vermogen 940 ??????????????

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Jazeker.

De "Airbox" is gewoon de bak waar je luchtfilter inzit. Meter naar rechts uitslaan is onderdruk, naar links is de turbodruk gewoon zegmaar. Die unit van bosch is, bij mijn weten, je luchtmassameter.
Volvo 940 SE
rikke
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 02.03.2007 - 22:11

Maar kan ik dan rustig stellen met wat we nu weten dat het hier om een 121 kw versie gaat? en niet de 99 kw versie?
hammer_rites
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
Locatie: Den Haag

rikke schreef:Maar kan ik dan rustig stellen met wat we nu weten dat het hier om een 121 kw versie gaat? en niet de 99 kw versie?
Ik denk dat er weinig bewijs overblijft dat het om een LPT zou gaan. Wat mij eigenlijk terugbrengt op mijn eerste vraag: Waarom dacht je dat het een LPT zou zijn?
'98 940 LPT estate
rikke
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 02.03.2007 - 22:11

Dat klopt, dat heb jij inderdaad gevraagt. Het was eigenlijk een vrije veronderstelling omdat ik er vanuit ging dat als het de "dikke" versie zou zijn dat het er wel op zou staan. Snap je?

Vandaaruit ben ik verder gaan kijken. Opzich maakt het mij niet veel uit of het een 99 of 121 kw versie is, want het gaat mij vooral om het comfort en de ruimte in de auto.

Overigens lijkt mij dat de 121 kw versie minder zuinig zal zijn. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo schokkend als ik de getallen mag geloven.

Tot slot ben ik gewoon erg geintresseerd naar de auto die ik ga kopen en altijd een lading aan vragen heb.

Greetz
hammer_rites
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
Locatie: Den Haag

rikke schreef:Dat klopt, dat heb jij inderdaad gevraagt. Het was eigenlijk een vrije veronderstelling omdat ik er vanuit ging dat als het de "dikke" versie zou zijn dat het er wel op zou staan. Snap je?
Ah, ok. Ik hoop niet dat mijn vraag overkwam alsof je aan een verhoor werd onderworpen, zo bedoelde ik het niet in ieder geval. :oops:
Tot slot ben ik gewoon erg geintresseerd naar de auto die ik ga kopen en altijd een lading aan vragen heb.
Gelijk heb je! Maar vergeet niet af en toe de zoekfunctie te gebruiken. Alle antwoorden waren al eens gegeven... ;)

Veel plezier met de 940!
'98 940 LPT estate
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Boudewijn, heb je niet een paar plaatjes van het Porscheproject? Ben gewoon nieuwsgierig.
Groeten van Frans.
hammer_rites
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
Locatie: Den Haag

Ik stuur je een pb.
'98 940 LPT estate
v40jlt4
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00

[quote]
...Overigens lijkt mij dat de 121 kw versie minder zuinig zal zijn. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo schokkend als ik de getallen mag geloven.

Greetz[/quote]

Nee hoor, als je alleen de eerste 99KW's van die 121KW's gebruikt is ie exact even zuinig. Blok en auto zijn identiek. Alleen de turbodruk is hoger, maar die "bedien" je indirect zelf met je rechtervoet.

Mijn 940 was LPT (135PK) en heeft nu andere chippies en 1Bar turbodruk, even zuinig bij gelijke rijstijl (maar da's nu wat moeilijker)

Mijn V40 had 200PK en nu ongeveer 300, exact hetzelfde verbruik, behalve als mijn rechtervoet te zwaar wordt....
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

300 pk??!!
Groeten van Frans.
v40jlt4
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00

[quote="v700r"]300 pk??!![/quote]

Ongeveer.

Vorig jaar gemeten bij 1.5Bar en de standaard IC had ie 292PK 430NM. Nu zit er een grotere IC op en 1.6 tot 1.7Bar (en versterkte drijfstangen, maar da's een ander verhaal). Moet nog op de rollenbank.
Sorry voor de "off-topic"

Maar dan even ietsje meer on-topic.

Voor de 940 zijn voor niet al teveel euro's (200) op turbobricks.com chippies te koop. MBC erbij (en een echte turbodrukmeter met getalletjes)
en de 940 gaat zo over de 200PK heen. Ook dan, verbruik is rechtervoetafhankelijk..
hammer_rites
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
Locatie: Den Haag

v40jlt4 schreef:Voor de 940 zijn voor niet al teveel euro's (200) op turbobricks.com chippies te koop.
De prijs wordt helaas wel hoger. Hoeveel is nog onbekend. Heb net de laatste goedkope group buy gemist. :( De officiele prijs is 330 euro, en we zullen dus wel ergens uitkomen op iets tussen 200 en 330. Ik verwacht dichter bij de 330 dan bij de 200.

Maar 330 is nog steeds relatief weinig in vergelijk met anderen.
'98 940 LPT estate
rikke
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 02.03.2007 - 22:11

Ok dan, maar pk's extra is voor mij niet zo'n must. Het is trouwens waar dat vooral je rijstijl bepalend is voor het benzine verbruik, want een beetje anticiperen helpt een hoop
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”