Software en Xenon
- Paul
- Geartronic member
De transformator die die wisselspanning geeft. Is verder lager stroom verbruik, maar ding geeft nog wel een straling uit. Geen last van warmte, zijkanten in folie rest niet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- D5.....420Nm
- 1st Gear member
Ik ga aan het plakken. Bedankt voor de Tip. 

Volvo S60 D5 2003 ( 195 pk 420 Nm )
- tommytommy
- 4th Gear member
Volgens mij heeft iemand dit wel eens gedaan..denk wel dat het resultaat iets minder is dan bij open koplampen.
Denk dat het in ieder geval wel beter is dan bv halogeen lampjes.
Maar waarom zet je niet gewoon heldere koplampen erin...?? Kost je dan iets van 400e voor een set 2ehands koplampen (kosten 630 nieuw met volvo korting), dan komt er nog 210 E bij voor een beetje knappe Xenon met 2 jaar garantie etc..en een halve dag aan inbouwen en solderen.
Het knapt wel erg op...zie m`n post..hoe je van een outdated S60 weer een auto van nu maakt.
Gr Tommy
Denk dat het in ieder geval wel beter is dan bv halogeen lampjes.
Maar waarom zet je niet gewoon heldere koplampen erin...?? Kost je dan iets van 400e voor een set 2ehands koplampen (kosten 630 nieuw met volvo korting), dan komt er nog 210 E bij voor een beetje knappe Xenon met 2 jaar garantie etc..en een halve dag aan inbouwen en solderen.
Het knapt wel erg op...zie m`n post..hoe je van een outdated S60 weer een auto van nu maakt.
Gr Tommy
-
- 1st Gear member
Hallo,
Zojuist een Xenon set gekocht via marktplaats. Ben begonnen met inbouwen totdat ik er achter kwam dat ik (volgens mij) nooit voldoende ruimte heb om de lamp in de fitting te krijgen met de grote dop al aan de kabelboom en dan ook nog de voedingskabels van de Xenon verlichting moet verbinden met de 12 volt aansluiting die binnen in de lamp zit.
Nu kan ik de hele lamp unit er uit halen, maar dat klinkt voor mij niet meer als 15 min. plug-and-play.
Kortom, wat doe ik verkeerd ?
Zojuist een Xenon set gekocht via marktplaats. Ben begonnen met inbouwen totdat ik er achter kwam dat ik (volgens mij) nooit voldoende ruimte heb om de lamp in de fitting te krijgen met de grote dop al aan de kabelboom en dan ook nog de voedingskabels van de Xenon verlichting moet verbinden met de 12 volt aansluiting die binnen in de lamp zit.
Nu kan ik de hele lamp unit er uit halen, maar dat klinkt voor mij niet meer als 15 min. plug-and-play.
Kortom, wat doe ik verkeerd ?
Passat 1.6 D
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC70 D5 Summum
- tommytommy
- 4th Gear member
Volgens mij doe je dat wat verkeerd.
Heb je wel h7 besteld?
Je doet gewoon de stekkers van de xenon op de stekker die normaal op de halogeenlamp zit. Je maakt daarvoor een gat in de rubberendop (alleen eerste rondje eruit knippen, zie binnekant) ...doe je de dop van de xenon erin...dan maak de de xenon ergens aan je auto vast....en dan nog even die truck met die weerstand,,en je hebt geen fouten in je bc.
Maak anders een foto...als je er niet uitkomt
Gr Tommy
Heb je wel h7 besteld?
Je doet gewoon de stekkers van de xenon op de stekker die normaal op de halogeenlamp zit. Je maakt daarvoor een gat in de rubberendop (alleen eerste rondje eruit knippen, zie binnekant) ...doe je de dop van de xenon erin...dan maak de de xenon ergens aan je auto vast....en dan nog even die truck met die weerstand,,en je hebt geen fouten in je bc.
Maak anders een foto...als je er niet uitkomt
Gr Tommy
-
- 1st Gear member
Klopt,
eerst de lamp in de fitting vast zetten en daarna pas de draden door het gat in de dop voeren. Eitje.
Thnx
eerst de lamp in de fitting vast zetten en daarna pas de draden door het gat in de dop voeren. Eitje.
Thnx
Passat 1.6 D
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC70 D5 Summum
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC70 D5 Summum
- german
- 2nd Gear member
Ik ben bezig xenon in te bouwen, maar heb weinig verstand van zaken aangaande electriciteit. De xenon set heeft een rode en een zwarte aansluitdraad. Mijn dimlicht heeft een gele en een zwarte aansluitdraad. Welke kleuren moet ik nu op elkaar aanluiten?
Volvo S60 T5
-
- 1st Gear member
Hoi,
bij mij was het zwart op zwart en blauw op geel. Mijn ballast was trouwens beschermd tegen verkeerd om aansluiten.
bij mij was het zwart op zwart en blauw op geel. Mijn ballast was trouwens beschermd tegen verkeerd om aansluiten.
Passat 1.6 D
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC70 D5 Summum
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC70 D5 Summum
- german
- 2nd Gear member
Hierbij enkele foto's van de inbouw van de xenon lampen. Op zich is het best goed te doen, maar de werkruimte is behoorlijk krap. Aansluiten enz. gaat prima. Op de foto's kun je zien waar ik de balast kastjes geplaatst heb. Het was best lastig om hiervoor een plek te vinden. Bij m’n T5 is het behoorlijk vol onder de kap.
Een ding is me al wel opgevallen het stoort behoorlijk op m'n premium systeem, althans op de radio. Als ik die storing er niet uit ga krijgen dan gaat de xenon er weer uit. Door de verkoper is mij gegarandeerd dat het niet zou storen, niet goed geld terug.
Toch ga ik eerst proberen een oplossing te vinden voor het storen.
Een ding is me al wel opgevallen het stoort behoorlijk op m'n premium systeem, althans op de radio. Als ik die storing er niet uit ga krijgen dan gaat de xenon er weer uit. Door de verkoper is mij gegarandeerd dat het niet zou storen, niet goed geld terug.
Toch ga ik eerst proberen een oplossing te vinden voor het storen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S60 T5
- Billy Road
- 4th Gear member
omwikkelen met zilverplakfolie, is al eerder aan de orde geweest. Alleen de randen inplakken, dus de beide platte kanten niet. Zou moeten werken.
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
- german
- 2nd Gear member
Zilverfolie of alutape werkt voor geen meter. Ik heb alles weer uitgebouwd. Ik had de afspraak dat ik de handel terug kon brengen als de radio zou storen. Ik ga m'n radio ontvangst niet opofferen voor xenon. Op zich wel jammer want het voordeel van xenon op halogeen is me wel duidelijk geworden. 

Volvo S60 T5
- tommytommy
- 4th Gear member
Geen storing gemerkt...
Ik heb een pilot setje van xenonstore.
Degelijk spul voor maar 210 e incl verzending
(geen aandelen..gewoon een tevreden klant)
PS Jij hebt het linker kastje bovenop het computerhuis gemonteerd...wellicht geeft dat storing..(te dicht bij je motorkap) ik heb hem aan de voorkant gemaakt van het computorhuis. Even het beugeltje inkorten en klaar. Wellicht is het niet handig om die kastjes niet aan ijzer vast te maken...dat is indirect ook natuurlijk je massa....en zal wel invloed hebben op je antenne.
Het rechter kastje zit voor op mijn luchtfilterhuis.
Bij mij was het extra krap aangezien ik rechts ook al m`n computer van m`n gasinstallatie heb zitten.
GR Tommy

Ik heb een pilot setje van xenonstore.
Degelijk spul voor maar 210 e incl verzending
(geen aandelen..gewoon een tevreden klant)
PS Jij hebt het linker kastje bovenop het computerhuis gemonteerd...wellicht geeft dat storing..(te dicht bij je motorkap) ik heb hem aan de voorkant gemaakt van het computorhuis. Even het beugeltje inkorten en klaar. Wellicht is het niet handig om die kastjes niet aan ijzer vast te maken...dat is indirect ook natuurlijk je massa....en zal wel invloed hebben op je antenne.
Bij mij was het extra krap aangezien ik rechts ook al m`n computer van m`n gasinstallatie heb zitten.
GR Tommy
- german
- 2nd Gear member
De motorkap is voorzien van isolatie. Het linkerkastje is helemaal vrij van contact met metaal. Er is onder de motorkap overal metaal in de buurt. Het rechterkastje maakt met het ophangbeugeltje minimaal contact met een stukje metaal. Ik geloof niet dat dat de oorzaak is. Ik heb het setje via een marktplaats leverancier in de buurt. Setje kost €120,-. Waarschijnlijk is deze set gewoon van een slechte kwaliteit. Misschien dat ik wel naar een ander ga die betere kwaliteit levert en ter plekke de boel laat monteren, kan ie in geval van storing gelijk het probleem oplossen of de boel weer uitbouwen. Dan maar wat duurder uittommytommy schreef:Geen storing gemerkt...![]()
GR Tommy

Volvo S60 T5
- tommytommy
- 4th Gear member
Goedkoop is duurkoop. Ik betaal liever de volle prijs voor kwaliteit.
Ik heb 210 betaald..en geen gezeur..dat is die 100e mij wel waard. Ik vind xenon al super goedkoop...ik heb 2k uigegeven om de auto weer een beetje van nu te maken. dat is dus 1/10 voor de xenon..waar ik veel plezier van heb.
Probeer deze tent eens: 2 jr garantie op hardware, 1 jaar op de lampen: Pilot h7 xenon
www.xenonstore.nl
Ik heb 210 betaald..en geen gezeur..dat is die 100e mij wel waard. Ik vind xenon al super goedkoop...ik heb 2k uigegeven om de auto weer een beetje van nu te maken. dat is dus 1/10 voor de xenon..waar ik veel plezier van heb.
Probeer deze tent eens: 2 jr garantie op hardware, 1 jaar op de lampen: Pilot h7 xenon
www.xenonstore.nl