dit lijkt me eerder een incidenteel probleem, zegt meer iets over het bedrijf dan over "alle dealers" en "alle bandenspecialisten". Kan ook best zijn dat er gewoon een rotte band tussen heeft gezeten...Dickertjedap schreef:Tòch wil ik vermelden dat bandenwissel beter kan plaatsvinden bij een bandenspecialist.
Deze bood me voor een zelfde prijs aan,maar aanbod nam ik niet aan daar ik hem bij dealer òòk in onderhoud heb.Helaas kunnen deze mensen NIET goed banden monteren en heb ik nu voor 4de keer een afspraak.
De band "hobbeld" en heeft niet met balanceren te maken,mogelijk moet de band ten opzichte van de velg even een 1/4 slag gedraait worden.
Er zit namelijk ook teveel lood aan de velg volgens de specialist,Michelin behoeft slechts maximaal 40 gram te hebben.
.
Michelin banden echt de beste
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24585
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20555
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ja maar geldt dat ook voor 205/50/16 :?: Wel voor de 195/55/15 maar voor de 205/50/16 heb ik dat bij de KF en de dealer niet voor elkaar gekregen.VolvoMafia schreef:Die actie doen wij ook, inclusief montage en balanceren.v40pokemon schreef:kwik fit: via internet 4 halen, 3 betalen
Heb zojuist 4 nieuwe primacy's laten monteren voor nog geen 450 eurie...
Overigens Autobandenmarkt stuurt de banden op naar een garage waar ze mee samenwerken ben ik achter gekomen. Vanaf 6,50 euro tot circa 12,50 euro per band monteren en balanceren. (al naar gelang regio etc.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Michelins
Mijn eerste leaseauto had Goodyear banden.
Bij 30.000 KM moesten de voorbanden vervangen worden.
Ik vroeg om Michelins, maar dat mocht niet. Ik kreeg weer Goodyears.
Bij 55.000 KM weer voorbanden op.
Nu kreeg ik het voor elkaar, ik kreeg Michelins.
Bij 125.000 KM moest ik de auto inleveren, inderdaad op de Michelins en die konden nog wel even mee.
Tevens had ik geen last meer van een trillende binnenspiegel. :twisted:
Dus sindsdien ben ik van mening dat er echt wel verschil tussen banden zit.
Garage of bandenfitter?
Vroeger ging de leaseauto naar de garage en die vervingen de banden. Met een kleine beurt bleef ik even wachten en zat in de wachtkamer op mijn laptop te werken. Lekker weinig productieverlies. Nooit problemen gehad bij de garage.
Tot dat plots onze inkoper had geregeld dat we naar Kwikfit moesten. Die zijn veel goedkoper.
Dus i.p.v. dat ik alles in 1 keer tijdens de beurt liet doen, moest ik apart naar Kwikfit.
Mijn eerste ervaring: Ze wisten niet hoe ze de wielbot sloten los moesten krijgen. Ze beschadigden één van de afdekkapjes van mijn LM velgen.
Mijn tweede ervaring, ik stond er om 08:00 uur. Ze doen niets voordat ze toestemming van de leasemaatschappij hebben. Na een uur wachten ben ik weggegaan. (OK ligt eigenlijk aan de leasemaatschappij....)
Dus toen op een middag teruggekomen, lekker achteraan sluiten en na een uur aan de beurt.
Maar wel daarna hoogteslag in de banden.
Dat kregen ze niet weg. (Ok, ligt aan de band.....)
Maar bij Kwikfit in een wachtruimte met je laptop aan het werk...., dat valt niet mee. Nu is de ene Kwikfit de andere niet, maar ik ben er wel eens bij één geweest, daar durfde je echt niet op een stoel te zitten. Die waren zo smerig dat mijn pak gelijk naar de stomerij kon.
Dus voor mij hoeft de bandenfitter niet zo.
Ik heb weinig slechte ervaringen met garage's, behalve met Opel (12 jaar terug) en met de Volvo.
Cheers GND
Mijn eerste leaseauto had Goodyear banden.
Bij 30.000 KM moesten de voorbanden vervangen worden.
Ik vroeg om Michelins, maar dat mocht niet. Ik kreeg weer Goodyears.
Bij 55.000 KM weer voorbanden op.
Nu kreeg ik het voor elkaar, ik kreeg Michelins.
Bij 125.000 KM moest ik de auto inleveren, inderdaad op de Michelins en die konden nog wel even mee.
Tevens had ik geen last meer van een trillende binnenspiegel. :twisted:
Dus sindsdien ben ik van mening dat er echt wel verschil tussen banden zit.
Garage of bandenfitter?
Vroeger ging de leaseauto naar de garage en die vervingen de banden. Met een kleine beurt bleef ik even wachten en zat in de wachtkamer op mijn laptop te werken. Lekker weinig productieverlies. Nooit problemen gehad bij de garage.
Tot dat plots onze inkoper had geregeld dat we naar Kwikfit moesten. Die zijn veel goedkoper.
Dus i.p.v. dat ik alles in 1 keer tijdens de beurt liet doen, moest ik apart naar Kwikfit.
Mijn eerste ervaring: Ze wisten niet hoe ze de wielbot sloten los moesten krijgen. Ze beschadigden één van de afdekkapjes van mijn LM velgen.
Mijn tweede ervaring, ik stond er om 08:00 uur. Ze doen niets voordat ze toestemming van de leasemaatschappij hebben. Na een uur wachten ben ik weggegaan. (OK ligt eigenlijk aan de leasemaatschappij....)
Dus toen op een middag teruggekomen, lekker achteraan sluiten en na een uur aan de beurt.
Maar wel daarna hoogteslag in de banden.
Dat kregen ze niet weg. (Ok, ligt aan de band.....)
Maar bij Kwikfit in een wachtruimte met je laptop aan het werk...., dat valt niet mee. Nu is de ene Kwikfit de andere niet, maar ik ben er wel eens bij één geweest, daar durfde je echt niet op een stoel te zitten. Die waren zo smerig dat mijn pak gelijk naar de stomerij kon.
Dus voor mij hoeft de bandenfitter niet zo.
Ik heb weinig slechte ervaringen met garage's, behalve met Opel (12 jaar terug) en met de Volvo.
Cheers GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)