Brommend geluid achter de radio/

Plaats reactie
Edheijns
Starter

Hallo,

Sinds enkele weken rij ik in een S80 uit 2000.
Nu komt er achter het middenfront consol (radio) een brommend geluid. Dit geluid begint zodra het contact wordt aangezet (motor nog niet gestart) en verdwijnt ongeveer na 10 minuten rijden.
Nu heb ik al wat gelezen op dit forum over de "droogvan" van de airco maar dit gebeurt nadat er gereden is.

Wie heeft de oplossing om deze brom te verhelpen? Dealer zegt dat dit bij alle S80 is.
Lucien
2nd Gear member

Dag Ed,

Is het niet gewoon je zijdezacht lopende motor :twisted: :twisted:

Nu iets serieuzer
Ik hoor ook iets zoemen/brommen maar dat is zo zacht dat je het niet hoort als de motor loopt.

In vorige wagens heb ik dit gehad en was het de interieur ventilator. Om er zeker van te zijn dat die het niet is, houdt het op als je de ventilator handmatig helemaal uit zet?

En als je bij die dealer in een van zijn occasions zit, hoor je dan inderdaad dezelfde brom in hetzelfde volume?

Heb je een telefoon? Die bromt ook een beetje en gaat ook pas een tijd nadat je het contact hebt uitgezet echt uit.
Greetz,

Lucien
Battlecruiser
8th Gear member

Ik heb het tijdelijk gehad. Laatst liet ik een paar lampjes vervangen bij de aircobediening en toen was het ineens over (besef ik nu eigenlijk pas).

Het brommende geluid houdt op als je een beetje duwt of trekt aan de aircobedieningsplaat of de radioplaat. Het kan ook helpen door met je nagel tussen de platen van de radio en de airco te wringen. Door het kleine ventilatortje erachter kan er iets gaan vibreren in de op elkaar ansluitende kunstofdelen. Als ze iets te strak zijn gemonteerd, krijg je dit geluidje.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
denkweb
4th Gear member
Contacteer:

Kan de temperatuursensor-fan (vin) zijn waar wat stof zich heeft opgehoopt. Ook logisch dat het over is als je daar lampjes hebt laten vervangen.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Luidinga
Starter

denkweb schreef:Kan de temperatuursensor-fan (vin) zijn waar wat stof zich heeft opgehoopt. Ook logisch dat het over is als je daar lampjes hebt laten vervangen.
Is waarschijnlijk inderdaad de temp.sensor ventilator.
Oplossing is simpel maar klink een beetje stom.
Een paar x hard blazen in de sleufgaatjes onder de radio waar de sensor zit en je probleem is waarschijnlijk direct opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “S80”