Het gaat om een v70 2.5t aut.
Als ik stilsta laat ik hem in z,n D staan,soms gaat er dan een trilling door de auto en het stationaire toerental zakt even en komt dan weer op normale toeren.
Mijn vermoeden is dat er wat word ingeschakeld en de motor zodoende even wat moet doen waardoor hij even zakt in toeren,hier zal de trilling door de auto ook wel vandaan komen.
Maar wat kan er worden ingeschakeld,zat zelf al aan de airco te denken?.
gr jaap.
stationair toerental zakt{soms}
- Oceanracer
- Geartronic member
Denk dat je goed zit, qua denkwerk. Zet even 't raam open en luister of je de airco hoort inschakelen. Je hoort veelal duidelijk een "click" bij het inschakelen. Als deze click qua inschakelpunt overeenkomt met de dip in je toerental kun je gerust zijn.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
Net nog een stukje gereden,schakelaar van airco op "off"het schuifje waarmee je de ventilatie in de auto regelt van "automatisch"gehaald en op vast toerental gezet,en weer dezelfde symtomen,de airco kan toch zo niet ingeschakeld worden?
-
- 6th Gear member
met de schakelaar op off is de airco uit.
maar als je de middelste knop op ontwaseming van de voorruit zet, staat de airco wel altijd aan, ongeacht welke stand.
ik zou beginnen de stationair regelaar te reinigen.
hoe je dat doet kan je hier lezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17942.0
maar als je de middelste knop op ontwaseming van de voorruit zet, staat de airco wel altijd aan, ongeacht welke stand.
ik zou beginnen de stationair regelaar te reinigen.
hoe je dat doet kan je hier lezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17942.0
-
- Starter
Probeer eens je Gasklephuis / en stappenmotor te reinigen.Geeft een wereld van verschil.
Gr Jan
Gr Jan