940 1995 300000 - lpg:olie verbruik

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
nico5
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 11.04.2007 - 21:12

Onze 940 verbruikt (helaas) nogal veel olie heb ik moeten constateren. Ik zie overigens geen blauwe rookgordijnen verschijnen. Rest de vraag, waar gaat de olie dan wel in op, en wat is de oorzaak?

gr,

NIco.
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

koelwater al gecheckt?
hoeveel is veel olie verbruik 1 op 100 of 1 op 10000 of...
is je blok vettig
de auto al omhoog gehad en er onder gekeken naar mogelijke lekken.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
nico5
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 11.04.2007 - 21:12

Auto sinds enige maanden in bezit. Is even ter check (technisch dan) bij DE dealer geweest (ja een echte), daar niets geconstateerd. (was toen nog niet bekend). Ze hebben dus geen lekkage gezien oid.

Even denken, zo'n 3000km (of iets minder) geleden olie ververst. Vorige week in bocht opeens olie-lampje even aan. Daarna frequenter. Peil gechekt, weinig olie dus. Bijgevuld.

Koelwater checken. Beste te doen door...??

tanx,

NIco.
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

nou ja er zit een tankje bovenaan je rechter wielkast onder de motorkap.
Kijk of het koelwater netjes helder is of dat het olieachtig is, olieachtig kan op een lekke koppakking duiden waarbij je olie verliest naar je koelwater.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
JW240
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:18
Locatie: Zuid Limburg

carterventilatie goed schoon? anders gewoon uit voorzorg de hele box onder het inlaatspruitstuk vervangen. als die dicht zit duwt ie veel olie door de seals naar buiten.
1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”