Korte opsomming 2.0 D van 6 jan 2005:
- Bij aflevering de melding dat er geen vocht in de ruitensproeier tank zit.
Ben ik maar 3 keer voor terug geweest. Pas de derde keer kwamen ze erachter dat bijvullen niet de oplossing was....
- Bij het wegrijden na de aflevering, aan het einde van de straat, ABS in paniek. Sensor op rechter voorwiel defect. Ik stelde toen zelf voor om van een showroom model een sensor te 'lenen'.
- Strip onder de dakdrager stond bol. De nieuwe strip was er al binnen 3 dagen.
- Bij de trekhaak hing er een stuk isolatieband los.
- Tot 2 keer toe in de computer in de war geweest en moest ik de auto stilzetten. Zelfs een volle vrachtwagen trok sneller op. Het vermogen was kompleet weg, Cruise Control deed het niet meer en boven de 1500 RPM wilde de motor niet lopen.
- Portierrubbers sluiten niet goed af, duurde maar 3 weken eer de nieuwe rubbers ze bij de garage binnen kwamen.
- Radio, als die het doet is die goed, maar die wilde een keer niet aan.
- DSTC, met vochtig weer even snel optrekken om een weg over te steken, vergeet het maar. Een bonkend differentieel, spinnende banden, etc. Dan maar de rechter voet gebruiken om dit te corrigeren. DSTC werkt alleen in 'grens'gebieden goed.
- Portier handgreep om het protier te openen gaat bij 1 portier zwaar. Is herstelt.
- Kofferbak wil af en toe niet goed sluiten.
De auto was 2 weken oud en was al 3 keer terug geweest.
Nu is die 4 maanden en ik ben al 5 keer op bezoek geweest bij de garage.
De kwaliteit is niet wat ik verwachtte.
Update 8 mei 2005:
Vanuit Duitsland terug naar huis. VIER maal viel de motorelectronica wederom uit ! Eén maal af een snelweg met 2 rijstroken zonder vluchtstrook. Eén van de andere keren was het op de 3e rijstrook bergopwaarts met een gangetje van 120 Km/h. Weg was het vermogen en de snelheid viel terug tot 60 Km/h. Bijna een Merceders achterop. De campers en caravans die ik aan het inhalen was, gingen me rechts voorbij. Met pijn en moeite de vluchtstrook opgezocht. Even 30 seconden de sleutel uit het kontakt, weer starten en dan gaat het weer even.
Volvo, een veilig gevoel ? Bij mij is dat weg.