Is inderdaad goed spul dat http://www.meguiars.nl dit voor de mensen die ook hun alarm willen gaan gebruiken.
Zelf wil ik ook xenon gaan inbouwen in een v70 van 2002. Weet er iemand wat ik allemaal nodig heb. Die h7 lampen geven zeer weinig licht als je xenon gewend bent. wat ben ik dan ongeveer in euro´s kwijt.
ik rij overigens in een v70 d5 blacksapphire
Hoe je een outdated S60 model 01-04 weer echt van nu maakt.
-
- 2nd Gear member
Tommy,
Je hebt er een supermooie strakke auto van gemaakt. Erg netjes gedaan!
Ben er zelf ook over aan het denken om de lampen nog te vervangen (de rest is al MY 05/06) en er zit al xenon in.. zou ik die gewoon kunnen overzetten zonder ook nog eens xenon te moeten kopen ?
Je hebt er een supermooie strakke auto van gemaakt. Erg netjes gedaan!
Ben er zelf ook over aan het denken om de lampen nog te vervangen (de rest is al MY 05/06) en er zit al xenon in.. zou ik die gewoon kunnen overzetten zonder ook nog eens xenon te moeten kopen ?
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
- robertslaat
- 3rd Gear member
Hee Tommy,
Moet de achterbumper eraf als ik de strip wil laten spuiten om hem te demonteren of kan hij blijven zitten?
Gr Robert
Moet de achterbumper eraf als ik de strip wil laten spuiten om hem te demonteren of kan hij blijven zitten?
Gr Robert
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- tommytommy
- 4th Gear member
Hi Temmie
Bedoel je dat de de auto al een beetje gepimped hebt en dat je nu als laatste heldere koplampem op je 2000-2004 S60 wilt zetten.
Je geeft aan MY 2005-2006, echter heeft deze auto al heldere koplampen neem ik aan?? Of je hebt net ongeluk gehad..ik ken nog zo iemand die dit had met een S40..hij kocht hem..en 1 maand later werden ze geleverd met heldere koplampen. Dat is nasty :evil:
Opzicht zou je natuurlijk xenon over kunnen zetten...de xenon lampen zitten met draden aan de kastjes, en de kastjes halen hun voeding van de koplamp draden neem ik aan. (ik neem aan dat je praat over originele Volvo Xenon, zo niet is er helemaal geen probleem aangezien after marked plug-and-play is op de stekkers van je huidige halogeen aansluiting)
GR Tommy
Bedoel je dat de de auto al een beetje gepimped hebt en dat je nu als laatste heldere koplampem op je 2000-2004 S60 wilt zetten.
Je geeft aan MY 2005-2006, echter heeft deze auto al heldere koplampen neem ik aan?? Of je hebt net ongeluk gehad..ik ken nog zo iemand die dit had met een S40..hij kocht hem..en 1 maand later werden ze geleverd met heldere koplampen. Dat is nasty :evil:
Opzicht zou je natuurlijk xenon over kunnen zetten...de xenon lampen zitten met draden aan de kastjes, en de kastjes halen hun voeding van de koplamp draden neem ik aan. (ik neem aan dat je praat over originele Volvo Xenon, zo niet is er helemaal geen probleem aangezien after marked plug-and-play is op de stekkers van je huidige halogeen aansluiting)
GR Tommy
- tommytommy
- 4th Gear member
Hi Robert,
Je moet even je achterbumper een beetje losmaken, gewoon dat hij een aantal cm naar achteren schuift.
Volgens mij moet je bij de achterwiel uitsparing een stel schroef een aantal mm losdraaien, een aantal bouten bij je reservewiel en een paar popnagels..de spuiter heeft dit voor mij gedaan..ik had mijn huidige strip er gewoon eraf gehaald zonder de bumper ruimte te geven...wil dit niet adviseren.
Ik heb later een nieuwe strip gekocht..die kost 120 Euro..heb je wel een goede zonder troep erop. Opzicht is dit wel een deel wat kwetsbaar is..
anyway Vervolgens haal je heel voorzichtig met een schroevendraaier de strip los.. die zit met klemmen en drukkers vast.
Je kan hem er nooit opdoen zonder de bumper iets naar achteren te halen aangezien een lange rand klem achter de bumper moet komen.
Kijk uit met monteren...de lak kan barsten...dus 1 fout en je bent bij af.
gr Tommy
Je moet even je achterbumper een beetje losmaken, gewoon dat hij een aantal cm naar achteren schuift.
Volgens mij moet je bij de achterwiel uitsparing een stel schroef een aantal mm losdraaien, een aantal bouten bij je reservewiel en een paar popnagels..de spuiter heeft dit voor mij gedaan..ik had mijn huidige strip er gewoon eraf gehaald zonder de bumper ruimte te geven...wil dit niet adviseren.
Ik heb later een nieuwe strip gekocht..die kost 120 Euro..heb je wel een goede zonder troep erop. Opzicht is dit wel een deel wat kwetsbaar is..
anyway Vervolgens haal je heel voorzichtig met een schroevendraaier de strip los.. die zit met klemmen en drukkers vast.
Je kan hem er nooit opdoen zonder de bumper iets naar achteren te halen aangezien een lange rand klem achter de bumper moet komen.
Kijk uit met monteren...de lak kan barsten...dus 1 fout en je bent bij af.
gr Tommy
- german
- 2nd Gear member
Verwijderen van geplakte delen zoals bijv. strips of de belettering aan de achterzijde, kun je ook goed doen met een stukje visdraad. Dit haal je er achterlangs met een soort snijbeweging. Lijmresten zijn bijna alleen maar te verwijderen met thinner. Sommige spuiters hebben hiervoor een speciale rubber tool.
-
- 2nd Gear member
Die mensen ken ik ook, en dat is idd nasty. De auto is een 2003 V70, maar.. de bumpers zijn 2005 met die chromen strips. De stootstrips zijn gespoten, dakspoiler/dakrails zijn ook zilver. En de achterlichten zijn ook 2005/2006tommytommy schreef:Hi Temmie
De lampen wat er nu inzitten zijn de originele 2003 xenon lampen, dus als ik het goed begrijp heb ik alleen de lampbehuizing e.d. nodig, prik en prak en lampen doen het ?!tommytommy schreef:
En de S60 lampen zouden ook in de V70 passen neem ik aan ?
Grtz Arno
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je kunt de koplampreining van een oud xenon systeem niet gebruiken bij het nieuwe
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Dat klopt helemaal: bij mij doen die het dus ook niet. Weet iemand hier een oplossing voor ?bart simpson schreef:je kunt de koplampreining van een oud xenon systeem niet gebruiken bij het nieuwe
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een complete nieuwe voorbumper met koplamsproeiers
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Die nieuwe voorbumper zit er al op incl. de nozzles, de lampen nog niet. Weet alleen niet of er iets aan te sluiten valt, dan moet ik eens heel goed gaan kijken.. Niet dat het zo noodzakelijk is om die sproeiers aan het werk te hebben... Snap dat sowieso niet: af fabriek moeten ze erop zitten incl. niveauregeling en aftermarket hoeft het ineens weer niet ?~!bart simpson schreef:een complete nieuwe voorbumper met koplamsproeiers
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Aftermarket zou het voor een goed functioneren natuurlijk ook gewoon moeten, maar een goede controle op de correcte werking ervan schijnt (te) moeilijk te zijn, vandaar dat men het voorlopig maar tollereert, ik sluit niet uit dat het in een later statium alsnog apk afkeur kan gaan worden.
Volvo for life
- MaickelS60
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dat ziet er echt keurig netjes uit! Mijn complimenten hiervoor. Ik moet eerijk zeggen dat ik zelf ook altijd er van het 're-stylen' ben, heb sinds 2 maanden ook een S60 bj. 2002, en wil hier ook (net als jou) wat dingetjes aan veranderen. Graag zou ik dan ook wat info willen omtrent de koplampen en achterlichten (het verwijderen en opnieuw monteren). Ik ben zelf totaal niet technisch... Veder ziet jou koets er echt super uit !! Als je het niet wist zou je denken dat het model 2005-2007 is!
Gegroet, Maickel
Gegroet, Maickel
- tommytommy
- 4th Gear member
Maikel
zie deze post:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11095
BTW betreft de achterlichten: 1 pootje wegzagen dan past hij. Verder moet je niet de rubbers vergeten te bestellen. (17e) (lampen kosten 325-350 dacht ik)
MVG Tommy
zie deze post:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11095
BTW betreft de achterlichten: 1 pootje wegzagen dan past hij. Verder moet je niet de rubbers vergeten te bestellen. (17e) (lampen kosten 325-350 dacht ik)
MVG Tommy
- MaickelS60
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dankje voor de info. Ben zelf erg huiverig om te beginnen (ben totáál niet technisch)! En ben ook bang iets kapot te maken... Misschien dat ik het samen met iemand ga doen, lijkt me beter, en veiliger.
Maar in ieder geval bedankt! Als ik nog info nodig heb weet ik je te vinden.
Groet, Maickel
Maar in ieder geval bedankt! Als ik nog info nodig heb weet ik je te vinden.
Groet, Maickel
Volvo S60 2.4T (2001)
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic
Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic
Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
- tommytommy
- 4th Gear member
Gewoon een met een doppensetje kunnen werken..em wat commonsence.
Je moet in staat zijn middels de plaatjes in de post de bunper lost te maken..de koplampen is ook makkelijk...dacht 4/5 boutjes.
Stekkers los..
Zou wel goed opletten met het omzetten van je bedrading..als je niet tegen stress kan zou ik er niet aan beginnen...
Je moet wel met electra om kunnen gaan..en weten hoe het over het algemeen werkt.
daarnaast moet je kunnen solderen..en vaak 3 handen nodig.
Als je vragen hebt...stel ze..
Je moet in staat zijn middels de plaatjes in de post de bunper lost te maken..de koplampen is ook makkelijk...dacht 4/5 boutjes.
Stekkers los..
Zou wel goed opletten met het omzetten van je bedrading..als je niet tegen stress kan zou ik er niet aan beginnen...

daarnaast moet je kunnen solderen..en vaak 3 handen nodig.
Als je vragen hebt...stel ze..
- MaickelS60
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hallo Tommy,
Ik heb nieuwe achterlichten besteld (look 2005-2007). Heb jij voor mij nog bepaalde tips m.b.t. het monteren van beide achterlichten. Ook heb ik de nieuwe rubbers mee besteld wat ik las in jou lijstje. Ik ben maar met het makkelijkste begonnen (aangezien de koplampen een grotere klus zal worden). Ik ben benieuwd!
Hopelijk krijg ik nog wat tips van je!
Gegroet, Maickel
Ik heb nieuwe achterlichten besteld (look 2005-2007). Heb jij voor mij nog bepaalde tips m.b.t. het monteren van beide achterlichten. Ook heb ik de nieuwe rubbers mee besteld wat ik las in jou lijstje. Ik ben maar met het makkelijkste begonnen (aangezien de koplampen een grotere klus zal worden). Ik ben benieuwd!
Hopelijk krijg ik nog wat tips van je!
Gegroet, Maickel
- tommytommy
- 4th Gear member
Hi Maickel
Eigelijk is het enige dat lange pootje afzagen. Zie je vanzelf...als je het probeerd erop te doen.
Ps je moet ook de strips bestellen heb..met de lampjes. 2 strips passen..maar niet 100%..de andere passen helemaal niet. De stekkers passen wel gewoon (zelfde als oude model)
Ik denk dat de 4 strips iets van 125e kosten.
Als ik jou was zou ik die koplampen ook gelijk doen..het is niet zo moeilijk als je een boutje eruit kan draaien..en een beetje kan solderen.
Kijk gewoon hoe ik het gedaan heb in m`n andere post.
Gr Tommy
Eigelijk is het enige dat lange pootje afzagen. Zie je vanzelf...als je het probeerd erop te doen.
Ps je moet ook de strips bestellen heb..met de lampjes. 2 strips passen..maar niet 100%..de andere passen helemaal niet. De stekkers passen wel gewoon (zelfde als oude model)
Ik denk dat de 4 strips iets van 125e kosten.
Als ik jou was zou ik die koplampen ook gelijk doen..het is niet zo moeilijk als je een boutje eruit kan draaien..en een beetje kan solderen.
Kijk gewoon hoe ik het gedaan heb in m`n andere post.
Gr Tommy
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hey,
Terug wat leven in het topic blazen...
Enig idee of het nieuwe stuur past in een 'ouder' model ???
Groeten,
Jochen
Terug wat leven in het topic blazen...
Enig idee of het nieuwe stuur past in een 'ouder' model ???
Groeten,
Jochen
CAR :
'02 S60 D5
Audiofiel
PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010
'02 S60 D5
Audiofiel
PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010
- arnoud
- 8th Gear member
Het nieuwe stuur? Welk nieuwe stuur? Of bedoel je alleen de airbag met het nieuwe logo?

S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green