Turbo Wasteklep defect
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Marc van ET is een topgozer! Daar zouden er meer van moeten zijn, en dan bij voorkeur in de randstad! Ik ben erg benieuwd naar de afloop.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29.11.2006 - 13:52
Hi Alex,
Ik heb jouw reportage gelezen van de kleppenstellen.........petje af.
Je hebt de uitdaging aangenomen, en gewonnen. Dat was n flinke klus, en dat dwingt nogal respect af.
Helaas, ben ik in het bezit van 2 linkerhanden dus kan het niet zelf doen.
Moet maar een garage opzoeken denk ik.
Ik weet nu wel hoeveel het ongeveer mag kosten, als de dealer 400 Euro rekent voor een complete turbovervangen, mag het vervangen van ee waste gate bij een "garage om de hoek" rond de 100 / 150 euro kosten.
Ik heb jouw reportage gelezen van de kleppenstellen.........petje af.
Je hebt de uitdaging aangenomen, en gewonnen. Dat was n flinke klus, en dat dwingt nogal respect af.
Helaas, ben ik in het bezit van 2 linkerhanden dus kan het niet zelf doen.
Moet maar een garage opzoeken denk ik.
Ik weet nu wel hoeveel het ongeveer mag kosten, als de dealer 400 Euro rekent voor een complete turbovervangen, mag het vervangen van ee waste gate bij een "garage om de hoek" rond de 100 / 150 euro kosten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 17:53
Ik zou, als volkomen leek als het gaat om de techniek, eerst zeker willen weten OF de klacht door de wastegate veroorzaakt wordt ondanks de uitlezing...om te voorkomen dat je straks 1000 euro's hebt uitgegeven en de klachten toch niet verholpen is.Kay01 schreef:Zijn er mensen die dit ook hebben gehad, zoja hoe hebben ze dit opgelost?
Thanks
Ik heb zelf exact dezelfde klachten gehad...met een uitlezing (die ik niet meer kan reproduceren) die helemaal NIETS met de uiteindelijke oorzaak te maken had. Ik mijn geval ging het om de voorste motorsteun die als gevolg van een defect de motor in een noodloopprogramma bracht.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Marc van ET wil hem er denk ik ook wel opzetten hoor!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
@Kay01, dankjewel,
jammer van je twee linker handen, is dat nu ook lastig eten?
Maar als je erbij blijft, kan je vast wel een paar mooie foto's schieten.
jammer van je twee linker handen, is dat nu ook lastig eten?

Maar als je erbij blijft, kan je vast wel een paar mooie foto's schieten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03.12.2006 - 21:53
- Locatie: Den Haag
Hoi,
soortgelijk probleem heb ik ook gehad. 3 inspuitventielen vervangen, 2 druksensoren, nieuwe software in motormanagement unit geplaatst en dat allemaal zonder resultaat.
Bleek uiteindelijk een verkeerd geplaatst brandstoffilter te zijn. Sindsdien geen problemen meer.
Afgelopen dagen met volle auto nog even heen en weer geweest van Den Haag naar Trier. Loopt fantastisch en geen problemen meer gehad.
soortgelijk probleem heb ik ook gehad. 3 inspuitventielen vervangen, 2 druksensoren, nieuwe software in motormanagement unit geplaatst en dat allemaal zonder resultaat.
Bleek uiteindelijk een verkeerd geplaatst brandstoffilter te zijn. Sindsdien geen problemen meer.
Afgelopen dagen met volle auto nog even heen en weer geweest van Den Haag naar Trier. Loopt fantastisch en geen problemen meer gehad.
Passat 1.6 D
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29.11.2006 - 13:52
European tuning heeft helaas niet de juiste wastegate, hij zou wel kijken naar een evt alternatief.
Ondertussen een garage gebeld; Volgens hem kan het ook komen door een lek in de intercooler waardoor............
Klonk wel plausibel.
Mischien dat Ramon&Ramon een idee heeft? :idea:
Ondertussen een garage gebeld; Volgens hem kan het ook komen door een lek in de intercooler waardoor............
Klonk wel plausibel.
Mischien dat Ramon&Ramon een idee heeft? :idea:
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
oef
waar haal je nu de juiste diagnose?

waar haal je nu de juiste diagnose?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29.11.2006 - 13:52
Ben gisteren maar weer langs de dealer geweest.
Dit keer kwamen ze met een laaddruk storing, onuiste stroming.
En dat zou ook verband kunnen hebben met een lekke intercooler.
Maar ik twijfel of er een lek in de Intercooler zit, immers als er een lek zit zou ik continue hetzelfde probleem van wegvallende Turbo hebben, en nu heb ik het de ene keer wel en de andere keer niet.
Als ik trouwens de auto opnieuw opstart werkt doet de turbo het weer.
De oplossing van de daler is, het een en ander demonteren en kijken wat het probleem is. Als ik er zeker van geweest zou zijn dat het aan de Intercooler ligt had ik daarmee ingestemd, maar ik denk dat het onnodig geldvespilling is.
Heb maar een nadere garage gebeld en het probleem voorgelegd, en volgens hen klinkt het als dat de luchtdruk sensor defect is, Intercooler lijkt hen sterk omdat de ik anders conintue dit probleem zou hebben.
Ik heb verder geconstateerd dat de intercooler slang goed wordt gekoeld.
Ik denk dat ik als eerst begin met het vervangen van de luchtdruksensor.
Turboproc, weet jij wat dit jouw heeft gekost?
Thanks,
Dit keer kwamen ze met een laaddruk storing, onuiste stroming.
En dat zou ook verband kunnen hebben met een lekke intercooler.
Maar ik twijfel of er een lek in de Intercooler zit, immers als er een lek zit zou ik continue hetzelfde probleem van wegvallende Turbo hebben, en nu heb ik het de ene keer wel en de andere keer niet.
Als ik trouwens de auto opnieuw opstart werkt doet de turbo het weer.
De oplossing van de daler is, het een en ander demonteren en kijken wat het probleem is. Als ik er zeker van geweest zou zijn dat het aan de Intercooler ligt had ik daarmee ingestemd, maar ik denk dat het onnodig geldvespilling is.
Heb maar een nadere garage gebeld en het probleem voorgelegd, en volgens hen klinkt het als dat de luchtdruk sensor defect is, Intercooler lijkt hen sterk omdat de ik anders conintue dit probleem zou hebben.
Ik heb verder geconstateerd dat de intercooler slang goed wordt gekoeld.
Ik denk dat ik als eerst begin met het vervangen van de luchtdruksensor.
Turboproc, weet jij wat dit jouw heeft gekost?
Thanks,
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15
Een lekke intercooler...tenzij je auto niet in elkaar heeft gezeten lijkt me een lekke intercooler erg sterk..
Het kan zijn dat je wastegate niet goed afsluit...maar dan moet je turbo gedemonteerd worden om het te kunnen zien....het kan ook zijn dat je actuator niet goed meer werkt....
Het kan zijn dat je wastegate niet goed afsluit...maar dan moet je turbo gedemonteerd worden om het te kunnen zien....het kan ook zijn dat je actuator niet goed meer werkt....