Beste mensen,
Ik heb enige tijd een Volvo 440 1.8i. Bouwjaar 1995-8 NL productie. 183.000km. Renault motorblok. Pas geleden viel plotseling mijn radio uit. Waarom mijn eerste idee was van dat ik mijn frontje niet goed vast had zitten en deze daarom opnieuw vast deed en vervolgende weer perfect werkte. Nog een keer gehad. Opzich niet echt iets verontrustends.
Echter van de week hield ongeveer al mijn electronica ermee op. De benzine meter zakte best rap (terwijl ik nog geen 3min geleden afgetankt had). Daarnaast is geen battery lampje gaan branden of ik heb niet op zitten letten. In elke minuten begon er steeds minder te werken en wat er nog werkte werd minder en minder. Ik de auto aan de kant gezet. Wou deze niet meer starten. Na een paar minuten startte deze weer, waarschijnmijk omdat de accu weer wat pit had omdat het allemaal wel op temp was. Nou bleek was de dynamo blijkbaar verrot. Enfin dit kan gebeuren het is immers een wat oudere auto. Nou viel mij al op dat de temperatuur meter de laatste dagen niet echt super op wou komen. Op snelweg 1cm boven het witte vlakje. Bij file stadsverkeer een klein stukje onder de helft. Dit heb ik zeker hoger gezien.
Nou is dus de dynamo vervangen maar reed ik vanavond en kwam die temp weer niet echt hoog op de snelweg. Weer 1 cm boven het witte vlakje. Nou is het wel een graad of 5 buiten maar ik vind dit gewoon niet goed (zegt mijn verstand). Ook word de lucht uit de verwarming NIET echt super warm. Wel wat warm maar volgens mij hoort het warmer.
Ook als ik met groot lichtknipper word mijn desboard verlichting IETS minder. Beetje hetzelfde effect als je savonds de oven aanzet en je lampjes in de woonkamer iets minder branden. Maar dan ook echt iets. Ik denk met daglicht nieteens dat het verschil te zien is. Als ik mijn motor laat lopen en voor mijn auto ga staan om eens te kijken of mijn lampen fel zijn branden deze gewoon wittig. Niet dof geel.
Ik heb zelf niet echt veel verstand van autos en electronica dus ik zou absoluut niet weten hoe ik zelf dingen kan nakijken.
Weet iemand of dit probleem dus gerelateerd is of dat het toeval is dat beide deze dingen zich voordoen. Overigens rijd de auto prima en is absoluut niet lui. Stationair toerental is net een half streepje onder de 1000. Dus zal wel 950 zijn ongeveer.
Als iemand hier wat verstand van heeft zou willen reageren zou dit erg fijn zijn.
Alvast bedankt!
Christiaan
Volvo 440 electro en temperatuur probleem
Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
christiaanploeger
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors