airco V70 classic, eerst wel koud daarna minder ?

Voor kenners: de "Roffel"
theboz
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06

Er worden in deze vraag verschillende dingen genoemt en door elkaar gehaald
meestal al een v70 clasic na een 10 a 15 min niet meer koelt is de kompresor stuk dit kan je controleren als probleem optreed en je kijkt onder de kap bij compresor slaat deze niet in dan deze stuk
maar als deze werkt en de leidingen worden ijs en ijs koud tot bevriezens toe is de lage drukschakelaar stuk (bij schutboord)
ps bij s60 die ook genoemd is de ijssensor stuk links in kachelhuis
The Boz
daytonawim
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
Contacteer:

Als ie niet meer koelt, of slecht koelt, luister dan ook naar de aircocompressor, deze kan je duidelijk aan en uit horen gaan.

Bij te veel ruimte op de koppeling zal hij ook niet meer aan willen
gaan, dit is af te stellen. ( bij teweinig druk kan ie ook niet aan willen gaan)
v70 classic kett
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 20.05.2006 - 21:15

kan je mij uitleggen hoe je die koppeling kan afstellen?
Volvo V70 140pk 2000 Sanddust
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

zoek even op het 850 forum.
het staat er vast wel met tekst en afbeeldingen uitgelegd. :wink:
Vince
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.05.2006 - 21:35

Heb ook het probleem gehad dat na een minuut of 10 koelen de airco er mee op hield. Bleek dat ie bijgevuld was maar met te veel koelvloeistof waardoor de airco afsloeg om te voorkomen dat deze explodeerde. Soort beveiliging dus.
aircomobiel
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28.03.2007 - 09:23
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Als reactie op het aircoprobleem dat deze na ongeveer tien min. er mee stopt en warme lucht blaast.
Aircomobiel steld de koppeling af zonder de hele pomp te demonteren, deze reparatie is weer goed voor 100000 km. Kosten hiervoor zijn 150 euro incl. btw. Waren nog wat meer problemen en vragen, je kan hem altijd bellen en hj komt ook bij je thuis of op het werk langs. Zeker een aanrader
Brownie748
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19.04.2007 - 20:21
Locatie: Twente

Met belangstelling over dit probleem gelezen, had vorig voorjaar het zelfde met mijn 850, dacht Climate Control defect maar mijn TOP garage zei dat het met een foefje te verhelpen was, soort koppeling opstellen, paar minuten werk en hoefde niets te betalen. Garage zei wel dat het een tijdelijke reparatie betrof, kon met een paar weken weer stuk gaan (gevolg €600 reparatie) of zo nog een paar jaar doordraaien. Inmiddels jaar verder en geen problemen meer mee gehad.
freak
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 18.10.2006 - 07:28

theboz schreef:je kijkt onder de kap bij compresor slaat deze niet in dan deze stuk
Testen of als je de "vingers" van de compressor met kontakt aan iets aanduwd inslaan, zo ja , compressor uitbouwen in de bankschroef zetten,
met een hamertje de 3 vingers even een tik verkopen, dan doet ie het wel weer een jaartje . :-)
Of onder de auto met een stuk ijzer ,bv bandenlichter , de vingers even doorduwen/drukken.
aircomobiel
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28.03.2007 - 09:23
Locatie: Heemstede
Contacteer:

De reparatie aan de koppeling is niet met een buigen en slaan gedaan, hij heeft een shim ring tussen de pomp en de koppeling weggehaald. Deze zitten er vanaf de fabriek al in om zo later dus de speling af te stellen
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”