turbo's 480?

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Sieger Everts
2nd Gear member

wie van jullie heeft er op zijn volvo 480 een andere turbo dan orgineel op zitten? zo ja wel type? en evenntueel van welk merk type?

ik weet dat een T25 , T28, T3, gebruikt kunnen worden, maar welke aanpassingen heb je dan nodig?

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Sieger Everts
2nd Gear member

heb zelf wat gevonden op het inet, doe er je voordeel mee!

The mod prefers a bigger turbo, like the Garret T25 or T3. The T25 boosts @ 2800 rpm and the T3 boosts @ 3600 rpm.

A Saab 900/9000 T25 bolts direct to the manifold. Some want a bit of port matching using the volvo gasket and a rotary file. The exhaust end is more tricky since an adapter plate has to be made to fit the 'old style' T2 elbow to it (the studs are too far off to make it fit directly), then it will bolt up to the downpipe. Everything else is a direct swap, inc oil and water pipes.

A Saab 900/Volvo 940 TD T3 will fit the outlet elbow from the T2 above, no adapter plate needed. However, the intake side needs to be worked on though. The ports need to line up (manifold to turbo) and then new holes have to be drilled to fit the standard studs on the 480. It works ok, and everything more or less lines up, including the oil feed and return. A bit of bending of pipes is needed though.

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”