Beste mensen,
Binnenkort zullen we in het bezit zijn van een volvo 940 uit 1997.
Nu zit ik wat rond te surfen en kwam ik op de site van de "RDW". Ik denk even het kenteken invoeren. De auto staat te boek als volvo 940 2.3T met een vermogen van 121 kw (165pk) Daar kwam bij mij een vraagteken, want volgens mij is het een 99kw versie!! Ik neem aan dat de RDW-gegevens als betrouwbaar gezien mogen worden of ben ik nu te naief!!??
En de T, staat die voor Turbo??? Kan iemand mij hier wat meer over vertellen??
Greetz Rik
vermogen 940 ??????????????
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Na wat zoek werk zie idd dat er twee type motoren zijn met turbo.
de 99kw (135pk) en de 121kw (165pk)
De 99kw http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 5&cache=no
De 121kw http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 3&cache=no
Het kan zijn dat jij een LPT het en het rdw zegt een HPT
De gegevens er van ken ik niet en worden ook niet vernoemt bij de boven genoemde links.
Misschien dat +++t blijft behelpen+++ je kan helpen.
de 99kw (135pk) en de 121kw (165pk)
De 99kw http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 5&cache=no
De 121kw http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 3&cache=no
Het kan zijn dat jij een LPT het en het rdw zegt een HPT
De gegevens er van ken ik niet en worden ook niet vernoemt bij de boven genoemde links.
Misschien dat +++t blijft behelpen+++ je kan helpen.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
- Locatie: Den Haag
Waarom denk je dat het een LPT (dus 99kW/135pk) is?rikke schreef:Daar kwam bij mij een vraagteken, want volgens mij is het een 99kw versie!!
'98 940 LPT estate
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Zoals ik eerder al melde zou ik de vermogens gegevens van de LPT en de HPT niet weten.
Ik denk alleen dat het misschien op die manier zit, of het ook zo is weet ik niet :roll:
Ik denk alleen dat het misschien op die manier zit, of het ook zo is weet ik niet :roll:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
- Locatie: Den Haag
Uhh.. Michel740Turbo, is deze opmerking voor mij bedoeld? Je hebt helemaal gelijk qua vermogens, ik vroeg me alleen af waarom de draadstarter dacht dat hij een LPT voor ogen had. De vraag was niet voor jou bedoeldMichel740Turbo schreef:Zoals ik eerder al melde zou ik de vermogens gegevens van de LPT en de HPT niet weten.
Ik denk alleen dat het misschien op die manier zit, of het ook zo is weet ik niet :roll:

'98 940 LPT estate
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
meestal wordt de lpt versie bij het kentekenregister van de rdw vermeld als een I. C. of wel Inter Cooler.
maar de hpt versie is natuurlijk veel toffer
stop hier je VIN code in en je ziet welk motor type je hebt http://www.volvo700vereniging.nl/?q=node/646
Dacht dat het motorvermogen trouwens tegenwoordig ook op het kentekenbewijs deel 1 staat.
maar de hpt versie is natuurlijk veel toffer
stop hier je VIN code in en je ziet welk motor type je hebt http://www.volvo700vereniging.nl/?q=node/646
Dacht dat het motorvermogen trouwens tegenwoordig ook op het kentekenbewijs deel 1 staat.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
- Locatie: Den Haag
Umm.. het enige verschil zover ik weet is de turbo druk.Fat Rat schreef: maar de hpt versie is natuurlijk veel toffer
Ik bedoel: schroef de druk op, en de verschillen verdwijnen als sneeuw voor het broeikaseffect...
'98 940 LPT estate
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
ik zeg:
ga maar eens goed zoeken hier, en ook bij de V700 vereniging.
er zijn wel degelijk verschille(n)(tjes)
ze zijn reeds eerder gememoreerd.
wat veel mensen doen is een MBC monteren.
is een goedkope optie om aan een beetje meer vermogen te kopen,
Maar:
er zijn ook nadelen.
lees maar het verhaal of liever: verhalen
http://www.volvo700vereniging.nl/?q=search/node/MBC
ga maar eens goed zoeken hier, en ook bij de V700 vereniging.
er zijn wel degelijk verschille(n)(tjes)
ze zijn reeds eerder gememoreerd.
wat veel mensen doen is een MBC monteren.
is een goedkope optie om aan een beetje meer vermogen te kopen,
Maar:
er zijn ook nadelen.
lees maar het verhaal of liever: verhalen
http://www.volvo700vereniging.nl/?q=search/node/MBC
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
- Locatie: Den Haag
Wastegateveer en extra gaten in het luchtfilterhuis. Wel misschien nog verschillen in overbrengingsverhoudingen in de bak, dat durf ik niet te zeggen. En dan heb ik het natuurlijk niet over de meer cosmetische verschillen zoals "turbo" aanduidingen en/of boostmeters.+++t blijft behelpen+++ schreef:ik zeg:
ga maar eens goed zoeken hier, en ook bij de V700 vereniging.
er zijn wel degelijk verschille(n)(tjes)
ze zijn reeds eerder gememoreerd.
Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik deze informatie niet heb gekregen door mijn handen vuil te maken, maar door maandenlang lurken op turbobricks...
'98 940 LPT estate
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
je kan natuurlijk net als ik een K&N er in leggen en het onderste deel van het filterhuis (op de steunpunten na) afzagen :razz:hammer_rites schreef: extra gaten in het luchtfilterhuis....
Doet het goed en de turbo is goed te horen :twisted:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 22:11
Ok, het is in ieder geval duidelijk dat het een turbo motor is!! Heb vandaag even in de papieren kunnen kijken van de huidige eigenaar, maar we konden niet direct meer uitsluitsel ontdekken. Op het kentekenbewijs staat ook volvo 940 2.3 T. en verder weinig meer. Kan zijn dat we er allebij overheen gelezen hebben. Maar als ikde RDW moet geloven is het de 121 kw versie.
Naar de Vin-code heb ik niet gezocht, wist op dat moment ook even niet waar ik het zoeken moest.
Kan mij wel voorstellen dat de 121 kw versie lekker pittig rijd tenopzichte van de 99 kw versie, maar ok minder zuinig zal zijn.
Laterz
Naar de Vin-code heb ik niet gezocht, wist op dat moment ook even niet waar ik het zoeken moest.
Kan mij wel voorstellen dat de 121 kw versie lekker pittig rijd tenopzichte van de 99 kw versie, maar ok minder zuinig zal zijn.
Laterz
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Of een fietsMaGNeT schreef:Dan kan je beter een Diahatsjoe Charade kopenv700r schreef:Als je zuinig wilt rijden heb je de verkeerde Volvo.

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
- Locatie: Den Haag
rikke, staat er "turbo" op het luchtfilterhuis? Is er een turbodrukmetertje aanwezig? Dat zouden aanwijzingen zijn dat het om een hpt gaat.
'98 940 LPT estate
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
"Turbo" staat bij mijn weten op alle turbo versies. Turbodrukmeter is wel alleen voor de HPT's bij mijn weten.
VIN nummer is gewoon je chassisnummer. Staat op je kentekenbewijs dus.
VIN nummer is gewoon je chassisnummer. Staat op je kentekenbewijs dus.
Volvo 940 SE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
- Locatie: Den Haag
Mmm...op mijn LPT staat niks.Cojones schreef:"Turbo" staat bij mijn weten op alle turbo versies.
Andere clou voor rikke: wat zegt de sticker op de cover van de distributie? B230FK, B230FT?
'98 940 LPT estate
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
moet je zeker doen.
Is vooral leuk als je gas geeft...
Is vooral leuk als je gas geeft...
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 22:11
Nou ok, vandaag even onder de motorkap kunnen kijken en in de auto.
Onder in de toerentellerplaat zit inderdaad een turbo meter. Staat verder niets bij alleen turbo en de meter kan naar links en naar rechts uitslaan!!
Onder de motor kap zit meteen links voor, als je er dus in kijkt, een "airbox" waar turbo op staat, plus een unit van bosch dat op een dikke slang zit gemonteerd.
Geloof dat we het dus overe een 165 pk versie hebben hier....toch??
Laterz
Onder in de toerentellerplaat zit inderdaad een turbo meter. Staat verder niets bij alleen turbo en de meter kan naar links en naar rechts uitslaan!!
Onder de motor kap zit meteen links voor, als je er dus in kijkt, een "airbox" waar turbo op staat, plus een unit van bosch dat op een dikke slang zit gemonteerd.
Geloof dat we het dus overe een 165 pk versie hebben hier....toch??
Laterz