Hoi All,
Na al een tijdje aan de zijlijn met jullie meegelezen te hebben wil ik toch een vraagje stellen over de aanschaf van een V40 T4.
Nee.. Het is niet de standaard vraag van: waar moet ik op letten?
Wat ik me wel af vraag is:
Ik kan van een particulier een mooie T4 uit '97 met iets meer dan 2 ton op de teller overnemen.
De eerste 5 jaar is deze netjes door een Volvo dealer onderhouden.
De huidige eigenaar heeft hem 5 jaar geleden bij een Honda dealergekocht en ook altjd daar in onderhoud gehad. Dit is ook allmaal aantoonbaar.
Is er iets waar een Volvo dealer wel aan kan voldoen voor onderhoud waar een Honda dealer dit niet kan?
Deze vraag is ook meteen voor de onderhoudsbeurten die ik zelf wil laten laat uitvoeren.
Alvast mijn dank.
Onderhoud door een andere garage.
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
het meeste kunnen ze zelf... olie vernieuwen en filters ed...
boegies... dat kan overal...
als maar de juiste dingen gebruikt zijn
dus is geen probleem mee
boegies... dat kan overal...
als maar de juiste dingen gebruikt zijn
dus is geen probleem mee
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10.04.2007 - 11:13
- Locatie: Spaarndam
Dank je Dennis..
En de distributie riem?? Deze is een tweehonderd kilometer geleden vervangen. Ook weer bij die honda dealer.. Moet ik daar voor opassen of is dit ook iets wat een Honda dealer zou moeten kunnen..
Je ziet wel... van de techniek heb ik echt geen kaas gegeten :oops:
En de distributie riem?? Deze is een tweehonderd kilometer geleden vervangen. Ook weer bij die honda dealer.. Moet ik daar voor opassen of is dit ook iets wat een Honda dealer zou moeten kunnen..
Je ziet wel... van de techniek heb ik echt geen kaas gegeten :oops:
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20782
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
In principe kan iedere automonteur met verstand van zaken een distributieriem vervangen. Of het nu van een Honda is of van een Volvo.
De vraag is alleen of die monteur rekening houdt met de voorschriften van VOLVO en de bijbehorende onderdelen (spanrol etc) ook vervangt.
De vraag is alleen of die monteur rekening houdt met de voorschriften van VOLVO en de bijbehorende onderdelen (spanrol etc) ook vervangt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
ik heb mijn distributie ook laten vervangen bij een merkloze garage...
dus geen volvo dealer....
en als je wilt weten of distributie goed is...
kunnen ze binnen elke minuten zien...
even paar kapjes los draaien en de riem bekijken...
dus geen volvo dealer....
en als je wilt weten of distributie goed is...
kunnen ze binnen elke minuten zien...
even paar kapjes los draaien en de riem bekijken...
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 22:36
nu bij de volvo dealer onderhoudsbeurt € 300, niet veel al zeg ik het zelf. Scheelt niet zo veel met een gewone garage en daar komt garantie ook nog eens bij.
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Ik denk dat een Honda garage niet veel goedkoper zal zijn dan een Volvo garage.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een niet Volvo garage mist in ieder geval iedere recall/modificatie
Volvo for life
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Wat voor een 10 jaar oude auto natuurlijk geen enkel probleem is, de kans dat daar nog recalls / modificaties op worden toegepast lijkt me bijzonder klein. Wel zou het kunnen dat in de 2e 5 jaar van z'n leven bij de Honda dealer iets is gemist op dit gebied.bart simpson schreef:een niet Volvo garage mist in ieder geval iedere recall/modificatie
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
In het onderhoudsboekje van mijn V40 stond bij elk onderhoudsinterval precies omschreven welke zaken er gecontroleerd/vervangen/ververst moeten worden. Daar kan elke garage wel wat mee. Ik liet de onderdelen altijd van Volvo komen. Werkt prima, zelfs bij een Opel dealer.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Vast wel, ik geloof alleen nooit dat een niet merk c.q. universele garage dat voor alle in onderhoud zijnde auto's ook daadwerkelijk doet.Okke schreef:Bart, is deze informatie op te vragen (maw openbaar).bart simpson schreef:een niet Volvo garage mist in ieder geval iedere recall/modificatie
Software updates zullen mogelijk al helemaal een probleem kunnen vormen.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10.04.2007 - 11:13
- Locatie: Spaarndam
Iedereen bedankt voor de reactie's.
Nu kan ik met een (redelijk) gerust hart morgen gaan kijken.
Ik ben echt benieuwd of hij ook zo mooi in het echt is als hij op de foto eruit ziet..
Ik moet er tenslotte 165 kilometer voor rijden.. :roll:
Ik zal jullie laten weten of hij het ook daadwerkelijk geworden is..
Nu kan ik met een (redelijk) gerust hart morgen gaan kijken.
Ik ben echt benieuwd of hij ook zo mooi in het echt is als hij op de foto eruit ziet..
Ik moet er tenslotte 165 kilometer voor rijden.. :roll:
Ik zal jullie laten weten of hij het ook daadwerkelijk geworden is..
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10.04.2007 - 11:13
- Locatie: Spaarndam
Nou, nou... Had ik me ff vergist in de afstand..
198 km om precies te zijn
En toen nog een keer teleurgesteld terug..
396 km rijden voor een auto die nog meer olie lekt dan dat hij benzine verbruikt.
De carter was drijf nat en tijdens de testrit hebben we hem op een parkeerplaats uitbundig en zorgvuldig bekeken..
We stonden daar nog geen 2 minuten en er had zich al een plas van een centimeter of 4 gevormd.. En nee het was geen airco water want ik heb de auto achteruit gereden en gevoeld.. Pure olie.
Olie plijlen leverde op de parkeerplaats nog geen druppel op. ook niet nadat ik hem een minuut of 10 had uitgezet.
En als tijdens de rit het gaspedaal flink ingetrapt werd, moesten de matrix borden achter ons 50km aangeven ivm MIST...
Als de turbo zijn werk moest doen werd het mistig achter ons..
Dit was overigens na enige tijd rijden niet meer het geval...
Verder was het een nette auto om te zien. Turbo, koppeling, versnellingsbak en het interieur waren allemaal ok...
Maar dan dit...
We waren echt teleurgesteld..
Maar ach... Morgen een 2e kans.. Nu maar 105 km rijden...
Ook weer een T-4..
Ben benieuwd...
198 km om precies te zijn

396 km rijden voor een auto die nog meer olie lekt dan dat hij benzine verbruikt.
De carter was drijf nat en tijdens de testrit hebben we hem op een parkeerplaats uitbundig en zorgvuldig bekeken..
We stonden daar nog geen 2 minuten en er had zich al een plas van een centimeter of 4 gevormd.. En nee het was geen airco water want ik heb de auto achteruit gereden en gevoeld.. Pure olie.
Olie plijlen leverde op de parkeerplaats nog geen druppel op. ook niet nadat ik hem een minuut of 10 had uitgezet.
En als tijdens de rit het gaspedaal flink ingetrapt werd, moesten de matrix borden achter ons 50km aangeven ivm MIST...
Als de turbo zijn werk moest doen werd het mistig achter ons..
Dit was overigens na enige tijd rijden niet meer het geval...
Verder was het een nette auto om te zien. Turbo, koppeling, versnellingsbak en het interieur waren allemaal ok...
Maar dan dit...
We waren echt teleurgesteld..
Maar ach... Morgen een 2e kans.. Nu maar 105 km rijden...

Ook weer een T-4..
Ben benieuwd...
Beter een GAT in je HAND dan een HAND in je GAT :shock:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 22:36
Nog een tip, staar je niet blind op 1 auto op het internet ofzo, er zijn er duizenden.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10.04.2007 - 11:13
- Locatie: Spaarndam
Inderdaad Joost...
En nog een belangrijke tip die ik nog niet eerder heb gelezen.
Waar staat de auto bij aankomst op geparkeerd..
Is het gras dan moet je heel goed opletten op olie lekkage.
En deze stond inderdaad op gras...
Maar er is ook goed nieuws
Ik heb de auto van vanmorgen gekocht
Werkelijk in uitmuntende staat en nog eens minder in prijs ook...
Alleen vraag ik wel jullie advies..
Over 28 duizend kilometer hoeft pas de distributieriem vervangen te worden.
Hij is bij 120 duizend kilometer vervangen.
Wat zal ik doen?
Meteen vervangen of lekker nog een 20 duizend door toeren. (is ongeveer 1,5 jaar)?
Dit natuurlijk gekoppeld met eem beurt..
En nog een belangrijke tip die ik nog niet eerder heb gelezen.
Waar staat de auto bij aankomst op geparkeerd..
Is het gras dan moet je heel goed opletten op olie lekkage.
En deze stond inderdaad op gras...
Maar er is ook goed nieuws
Ik heb de auto van vanmorgen gekocht

Werkelijk in uitmuntende staat en nog eens minder in prijs ook...
Alleen vraag ik wel jullie advies..
Over 28 duizend kilometer hoeft pas de distributieriem vervangen te worden.
Hij is bij 120 duizend kilometer vervangen.
Wat zal ik doen?
Meteen vervangen of lekker nog een 20 duizend door toeren. (is ongeveer 1,5 jaar)?
Dit natuurlijk gekoppeld met eem beurt..
Beter een GAT in je HAND dan een HAND in je GAT :shock:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 22:36
doe wat je zelf het meest rustgevende vind. Kun jij nog 1,5 jaar doorrijden met een distributieriem waarvan je kan verwachten dat ie kan gaan knappen? Dan laat je em zitten. Of wil je liever alvast voor een tijdje probleemloos rondrijden dan vervang je em.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 22:36
Japie69,
http://volvo40forum.nl/index.php?topic=395.0
Kijk hier eens naar: overzichtje van alle standen en jaren van het vervangen van een distributieriem. Zeer gerustgevend overzichtje moet ik zeggen.
Die van mij is 6 jaar uit, 70k op de teller nu, dus binnen vier jaar haal ik de 150k wel voor mij s40 1.8 2000. ik rij gem. 20k per jaar.
groeten
Joost
http://volvo40forum.nl/index.php?topic=395.0
Kijk hier eens naar: overzichtje van alle standen en jaren van het vervangen van een distributieriem. Zeer gerustgevend overzichtje moet ik zeggen.
Die van mij is 6 jaar uit, 70k op de teller nu, dus binnen vier jaar haal ik de 150k wel voor mij s40 1.8 2000. ik rij gem. 20k per jaar.
groeten
Joost
- paskara
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 18.03.2007 - 12:53
Hallo Japie69, uit je bovenstaande berichtje begrijp ik dat je een T4 hebt gekocht, ben benieuwd naar het bouwjaar en de foto's.
In ieder geval veel veilige kilometers gewenst.
Léon
In ieder geval veel veilige kilometers gewenst.
Léon
Volvo V-40 1.8i 1996 LPG
Volvo V-40 1.9 TD 115 PK 2002
Volvo S60 D5 2003
Volvo S60 D5 geartronic 2006
Volvo V70 D3 2010
Volvo V70 D4 2014
Once a Volvo - Always a Volvo
Volvo V-40 1.9 TD 115 PK 2002
Volvo S60 D5 2003
Volvo S60 D5 geartronic 2006
Volvo V70 D3 2010
Volvo V70 D4 2014
Once a Volvo - Always a Volvo