Hallo,
Ik heb een 850 2.0T5 en heb de volgende problemen: Regelmatig bouwt de turbo niet genoeg druk op (meterstand komt iets voorbij het midden). Ik hoor hem fluiten maar verder niks. Het 2e probleem is dat de motor af en toe bij koude start z'n toerental verliest. Hij zakt dan naar (schat ik) zo'n 700 toeren, waarna hij even terug tot 1500 gaat en dan terug wegvalt naar 500 (!) toeren en dan simpelweg stilvalt. Vertrek ik wanneer de motor koud is, dan kan het gebeuren dat ie na een paar honderd meter hevig begint te schokken als ik op een (lage) constante snelheid rij. Ik heb een lpi-installatie en heb gemerkt dat wanneer de motor overschakelt op gas hij beter trekt dan op benzine, wat ik ook al vreemd vind. Beide problemen blijken samen te werken en zijn niet altijd aanwezig, dus dan weer wel druk en dan weer niet. Er is ondertussen een nieuwe verdelerkap geplaatst, n nieuwe turbodrukregelaar en stationair regelaar. Ook zijn de bougies bijgesteld. Er zouden zich nergens scheurtjes of iets dergelijks bevinden. Heeft iemand een idee waar het probleem zich kan bevinden? Kan het de lambdasonde zijn? Heeft het te maken met de lpi-installatie (weet dat ie dus op benzine slechter trekt dan op gas bij koude motor)? En aslof het een kind is dat naar de tandarts moet...wanneer ik aan de garage aankom blijkt ie opeens nergens meer last van te hebben zodat ze ook geen fouten kunnen uitlezen en dus maar moeten gissen. Hele boterham...ik weet het maar ik hoop hier eindelijk een oplossing te vinden.