Waar kan ik het beste naar informatie zoeken over een Volvo V40 2.0 (eventueel een turbo) als caravantrekker?
Wij willen graag een Volvo V40 2.0 op benzine uit 2002 of 2003 kopen. Wij hebben een caravan welke beladen 1300 kilo is.
Nu hebben wij vernomen dat deze volvo`s problemen geven bij het trekken van een caravan. De problemen zouden o.a. zijn:
Het verbranden van de katalysator
Koeling
Geen geweldige caravantrekker in de bergen.
De dealers waar wij geweest zijn hebben ons verzekerd dat dit allemaal geen problemen geeft, maar wij hebben liever advies van een onafhankelijke instantie of van jullie.
Ik hoor graag.
Groet,
Rob
V40 met een caravan??
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
laat desnoots even een check doen....
of alles goed werkt... schoon is.... enz
een volvo phase 2... model 2001 tm 2004
mag 1400 kg trekken...
en zeker met een turbo gaat hij er goed vandoor willen
en normaal gezien met een normale koeling geen defecten...
verstoppingen... zou hij gewoon op tempratuur moeten blijven...
of alles goed werkt... schoon is.... enz
een volvo phase 2... model 2001 tm 2004
mag 1400 kg trekken...
en zeker met een turbo gaat hij er goed vandoor willen
en normaal gezien met een normale koeling geen defecten...
verstoppingen... zou hij gewoon op tempratuur moeten blijven...
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- FrankBis
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 03.12.2006 - 21:03
http://www.caravantrekker.nl/
kijk hier eens. Veel info!
Ik heb zelf een 1.8 met een Fend Saphir caravan (max 1200 Kg) In nederland geen problemen, de bergen gaan we maar niet in, daar is de motor iets te licht voor.
kijk hier eens. Veel info!
Ik heb zelf een 1.8 met een Fend Saphir caravan (max 1200 Kg) In nederland geen problemen, de bergen gaan we maar niet in, daar is de motor iets te licht voor.
Don't drive faster, than you're guardian angel can fly!
Present:
Volvo V70 2.5T Momentum
Past:
Volvo V40 1.8 Europa
Fiat Bravo 155 HGT
Fiat Bravo 80 SX
Present:
Volvo V70 2.5T Momentum
Past:
Volvo V40 1.8 Europa
Fiat Bravo 155 HGT
Fiat Bravo 80 SX
- Henk
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
- Locatie: West-Brabant
t'ja waar vindt je zoal info,
op volvo.pagina.nlprikbord uiteraard ook,
maar ja daar sta dezelfde vraag?
suc6
Henk.
op volvo.pagina.nlprikbord uiteraard ook,
maar ja daar sta dezelfde vraag?
suc6
Henk.
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
- Rode T4
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06.05.2006 - 08:58
- Locatie: Zuid-Holland
Heb zelf een T4 met een caravan van 1300 kg erachter met een opbouw van 480 cm dus geen kleintje. Gaat prima ook in de bergen. Vorig jaar 2500 km gereden. Motor wordt wel warm als het buiten 35oC is maar niet te heet. Ik laat de koeling nog een keer checken.
Dus de T4 en de 2.0 T en de 115 pk diesel doen het prima. Zeker met progressieve veren achter 110 km/h geen probleem op de franse snelweg
Dus de T4 en de 2.0 T en de 115 pk diesel doen het prima. Zeker met progressieve veren achter 110 km/h geen probleem op de franse snelweg
V40 T4 & V40 1.8 LPI
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:48
- Locatie: Zwolle
Mijn 102pk diesel trekt ook prima een caravan (1250 kg), 100 km/h is geen enkel probleem. Ook wanneer het heuvelachtig wordt ging het prima, kan goed de snelheid vasthouden. Niet getest in de bergen.
V40 Phase2 102Pk (2001) verkocht nu autoloos (vrouw opel astra van de zaak)
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
wat te licht? trekken moet die kar en als je het goed doet moet dat echt geen probleem zijn.Ik heb zelf een 1.8 met een Fend Saphir caravan (max 1200 Kg) In nederland geen problemen, de bergen gaan we maar niet in, daar is de motor iets te licht voor.
Met een auto hoef je niet zo voorzichtig mee om te gaan als een vrouw, die zijn m.i. een stuk kwetsbaarder.
Dus heren wij zijn toch geen watjes he?
Zelf heb ik een 1800 en een caravan van 1000 kg max. maar die moet
de bergen in die word echt niet gespaard, daar is hij auto voor.
Niet zeuren trekken met die hap.
gr. huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Ik heb jaren zo'n 2-liter gehad (MY 1996, Lpi), en ging er een beetje lui van rijden (vgl het nieuwe rijden: max 2500 toeren
) Als je 'm echter wat meer toeren laat maken, trekt ie behoorlijk hoor! Wordt ie wel wat rumoeriger, maar dan komt ie volgens mij overal, ook met caravan.
(een turbo erop, en het trekt helemaal als een beer, ook de 2.0t)
www.caravantrekker.nl is idd een leuke site, met name voor mensen die zich in allerlei diesel/benzine/koppel/vermogen/versnellingsbakken-sommetjes willen storten!

(een turbo erop, en het trekt helemaal als een beer, ook de 2.0t)
www.caravantrekker.nl is idd een leuke site, met name voor mensen die zich in allerlei diesel/benzine/koppel/vermogen/versnellingsbakken-sommetjes willen storten!
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11.03.2006 - 14:20
heb zelf een caravan van beladen 1200 kilo,normaal belaadt ik hem tot 1100 en een 1800 v40 op gas met prog veren.
vlake wegen in ze 5, 90 a 100km per uur 2500 toeren. bergen 10% in ze 4 3000 toeren.
als je bergen krijgt dan moet hij wel werken maar nooit problemen gehad.
het fijne is dat in de lage toeren veel trekkracht zit,dus een 2 liter moet echt geen probleem zijn volvo<s staan bekend als fijne trekauto's dus laat je niks wijs maken.
sucses!
let op er zijn altijd mensen die met 100km bergop je voorbij komen razen maar dan zijn wel de uitzonderingen!!
vlake wegen in ze 5, 90 a 100km per uur 2500 toeren. bergen 10% in ze 4 3000 toeren.
als je bergen krijgt dan moet hij wel werken maar nooit problemen gehad.
het fijne is dat in de lage toeren veel trekkracht zit,dus een 2 liter moet echt geen probleem zijn volvo<s staan bekend als fijne trekauto's dus laat je niks wijs maken.
sucses!
let op er zijn altijd mensen die met 100km bergop je voorbij komen razen maar dan zijn wel de uitzonderingen!!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09.10.2004 - 19:03
beste Rob
ik rij met een v40 1.8 phase 2 en een hobby caravan 420 door de alle bergstreken,o.a dolomieten alpen en pyrineen.
je moet alleen goed op je toerenteller letter zodat je gebruikt maakt van je beste koppel.
alleen heb je soms met optrekken op een extreem steil stuk een beetje vaardigheden nodig omdat de v40 een z.g.n. lange 1e versnelling heeft maar als hij eenmaal rolt is een normale pas geen probleem. ik ben al over 2080 meter hoogte over diverse paswegen gereden . dus hoezo slechte caravantrekker!!!
ik rij met een v40 1.8 phase 2 en een hobby caravan 420 door de alle bergstreken,o.a dolomieten alpen en pyrineen.
je moet alleen goed op je toerenteller letter zodat je gebruikt maakt van je beste koppel.
alleen heb je soms met optrekken op een extreem steil stuk een beetje vaardigheden nodig omdat de v40 een z.g.n. lange 1e versnelling heeft maar als hij eenmaal rolt is een normale pas geen probleem. ik ben al over 2080 meter hoogte over diverse paswegen gereden . dus hoezo slechte caravantrekker!!!
volvo for live
- ccvanmarion
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 16:39
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Ik heb een V40 2.0T uit 2000 gehad (phase I). Daarachter had ik een Knaus 450 hangen van 1300 kg in beladen toestand. Qua vermogen absoluut geen probleem om met deze combinatie te rijden ook niet in de bergen. Ik had alleen wel problemen met de wegligging. De achterkant zakte helemaal in de veren en de voorkant kwam er helemaal uit, waardoor ik veel minder tractie had. Ook had ik het gevoel dat de combinatie onstabiel was boven de 80 km/u (op de GPS).
Ik heb dat probleem voor een deel opgelost door een andere verenset te laten monteren op de achteras (progressief), waardoor het probleem van het doorzakken van de achteras was verholpen. De vooras bleef echter helemaal uit de veren komen.
Na de deze modificatie was de combinatie stabiel tot 90 km/u (op de GPS). Harder rijden vond ik echter niet prettig.
Misschien is de phase II wat stabieler, daar heb ik geen ervaring mee.
Ik heb dat probleem voor een deel opgelost door een andere verenset te laten monteren op de achteras (progressief), waardoor het probleem van het doorzakken van de achteras was verholpen. De vooras bleef echter helemaal uit de veren komen.
Na de deze modificatie was de combinatie stabiel tot 90 km/u (op de GPS). Harder rijden vond ik echter niet prettig.
Misschien is de phase II wat stabieler, daar heb ik geen ervaring mee.
Koos van Marion
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Ik doe het met een v40 95 pk diesel.
Mijn hobby 495 weegt ongeveer 1250 kg en dat is 50 kg te zwaar eigenlijk.
Op vlakke weg gaat het nog lala, maar bergen durf ik er niet echt mee in te rijden. De motor trekt het vrij aardig moet ik zeggen.
Alleen is de combi niet echt super stabiel. Ik durf niet boven de 90 uit te komen. Je voelt gewoon dat de auto eigenlijk iets te licht is voor de caravan. Heb veel ervaring met het rijden met een sleurhut, maar durf met mijn eigen combi niet harder te gaan.
Vandaar mijn stiekeme wens om een v70 te kopen. (of een andere caravan, maar dat wil ik eigenlijk niet)
Mijn hobby 495 weegt ongeveer 1250 kg en dat is 50 kg te zwaar eigenlijk.
Op vlakke weg gaat het nog lala, maar bergen durf ik er niet echt mee in te rijden. De motor trekt het vrij aardig moet ik zeggen.
Alleen is de combi niet echt super stabiel. Ik durf niet boven de 90 uit te komen. Je voelt gewoon dat de auto eigenlijk iets te licht is voor de caravan. Heb veel ervaring met het rijden met een sleurhut, maar durf met mijn eigen combi niet harder te gaan.
Vandaar mijn stiekeme wens om een v70 te kopen. (of een andere caravan, maar dat wil ik eigenlijk niet)
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20782
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
De Phase II is in alle opzichten, vanwege het aangepaste onderstel de betere caravantrekker.
Met die caravan en een 2.0 zou dat geen problemen moeten geven.
Ikzelf heb met een 115 pk Diesel makkelijk 1000 kilo voortgetrokken met een vaartje van 110 op de Route du Soleil. (Ook op de 5% hellingen.)
Met die caravan en een 2.0 zou dat geen problemen moeten geven.
Ikzelf heb met een 115 pk Diesel makkelijk 1000 kilo voortgetrokken met een vaartje van 110 op de Route du Soleil. (Ook op de 5% hellingen.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09.10.2004 - 19:03
met de phase2 is het een zeer stabiele combinatie en heel belangrijk is de wijze van belading,zorg dat je auto vodoende is beladen en dan kun je zorgeloos over de route soleil.
en laat je vooral niet verleiden door te denken ik heb een stabilisator koppeling en dan kunnen wij wel met 120 over de autoweg in frankrijk maar er is ook zo iets als zijwind en voordat je het weet ligt de zaak op de kant.
en ga vooral niet over je max trekgewicht.
veel caravanplezier en kijk vooral op caravantrekker daar staan heel nuttige tips en ervaringen van anderen. zeer leerzaam
en laat je vooral niet verleiden door te denken ik heb een stabilisator koppeling en dan kunnen wij wel met 120 over de autoweg in frankrijk maar er is ook zo iets als zijwind en voordat je het weet ligt de zaak op de kant.
en ga vooral niet over je max trekgewicht.
veel caravanplezier en kijk vooral op caravantrekker daar staan heel nuttige tips en ervaringen van anderen. zeer leerzaam
volvo for live
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 18:45
- Locatie: Tilburg
Ik rijd met een V40 fase II uit 2001 op gas en heb 122pk. en rijd met een 1300 kg zware sprite 490 CF zonder problemen op de Nederlandse wegen. Ook ik vraag me echter af of er heuvels/bergen zonder problemen te nemen zijn in het buitenland. Maar m.b.t. de wegligging heb ik absoluut geen problemen, ik heb het idee dat als er iets met de wegligging aan de hand is het gezocht moet worden in de caravan ook hier is erg veel verschil in.
Rob, ik wens je alle wijsheid !
Rob, ik wens je alle wijsheid !
Volvo S60 140 pk. automaat 2004.
Volvo V70 170 pk. automaat 2006.
Volvo V70 170 pk. automaat 2006.
- Robert
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
- Locatie: Oosterhout
Ik rijd met een T4 fase 1 met een Hobby van 1400KG er achter zonder problemen door de bergen.
Problemen met wegliging heeft ook vaak te maken met fout laden, de auto behoort namelijk ook nogal wat gewicht achterin te hebben.
Vaak word er alleen op het laden van de caravan gelet en niet naar de auto.
Succes met je keuze.
Problemen met wegliging heeft ook vaak te maken met fout laden, de auto behoort namelijk ook nogal wat gewicht achterin te hebben.
Vaak word er alleen op het laden van de caravan gelet en niet naar de auto.
Succes met je keuze.
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11.03.2006 - 14:20
Let op! in de auto dient het zwaarste gewicht van de bagage zo ver mogenlijk naar voren geplaatst te worden.
dus liever op je achterbank dan in de achterbak,bij de caravan alles zo dicht mogenlijk bij de assen en zo laag mogenlijk bij de vloer, vandaaruit verder beladen.
dus liever op je achterbank dan in de achterbak,bij de caravan alles zo dicht mogenlijk bij de assen en zo laag mogenlijk bij de vloer, vandaaruit verder beladen.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20782
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Voor meer informatie over de juiste belading:
www.caravan-forum.nl
En waarom de auto extra beladen?
Wij zitten met zijn tweeen in de auto. Hebben daarbij weinig zware bagage, alleen de zaken die altijd in de auto zitten. En de "noodrantsoenen" voor onderweg.
Mensen die kinderen in de auto hebben, zeker als ze al wat ouder zijn, kunnen niet eens al te zware spullen in de auto doen anders wordt die al overbeladen.
Wij hebben een kogeldruk van circa 65 kg en de caravan weegt maximaal 950 kg. Daar zit echt alles in. Niets van datgene wat we tijdens de vakantie gebruiken ligt in de auto.
Maar als je extra gewicht in de auto legt. Dan inderdaad het zwaarste gewicht op de achterbank.
Eigenlijk hangt het puur af van het gewicht van de caravan.
www.caravan-forum.nl
En waarom de auto extra beladen?
Wij zitten met zijn tweeen in de auto. Hebben daarbij weinig zware bagage, alleen de zaken die altijd in de auto zitten. En de "noodrantsoenen" voor onderweg.
Mensen die kinderen in de auto hebben, zeker als ze al wat ouder zijn, kunnen niet eens al te zware spullen in de auto doen anders wordt die al overbeladen.
Wij hebben een kogeldruk van circa 65 kg en de caravan weegt maximaal 950 kg. Daar zit echt alles in. Niets van datgene wat we tijdens de vakantie gebruiken ligt in de auto.
Maar als je extra gewicht in de auto legt. Dan inderdaad het zwaarste gewicht op de achterbank.
Eigenlijk hangt het puur af van het gewicht van de caravan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Lijkt me geen enkel probleem. Ik heb al 2 x mijn Volvo 1.8 Bi-Fuel door de Alpen gereden met een Beierland ven 1250 kilo (inclusief belading) er achter.
Kruissnelheid zo rond de 100, en in de bergen (hellingen omhoog) rond de 80 (dan houd het met de 1.8 wel ongeveer op). Je komt overal maar je moet niet denken dat je wel ff met 110 door de Alpen blaast (zo komen soms de Nederlanders je om de oren blazen).
Dus: gewoon kopen. Een Volvo is een prima trekker
Kruissnelheid zo rond de 100, en in de bergen (hellingen omhoog) rond de 80 (dan houd het met de 1.8 wel ongeveer op). Je komt overal maar je moet niet denken dat je wel ff met 110 door de Alpen blaast (zo komen soms de Nederlanders je om de oren blazen).
Dus: gewoon kopen. Een Volvo is een prima trekker
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver