Tapijtjes werden haast nooit gestofzuigd.
Een ongeval met totaal verlies noopte me een nieuwe te bestellen, juist dezelfde, maar wegens stockmodel anthraciet stof. Toen heb ik gezworen: dat nooit meer. Elk kruimeltje, elk stofje, elk haartje, je zag het. Wekelijks stofzuigen met als gevolg en verbod om te eten in mijn wagen tot ergernis van de kids maar dura lex sed lex!
Vanaf toen wist ik het: steeds zwarte buitenkleur en beige binnenkleur. Maar we kopen onze volgende wagen, een occasie V70; moondust beige buiten en offblack leder binnen

De tweede V70 (classic, onlangs bijgekocht) was al iets beter; zwart buiten en off black leder binnen.
Dat zijn mijn eerste twee wagens met leder en ik zou niets anders meer willen: enorm gemakkelijk in het onderhoud, en de tapijtjes zijn beter dan in die vorige waar je alles op zag, nu, in de V70's, zijn ze wat gespikkeld en je ziet ook al veel minder. In de vorige was het effen (fluweelachtig).
Maar toch mis ik het optimistische, zonnige, ruim voelende van beige. Ook al is dat zwart inderdaad wat cocoonachtig wat dan ook weer een voordeeltje is.