bij het kuisen van m'n wagen, heb ik al vele malen aan de voorzetels iets gezien waarvan ik het nut/nood niet van inzie:
aan de voorzetels, tegen de middenconsole hang aan de zijkant een buisje, welke uitgaan in een punt aan de voorzijde, en in ee bakje, met een rode drukknop en een pijl aan de achterzijde. weet iemand wat dit is?
ps: het is geen knop voor de schietstoel, reeds getest!
wat zijn de "raketjes" aan de voorzetels?
-
- 4th Gear member
Dit zijn de "pyrotechnics" van je gordelspanners.
In het geval van een frontale aanrijding waar er veel spanning op de gordel komt te staan dan gaan deze "af" en wordt je gordel zo'n 5 centimeter ingetrokken om je in je stoel te trekken
Of ze al afgegaan zijn of niet is vrij simpel te zien: als het ding waar je je gordel in prikt hoog zit is ie nog goed, als ie zeg maar bijna in de stoel verstopt zit dan is de spanner afgegaan
In het geval van een frontale aanrijding waar er veel spanning op de gordel komt te staan dan gaan deze "af" en wordt je gordel zo'n 5 centimeter ingetrokken om je in je stoel te trekken

Of ze al afgegaan zijn of niet is vrij simpel te zien: als het ding waar je je gordel in prikt hoog zit is ie nog goed, als ie zeg maar bijna in de stoel verstopt zit dan is de spanner afgegaan

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Edwin Volvo 440
- 1st Gear member
is dit wel weer op nieuw te actieveren??
altijd handig
of is het net een airbag 1x en dan nooit meer?
altijd handig
of is het net een airbag 1x en dan nooit meer?
- Edwin Volvo 440
- 1st Gear member
hmm das jammertheboz schreef:net als een airbag
eenmaal daarna vervangen
rode knop kan je draaien kwartslag zo blokker je spanner bij reparatie
had dat wel us zien ( voelen ) werken
-
- 5th Gear member
Dat zijn de ladingen voor de schietstoel. De enige auto in zijn soort. Daarna is een auto nooit meer uitgerust met dit geweldige systeem. Heeft al een hoop levens gered. Kost je geen whiplash meer. Lekker relax weggeschoten worden voordat het ongeluk gebeurt. En dan ergens op een vleigveld landen waar je meteen wordt geholpen door vriendelijke, knappe stewardessen.
Daarom wil ook iedereen in een 4xx rijden.
Daarom wil ook iedereen in een 4xx rijden.
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Kijk uit als je hiermee aan het werk gaat!!!
In het instructieboekje staat hoe de pijltjes moeten staan (volgens mij in de rijrichting om ze AAN te zetten.)
Ik heb verhalen gehoord van afgehakte vingers e.d. als je met het systeem aan het prutsen gaat wanneer hij niet uitgeschakeld is. Let hier goed op!!
In het instructieboekje staat hoe de pijltjes moeten staan (volgens mij in de rijrichting om ze AAN te zetten.)
Ik heb verhalen gehoord van afgehakte vingers e.d. als je met het systeem aan het prutsen gaat wanneer hij niet uitgeschakeld is. Let hier goed op!!
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- johanrobben
- 2nd Gear member
- Contacteer:
bij mijn zit het het punt waar je de gordel in klikthelemaal onderin hoe krijg ik hem dan weer omhoog
alvast dank
alvast dank
volvo 460 1,8 i metallic zwart
herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit
mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit
mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
-
- 5th Gear member
niet, dan is de veer gesprongen. Moet je heel de unit vervangen. Bij volvo onbetaalbaar (zo'n 200 euro). Op de sloop vanaf 20 euro te krijgen.
En zet die shroef in de goede stand, je wilt niet je vinger tussen die ijzeren kabel krijgen. Dan zul je denk ik een stuk van je vinger moeten missen.
En zet die shroef in de goede stand, je wilt niet je vinger tussen die ijzeren kabel krijgen. Dan zul je denk ik een stuk van je vinger moeten missen.