ook knettergek en "onberekenbaar" van worden, wanneer ik door een dealer vervolgens niet serieus genomen zou worden.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
je moet niet vergeten dat de mensen die geen klachten hebben ook geen reden hebben om een berichtje op een forum achter te laten.
Als je zo eens om je heen kijkt hoeveel V70's d'r eigelijk wel niet rondrijden mogen we wel stellen dat er hier nog geen één procent van dat aantal als lid terug te vinden is.
Dus als je alleen op forumberichten afgaat is de kans groot dat je vrij snel een vertekend beeld van de realiteit onder ogen hebt.
Als je zo eens om je heen kijkt hoeveel V70's d'r eigelijk wel niet rondrijden mogen we wel stellen dat er hier nog geen één procent van dat aantal als lid terug te vinden is.
Dus als je alleen op forumberichten afgaat is de kans groot dat je vrij snel een vertekend beeld van de realiteit onder ogen hebt.

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
- fluz
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
- Locatie: Utrecht
« NOS » :- injectoren D5 komen ook nog wel eens voorbij
Wanneer? Bij welke km standen, bij benadering uiteraard?
Gelukkig is mijn S60 D5 uit 2001 daar nog niet aan toe (279 tkm). Krijg steeds meer het gevoel dat hij net is ingereden. Vorige week heeft hij op de Autobahn voor het eerst 220 op teller (216 TomTom) gehaald. Vroeger is mij dat nooit gelukt, nu reed ik echter op smallere winterbanden en na een aanpassing (ijking) van mijn km-teller, die nou ook behoorlijk nauwkeurig is, loopt hij lekker door.Met name bij de eerdere versies, 2001 en 2002, soms gaan ze langzaam kapot en kan je er op tijd wat aan doen.
Ben er nog steeds verbaasd over dat de auto nog zo strak rijdt en stuurt, zonder vervelende rammeltjes en kraakjes. Natuurlijk heb ik ook wel wat akkefietjes gehad, maar dat schaar ik meer onder gebruikelijke slijtage of invloeden van buitenaf, zoals het zelf kapotrijden van een interkoeler.
Wat bij mij wel te vroeg naar de Volvohemel gegaan is, is het slot van de achterklep.
Met verschillende voorgaande auto's heb ik niet dezelfde bedrijfszekerheid gehaald en meer problemen gehad als met deze volvo. (Audi, Ford, Rover).
Met mijn andere auto (Jaguar) heb ik gelukkig ook weinig serieuze problemen, maar die rijdt dan ook een stuk minder km's.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Klopt, mijn S60 D5 rijdt echt heel goed voor een auto met 2 ton op de teller. Iedereen die erin rijd (zelf dan) kan bijna niet geloven dat hij dat al gelopen heeft. In dit geval echt als een nieuwe. Sterker nog, ik heb eens in een demo auto gereden, en de mijn vond ik echt beter rijden. Zegt uiteraard ook iets over de degeleijkheid.
Ik snap echter wel wat hier bedoelt wordt. Als aan een auto maar zaken stuk blijven gaan wordt je het gewoon zat. Ik heb dat met mijn vorige auto gehad (V70R) en dan moet zo'n auto ook gewoon de deur uit.
Ik snap echter wel wat hier bedoelt wordt. Als aan een auto maar zaken stuk blijven gaan wordt je het gewoon zat. Ik heb dat met mijn vorige auto gehad (V70R) en dan moet zo'n auto ook gewoon de deur uit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat een positiviteit in ene, Ed! Je stoelen, nieuwe speakers en koppeling met vliegwiel bevallen goed? En verder helemaal niets kapot (gegaan)? Je bent 't toch niet al vergeten door al je rij-genot? Of komt 't omdat vandaag in ene de zon weer schijnt... 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Koppeling is het enige wat stuk is gegaan, en is onder garantie verholpen. Ik heb er zelf dus gelukkig geen pijn van gehad. Over de speakers ben ik niet zo te spreken, maar als je hiervoor een V70R hebt gehad vallen die speakers al snel tegen (is Dynaudio). Leren interieur heb ik tweedehands, en zitten iets minder dan ik had verwacht. Hoeveel ermee is gereden weet ik niet.
Ik ben al een hele poos dik tevreden met de S60 hoor. Ding rijd zo verdomde goed! Bij mijn vorige auto had ik steeds het idee dat er weer eens iets stuk moest gaan (en dat was ook zo), maar de S60 geeft dat gevoel helemaal niet. Ik wil het lot niet tarten (mijn ellende zal vast nog wel komen), maar zoals je leest ben ik erg tevreden met mijn auto.
Ik ben al een hele poos dik tevreden met de S60 hoor. Ding rijd zo verdomde goed! Bij mijn vorige auto had ik steeds het idee dat er weer eens iets stuk moest gaan (en dat was ook zo), maar de S60 geeft dat gevoel helemaal niet. Ik wil het lot niet tarten (mijn ellende zal vast nog wel komen), maar zoals je leest ben ik erg tevreden met mijn auto.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:18
- Locatie: Zuid Limburg
onze vorige XC70 D5 (2004) heeft nooit echte problemen gegeven.
Rammeltje/brom in de uitlaat, laatst een gek gebonk uit de motor maar dat was danken we een injector die hing (was snel weer over) en een olielekkage in de cylinderkop. Er zullen nog wat dingen zijn die ik ben vergeten maar het stelde niets voor. Grootste deel gechipt geweest. Laatst nam ik iemand mee en die vroeg of ie nieuw was... toen had ie 180dkm gereden. geen rammeltjes oid....
tsja. de eerste jaren V70 heeft volvo behoorlijk wat steekjes laten vallen... gelukkig is het nu beter met de V70/S60 etc.
kijk, zo simpel als een 240 maken ze het niet meer
Rammeltje/brom in de uitlaat, laatst een gek gebonk uit de motor maar dat was danken we een injector die hing (was snel weer over) en een olielekkage in de cylinderkop. Er zullen nog wat dingen zijn die ik ben vergeten maar het stelde niets voor. Grootste deel gechipt geweest. Laatst nam ik iemand mee en die vroeg of ie nieuw was... toen had ie 180dkm gereden. geen rammeltjes oid....
tsja. de eerste jaren V70 heeft volvo behoorlijk wat steekjes laten vallen... gelukkig is het nu beter met de V70/S60 etc.
kijk, zo simpel als een 240 maken ze het niet meer

1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14797
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
NOG EEN KEERTJE BREED UIT GEMeTEN 100% TEVREDEN
Wat een vooruitgang deze Volvo met een mooie com. rail diesel en 163 pk.
Ik heb de wagen net drie maanden (6 januari 2006) en elke kilometer is een genot om te rijden. (Gelukkig met zo’n 5000km per maand.)
De stoelen zitten met mijn 1.86m vorstelijk al zouden ze ietsje meer steun mogen bieden in de lenden. Achterin voldoende ruimte.
Lange benen zijn zoals in mijn volvo classic V70 geen probleem meer.
De automaat schakelt bij deze Volvo bijna zonder het te merken.( Ik heb geen mogelijkheid zelf te schakelen)
Het winterprogramma werkt perfect bij sneeuw en vorst. Het geleidt de tractie waardoor je minder snel in de slip komt.
Nadeeltje vind ik dat het koppel pas geleidelijk op de wielen komt. Dus bij wegrijden een hoop ’lawaai’’ in het vooronder. Pas na een aarzelend begin is er geen houden meer aan. Hij springt letterlijk vooruit.
De mobility line is een verhaaltje apart. Ik vindt dat de kosten en de baten van mob-line feitelijk niet in verhouding zijn. Maar als tweede eigenaar koop je hem gewoon erbij in. Vergeleken met de Tom Tom doet de Nav.tech DVD wat traag aan maar deze europa dvd stuurt je zo de grens over zonder het hindelijke wisselen van de dvd’s.
Met de caravan van 1300kg is het alsof je bijna zonder rijdt. De auto trekt de caravan mee alsof het een speeltje is en de combinatie laat zich makkelijk en comfortabel sturen. Bergopwaarts komen de newtonmeter 340 tot hun recht. Puur genieten Echt waar!
(ik mag me een zeer ervaren caravan/combinatie rijder noemen)
Maar kracht kost brandstof en een 1:9 wordt snel gescoord.
Het gemiddelde verbruik gerealiseerd (veel autobaan) door deze met zuinige voet rijdende Volvo freak van de afgelopen 16.000km brengt me toch op 1:14.3.
15 juni 2006. Ik heb er nu 100.000km opstaan en de auto getunend of liever gemidificeerd bij FASTTECH te Neede.
Ik had last van het feit dat bij het wegtrekken de automaat niet meteen reageerde. Pas bij 20-30km snelheid ’pakte’ de auto.
Ik wilde geen pk of newton monster maar een auto die iets directer op het gaspedaal reageerde. Dat heb ik nou. Wat een andere auto. De automaat reageert er nog steeds goed op. Je vraagt ook bijna nooit vol vermogen.
Als tweede heb ik NIVOMAT eronder gezet. WAT EEN VERSCHIL IN RIJGEDRAG. De wagen regeerst veeel stijver en heeft een uitstekend bochtenwerk. Eerder met de standaard vering wat amerikaanse vering. Deinen een beetje.
Daardoor stuurt de VOLVO strakker dan eerder en voelt stukken prettiger aan. Het moest eigenlijk niet meer kunnen dat V70 zonder nivomat de weg op komt.
Na een half jaar ervaring vindt ik het navigatiesysteem nog steeds traag en wat omslachtig. Maar allee: hij zat er in. Hij maakt voor mij niet de prijs-kwalitetiverhouding waar.
De modificatie van het motormanagement bij fasttech heeft het verbruik omlaag gebracht van 14.3 naar 1:16
Blijft voor mij de ideale reisauto met 60.000km per jaar.
Update 18 november 2006.
Nu 55.000km gebruik. Totaal 120.000km. Periode januari 06 tot en met 18 nov 06.
Wel moet gezegd worden dat het tunen bij Fasttech te Neede de Volvo V70 D5 tot een nog plezierige reisauto heeft gemaakt.
Ik heb laten tunen op comfort en souplesse en dat hebben de vakmensen van Fasttech goed gedaan. Ook de automaat schakelt nog steeds perfect en alles is motorisch in balans. Het verbruik ligt rond de 1:16 op de Nederlandse autoweg.
Het tunen of modificeren op comfort en souplesse kan ik iedereen aanraden. Je auto hangt iets meer aan het gas en voelt volwaardiger aan. Je voelt gewoon zijn kracht. Ik heb niet getuned op max vermogen of eerste weg stoplicht sprintje.
Ook bij deze auto heb in Duitsland bij de dealer (wegens prijsverschil) de versnellingsbak olie van de automaat laten vervangen, flushen, met 100.000km en de automaat schakelt zo mogelijk nog soepeler. (Ik had geen klachten over de automaat )
Nu op 01 maart 2007 staat mijn teller op 135000km. Nog alles loopt zoals het hoort en het lijkt wel of de diesel steeds lekkerder snort.
De Volvo V70 D5 heeft zijn reputatie voor mij waargemaakt. Met een totaal aan 135.000km afgelegde km mag ik zeggen dat alles het doet zoals het hoort. Geen enkel piepje of kreuntje. Een geluks Volvo lijkt het wel.
De beurt doe ik bij de Duitse dealer en de airco bij Het aircospecialist te Enschede. Laat ik een keer per jaar nakijken en iets bijvullen.
Meer positiefs kan ik er niet bij zetten. Deze is inderdaad VOLVO FOR LIFE
Wat een vooruitgang deze Volvo met een mooie com. rail diesel en 163 pk.
Ik heb de wagen net drie maanden (6 januari 2006) en elke kilometer is een genot om te rijden. (Gelukkig met zo’n 5000km per maand.)
De stoelen zitten met mijn 1.86m vorstelijk al zouden ze ietsje meer steun mogen bieden in de lenden. Achterin voldoende ruimte.
Lange benen zijn zoals in mijn volvo classic V70 geen probleem meer.
De automaat schakelt bij deze Volvo bijna zonder het te merken.( Ik heb geen mogelijkheid zelf te schakelen)
Het winterprogramma werkt perfect bij sneeuw en vorst. Het geleidt de tractie waardoor je minder snel in de slip komt.
Nadeeltje vind ik dat het koppel pas geleidelijk op de wielen komt. Dus bij wegrijden een hoop ’lawaai’’ in het vooronder. Pas na een aarzelend begin is er geen houden meer aan. Hij springt letterlijk vooruit.
De mobility line is een verhaaltje apart. Ik vindt dat de kosten en de baten van mob-line feitelijk niet in verhouding zijn. Maar als tweede eigenaar koop je hem gewoon erbij in. Vergeleken met de Tom Tom doet de Nav.tech DVD wat traag aan maar deze europa dvd stuurt je zo de grens over zonder het hindelijke wisselen van de dvd’s.
Met de caravan van 1300kg is het alsof je bijna zonder rijdt. De auto trekt de caravan mee alsof het een speeltje is en de combinatie laat zich makkelijk en comfortabel sturen. Bergopwaarts komen de newtonmeter 340 tot hun recht. Puur genieten Echt waar!
(ik mag me een zeer ervaren caravan/combinatie rijder noemen)
Maar kracht kost brandstof en een 1:9 wordt snel gescoord.
Het gemiddelde verbruik gerealiseerd (veel autobaan) door deze met zuinige voet rijdende Volvo freak van de afgelopen 16.000km brengt me toch op 1:14.3.
15 juni 2006. Ik heb er nu 100.000km opstaan en de auto getunend of liever gemidificeerd bij FASTTECH te Neede.
Ik had last van het feit dat bij het wegtrekken de automaat niet meteen reageerde. Pas bij 20-30km snelheid ’pakte’ de auto.
Ik wilde geen pk of newton monster maar een auto die iets directer op het gaspedaal reageerde. Dat heb ik nou. Wat een andere auto. De automaat reageert er nog steeds goed op. Je vraagt ook bijna nooit vol vermogen.
Als tweede heb ik NIVOMAT eronder gezet. WAT EEN VERSCHIL IN RIJGEDRAG. De wagen regeerst veeel stijver en heeft een uitstekend bochtenwerk. Eerder met de standaard vering wat amerikaanse vering. Deinen een beetje.
Daardoor stuurt de VOLVO strakker dan eerder en voelt stukken prettiger aan. Het moest eigenlijk niet meer kunnen dat V70 zonder nivomat de weg op komt.
Na een half jaar ervaring vindt ik het navigatiesysteem nog steeds traag en wat omslachtig. Maar allee: hij zat er in. Hij maakt voor mij niet de prijs-kwalitetiverhouding waar.
De modificatie van het motormanagement bij fasttech heeft het verbruik omlaag gebracht van 14.3 naar 1:16
Blijft voor mij de ideale reisauto met 60.000km per jaar.
Update 18 november 2006.
Nu 55.000km gebruik. Totaal 120.000km. Periode januari 06 tot en met 18 nov 06.
Wel moet gezegd worden dat het tunen bij Fasttech te Neede de Volvo V70 D5 tot een nog plezierige reisauto heeft gemaakt.
Ik heb laten tunen op comfort en souplesse en dat hebben de vakmensen van Fasttech goed gedaan. Ook de automaat schakelt nog steeds perfect en alles is motorisch in balans. Het verbruik ligt rond de 1:16 op de Nederlandse autoweg.
Het tunen of modificeren op comfort en souplesse kan ik iedereen aanraden. Je auto hangt iets meer aan het gas en voelt volwaardiger aan. Je voelt gewoon zijn kracht. Ik heb niet getuned op max vermogen of eerste weg stoplicht sprintje.
Ook bij deze auto heb in Duitsland bij de dealer (wegens prijsverschil) de versnellingsbak olie van de automaat laten vervangen, flushen, met 100.000km en de automaat schakelt zo mogelijk nog soepeler. (Ik had geen klachten over de automaat )
Nu op 01 maart 2007 staat mijn teller op 135000km. Nog alles loopt zoals het hoort en het lijkt wel of de diesel steeds lekkerder snort.
De Volvo V70 D5 heeft zijn reputatie voor mij waargemaakt. Met een totaal aan 135.000km afgelegde km mag ik zeggen dat alles het doet zoals het hoort. Geen enkel piepje of kreuntje. Een geluks Volvo lijkt het wel.
De beurt doe ik bij de Duitse dealer en de airco bij Het aircospecialist te Enschede. Laat ik een keer per jaar nakijken en iets bijvullen.
Meer positiefs kan ik er niet bij zetten. Deze is inderdaad VOLVO FOR LIFE
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Nee, het is Nm... Wel opletten bij natuurkunde! 

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14797
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
:oops: Tjonge jij bent wakker...NOS schreef:Volgens de revieuw heb je 185PK, maar volgens je onderschrift niet, hoe zit dat?
En eh, het is wel NM, geen NW!
Ha het motorsoftware programma is later wat aangepast en pk's zijn toen iets omhoog gegaan.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
het onderscheid tussen mensen en machines is dat mensen er bewust voor kunnen kiezen om zichzelf een fijn gevoel te bezorgen door de ratio te negeren en de onderbuik het denkwerk te laten overnemen. auto's koop je niet met je hoofd, anders was dit het toyota-forum
kortom, misschien is een volvo wat te duur voor wat je ervoor terugrijgt, misschien zitten er wat foutjes in elk model. de levensduur van deze auto's is echter bovengemiddeld, evenals de betrouwbaarheid. natuurlijk zijn er bepaalde japanse merken die het beter doen op papier, maar ik kan me neit herinneren dat ik ook maar één keer op autotrader heb zitten dromen bij een auto uit tamagochi-land. kijk naar mercedes/bmw/audi/vw/ al dat duitse spul. stuk voor stuk ook niet half zo onverwoestbaar als het merkimago je zou doen vermoeden, maar toch allemaal 'kwaliteitsmerken' (m.u.v. opel, das gewoon een uit de hand gelopen naaimachinefabrikant die bedacht dat het ook leuk was om mensen te naaien door ze slechte auto's te verkopen)
kortom, misschien is een volvo wat te duur voor wat je ervoor terugrijgt, misschien zitten er wat foutjes in elk model. de levensduur van deze auto's is echter bovengemiddeld, evenals de betrouwbaarheid. natuurlijk zijn er bepaalde japanse merken die het beter doen op papier, maar ik kan me neit herinneren dat ik ook maar één keer op autotrader heb zitten dromen bij een auto uit tamagochi-land. kijk naar mercedes/bmw/audi/vw/ al dat duitse spul. stuk voor stuk ook niet half zo onverwoestbaar als het merkimago je zou doen vermoeden, maar toch allemaal 'kwaliteitsmerken' (m.u.v. opel, das gewoon een uit de hand gelopen naaimachinefabrikant die bedacht dat het ook leuk was om mensen te naaien door ze slechte auto's te verkopen)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
- Locatie: Eelde
Verstandige keuze. Je kunt overwegen niets meer door de dealer te laten doen...Oceanracer schreef: Bij 't plaatselijke Focwa schadebedrijf wel te verstaan en niet bij de dealer. En ze doen het ook nog voordeliger dan de dealer![]()
De dealer hier in Groningen zijn wij met onze eerste Volvo (6 jaar terug) 1 keer geweest... wat een drama. Daarna een universele garage gevonden die voor minder geld beter werk levert, het kan echt wel.
Gisteren APK / grote beurt en nieuwe remblokken achter: 334 Euro.
Storingen: onze 480's waren een drama. Daarna 2,5 jaar een Alfa 156 gehad zonder problemen. Onze S60 in garantie gasklephuis en daarna geen klachten meer gehad!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wij kwamen met de "Classic" ook in Groningen. Om hier niet nader te noemen redenen zijn we met de huidige V70 in Assen terecht gekomen. Na wat strubbelingen in het begin, moet ik zeggen dat ik nu toch wel tevreden ben. Voor eind volgende maand een afspraak gemaakt voor een beurt (220 k) voor € 340,00.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:58
Dames en Heren 
Paar maanden geleden heb ik een V70 uit 1999 gekocht met 250dkm op de teller.. Ok ik zie ook wat blaasjes op de A-stijl.. en ok.. waarschijnlijk zal de luchtmassameter het een keer begeven. Ik d8t dat dit ongeveer 300 euro kost om een nieuwe te plaatsen.. en ok.. je hoort wat rammeltjes en piepjes ( deze zijn trouwens perfect weg te werken door soms wat schroefjes aan te draaien en verder vilt
. Het tikken van de vacuumpomp tja..die wordt vervangen onder garantie
heerlijk zo'n v70.
Ik heb voor mijn V70 een LAGUNA2 van eind 2002 gereden.
We kunnen het over probleemauto's hebben en probleemauto's
In zes maanden tijd bij de laguna:
- nieuwe turbo a 2000 euro
- twee nieuwe raammechanisme ( ramen vielen spontaan in de deur )
- diverse elektronica problemen
- krakende veren achter
- sensoren in wielen moeten vervangen (batt waren op... a 90euro per wiel)
- EGR klep gescheurd...
- niet willen starten.. klaartlezer stuk a 450 euro
- Xenonverlichting stuk.. 2 lampen a 165 euro p/s
Uh.. dit waren slecht zes maanden.. dus geloof me.. wat ik lees over de probs van Volvo.. eitje.. Iedere auto heeft zo zijn mankementen maar volvo doet het zo slecht nog niet hoor. En qua styling.. ik ben helemaal verliefd op onze classic V70. Je hebt auto's en auto's.
En de Laguna had ik gekocht met 125d km op de teller..
Ik rij nu 20.000 km met de volvo ( 5 maanden ) en niks!

Paar maanden geleden heb ik een V70 uit 1999 gekocht met 250dkm op de teller.. Ok ik zie ook wat blaasjes op de A-stijl.. en ok.. waarschijnlijk zal de luchtmassameter het een keer begeven. Ik d8t dat dit ongeveer 300 euro kost om een nieuwe te plaatsen.. en ok.. je hoort wat rammeltjes en piepjes ( deze zijn trouwens perfect weg te werken door soms wat schroefjes aan te draaien en verder vilt


Ik heb voor mijn V70 een LAGUNA2 van eind 2002 gereden.
We kunnen het over probleemauto's hebben en probleemauto's

In zes maanden tijd bij de laguna:
- nieuwe turbo a 2000 euro
- twee nieuwe raammechanisme ( ramen vielen spontaan in de deur )
- diverse elektronica problemen
- krakende veren achter
- sensoren in wielen moeten vervangen (batt waren op... a 90euro per wiel)
- EGR klep gescheurd...
- niet willen starten.. klaartlezer stuk a 450 euro
- Xenonverlichting stuk.. 2 lampen a 165 euro p/s
Uh.. dit waren slecht zes maanden.. dus geloof me.. wat ik lees over de probs van Volvo.. eitje.. Iedere auto heeft zo zijn mankementen maar volvo doet het zo slecht nog niet hoor. En qua styling.. ik ben helemaal verliefd op onze classic V70. Je hebt auto's en auto's.
En de Laguna had ik gekocht met 125d km op de teller..
Ik rij nu 20.000 km met de volvo ( 5 maanden ) en niks!

V50 D5 GT edition II
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Dan had je zeker de Laguna van mijn buurman gekocht. Die had er nl ook zo een.denren schreef: En de Laguna had ik gekocht met 125d km op de teller..
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005