Dit schreef ik in mijn 'even voorstellen':
(http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &highlight)
Ik heb na vele jaren zakelijke auto's nu een eigen auto moeten kopen bij veranderen werk. En kan nu eindelijk zelf kiezen en wel voor een Volvo. Is een classic V70 met 285000 op de teller (in november 06) en rijd er nu 4 maanden in.
Lekker luxe. Leder Alcantra bekleding, schuifkanteldak etc. Er zijn wel diverse kleine en zeer kleine gebrekjes aan die ik zo langzamerhand moet gaan oplossen.
Zo'n oudere tante (november 1997) heeft een aantal kleinere en middelgrote gebrekjes. Bijvoorbeeld de dashboardverlichting. Wat doe je bijvoorbeeld met zo'n lampje in het "INFO"schakelaartje zonder daar een compleet nieuwe voor te kopen? hobby-en. Zie het topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &highlight
Eerder al een nieuwe bekerhouder aangeschaft. De prijs daarvan valt eigenlijk best mee!
Even een lijstje van dingetjes die me de komende tijd bezig zullen houden:
- rookt nogal zwarte rook bij stevig optreken. Moet de EGR klep maar eens (laten) gaan schoonmaken.
- scheurtje in kunstof binnenscherm rechtsvoor -> nieuwe binnenscherm monteren. Ik heb een nieuw binnenscherm besteld en ook nieuwe spatlappen.
- dan ook gelijk maar een nieuwe buitendorpel monteren. Die is namelijk ook gescheurd. Een vorige eigenaar ging waarschijnlijk te hard over drempels.
- trilt bij het remmen
- gaten van de vroegere carkit wegmoffelen
- cruisecontrole doet niet wat ie moet
- rammelen van het bak van het handschoenenvakje
- af en toe bij wegrijden een 'aanlooppieeeeep' (remschijf?)
- een plastic plaatje achter de stoelrail mist.
- geen achterruitenwisser vloestof (voor wel) ra ra
- Lampje airco paneel vernieuwen
- Sigaretteaansteker achter
- Wegwerken scheur in bekleding portier rechtsachter
- krasjes in de lak wegwerken
- bij open dak rammelt een plastic houdertje voorin de opening
- stuurkolom kraakt
- De velgen kunnen wel een opknapbeurt gebruiken
- Ik denk dat er afdekkappen hebben gezeten op de motor, die zitten er nu niet.
- af en toe geen electriektriek bij draaiende motor. De electrounit achter het contactslot is versleten en moet worden vervangen.
Uiteindelijk wil ik mijn autootje in een vrij originele staat krijgen (ik zeg niet perfecte). Is per slot van rekening een V70 CLASSIC. Een echte klassieker niewaar?
maar ja je ziet een hele waslijst dus kan ik regelmatig wel wat geestelijke steun gebruiken van joe daar. 'k houd jullie op de hoogte.
Het project van Tonny: V70 2.5 TDI 1997
-
- 2nd Gear member
als ie technisch maar in orde is FransB
.. hoewel.. ik heb ook een V70 gekocht waar de vorige eigenaar gewoon een carkit op het dashboard heeft geboord vervolgens had ie de afstandsbediening vastgeschoefd op het woodline gedeelte net naast de HANDREM!! Zucht..hoezo verkrachten van je auto... maar goed herken me dus in wat je schrijft
. Binnenkort plaats ik er een nieuwe set woodline in zodat het karretje ontdaan wordt van die boorgaten.. herstellen van het dashboard laat ik door een bedrijfje doen. Ben nog steeds dik en dik tevreden met onze V70.

V50 D5 GT edition II
-
- 2nd Gear member
Ik heb het bovendeel van het dashboard vervangen. Rustig op zoek gegaan naar een onbeschadigd deel
. Uiteindelijk voor 75 euro kunnen kopen in Enter bij de firma Elferink.. was wel even 160km rijden die kant op maar goed auto blijft een leuke hobby. De gaatjes wil ik laten herstellen bij een bedrijf en daar zal ik foto's van maken.

V50 D5 GT edition II
-
- 1st Gear member
Leuk adresje voor je restauratie project:
Boy Geenacker in Nijmegen en Auto Rima in Druten, die hebben vrij veel spul van de V70 liggen
Succers met de restauratie ennuh, zoals vernoemd alreeds, je mag dit topic best vullen met foto's stap bij stap
Boy Geenacker in Nijmegen en Auto Rima in Druten, die hebben vrij veel spul van de V70 liggen
Succers met de restauratie ennuh, zoals vernoemd alreeds, je mag dit topic best vullen met foto's stap bij stap
Ik heb zo'n hekel aan bumperklevers...
... laatst zat er wéér eentje voor me
240GL - 740TD - 245DL - 245GL - 760GLE - 745GLE - 440DL - amazon
850GLT - 340GL - 855T5 - 855T5R - V70TDI - 145 - V70D5 - ST100 Pan European
... laatst zat er wéér eentje voor me
240GL - 740TD - 245DL - 245GL - 760GLE - 745GLE - 440DL - amazon
850GLT - 340GL - 855T5 - 855T5R - V70TDI - 145 - V70D5 - ST100 Pan European
-
- 2nd Gear member
Niet alleen goed ideehunsow schreef:Ja ik heb je bericht erover gelezen. Bij mij is het niet het bovenpaneel maar zijpaneel van de middenconsole. Tsja goed idee om naar een sloopexemplaar te zoeken.

Maar goed, zijpaneel van middenconsole... dat de is volgens mij één compleet geheel. Ik weet niet wat voor schade jij daar heb zitten?
Vorige eigenaar ook een carkit tegen aan geboord wellicht?
Ik heb zo'n beschadiging zitten en die wil ik een keer door een bedrijf laten herstellen. ( denk dat dit goedkoper is dan een nieuw onderdashboarddeel erin te zetten ).
- hunsow
- 2nd Gear member
Een adresje waarover ik eens las: www.drvinyl.nl
Naar zeggen zo'n 95 euro per reparatie.
Naar zeggen zo'n 95 euro per reparatie.
Groet van Tonny
V70 2.5 TDI 1997
V70 2.5 TDI 1997
- hunsow
- 2nd Gear member
Vandaag de airco laten herstellen. Geen nieuwe pomp maar nieuw afstellen van de koppeling, bijvullen en vacumeren. Kosten 205 Euro bij autobedrijf Henk Broeders in Loon op Zand. Nu hopen op warm weer om te testen of ie het dan weer goed doet.
Er is heel veel geneuzel (eh discussie) op deze site of je dat nou wel of niet moet doen, of maar gelijk een nieuwe pomp installeren. Ik heb nu voor deze herstelling gekozen. Nou kiek'n wat wordt. Mijn geregelde airco stopte na 5-10 minuten met koelen, bij erg warm weer.
Er is heel veel geneuzel (eh discussie) op deze site of je dat nou wel of niet moet doen, of maar gelijk een nieuwe pomp installeren. Ik heb nu voor deze herstelling gekozen. Nou kiek'n wat wordt. Mijn geregelde airco stopte na 5-10 minuten met koelen, bij erg warm weer.
Groet van Tonny
V70 2.5 TDI 1997
V70 2.5 TDI 1997
- hvdmountain
- 4th Gear member
We zijn benieuwd...!
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- hunsow
- 2nd Gear member
Ook is mijn cruise control niet goed. lang drukken om hem aan de praat te krijgen. En als je je richtingaanwijzer bedient, valt de cruise control uit.
Volgens bovengenoemde garage, is dit een defecte richtingaanwijzer schakelaar. Een 'nieuwe' halen bij de sloop dus. Maar eens kijken bij bovengenoemde bedrijven (ik had er al van gehoord maar toch bedankt Zwitser)
Volgens bovengenoemde garage, is dit een defecte richtingaanwijzer schakelaar. Een 'nieuwe' halen bij de sloop dus. Maar eens kijken bij bovengenoemde bedrijven (ik had er al van gehoord maar toch bedankt Zwitser)
Groet van Tonny
V70 2.5 TDI 1997
V70 2.5 TDI 1997
- hunsow
- 2nd Gear member
Vandaag ook weer een ander klusje gedaan. Ik hoor een rammel op hobbelige wegen en bij een bocht naar links. Het geluid komt van rechts voor. Ik dacht dat het komt van de kunststof binnenscherm. Daar zat nl een tweetal scheuren in, evenals in de kunstof buitendorpel, rechtsvoor. Iemand heeft daar waarschijnlijk een aanvaring met een drempel gehad.
De garagist denkt aan een defecte homokineet. Maar ik had ondertussen al een nieuw binnenscherm gekocht bij de Volvo dealer. Vandaag het oude binnenscherm verwijderd en een rondje gereden maar helaas nog steeds het rammelende geluid, maar wel minder. Het is dus ofwel de dorpel of toch de homokineet rechts (materiaalkosten 188 euro ex btw). Het nieuwe binnenscherm moet er nog onder.
De garagist denkt aan een defecte homokineet. Maar ik had ondertussen al een nieuw binnenscherm gekocht bij de Volvo dealer. Vandaag het oude binnenscherm verwijderd en een rondje gereden maar helaas nog steeds het rammelende geluid, maar wel minder. Het is dus ofwel de dorpel of toch de homokineet rechts (materiaalkosten 188 euro ex btw). Het nieuwe binnenscherm moet er nog onder.
Groet van Tonny
V70 2.5 TDI 1997
V70 2.5 TDI 1997
-
- 2nd Gear member
rammeld geluid... niet gewoon dat kleine stabilisatorstangetje... ik heb dat op onze V70 ook gehad. Net alsof er iets los zit.. rammelend geluidje, niet heftig maar wel irritant..hunsow schreef:Vandaag ook weer een ander klusje gedaan. Ik hoor een rammel op hobbelige wegen en bij een bocht naar links. Het geluid komt van rechts voor. Ik dacht dat het komt van de kunststof binnenscherm. Daar zat nl een tweetal scheuren in, evenals in de kunstof buitendorpel, rechtsvoor. Iemand heeft daar waarschijnlijk een aanvaring met een drempel gehad.