Infocentrum inbouwen in een 440

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R.M.B.
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 26.07.2005 - 18:10
Locatie: Utrecht

Hallo Volvoliefhebbers,

Ik heb een vraagje; zelf heb ik een volvo 440 2.0 i glt uit 1994. Uiteraard ben ik hier erg blij mee. Toch vraag ik me af of het te doen is om hier een infocentrum (zoals in de turbo uitvoeringen) in te bouwen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :P
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
volvo for life
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 12.05.2005 - 21:24
Locatie: Breda

Ik denk dat het niet echt makkelijk is, het lijkt me ook wel mooi in onze volvo maar ik denk dat het gehele dashboard eruit moet(ik kan het ook mis hebben).
En zie ook maar eens aan z'on ding te komen, op de sloop vind je ze niet.
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ze stonden op marktplaats aangeboden zag ik :lol:
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Het inbouwen van het infocenter kan.
Het betekent alleen dat je de hele klokkenwinkel moet vervangen.
Dat betekent een behoorlijke dashboard amputatie en herinrichting.

Daarnaast moet je nog een plekje vinden voor de switch en resetknop.
Daar zul je dan je klokje voor op moeten offeren in de 440.

Ik heb het wel een keer gezien, maar volgens mij was dat een extra af fabriek (Dat was een 2.0 GLT)

Maar als je zo'n infocenter wilt koop je toch gewoon een 480 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Is het niet zo dat een Infocenter een Digitale aansturing voor de snelheid nodig heeft? Volgens mij heeft een 480 dat wel, maar bij de 440 / 460 zit er volgens mij nog gewoon een km-kabel op de versnellingsbak. Wil je dus een infocenter inbouwen zul je je "analoge" versnellingsbak moeten ombouwen tot een digitale (met digitale snelheidsaanduiding) of een andere bak moeten monteren.

Ik weet trouwens niet precies hoe dit zit bij nieuwere modellen of zo, maar ik heb dit ergens gelezen op een engels forum, kan het alleen niet meer terug vinden. Daar kwam men tot de conclusie dat het "bijna" niet te doen was ivm met het ontbreken van de aansturing...
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Gebruikersavatar
R.M.B.
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 26.07.2005 - 18:10
Locatie: Utrecht

Zo te horen is het niet iets dat zo even te doen is dus. Jammer want het leek mij wel heel leuk.
Gebruikersavatar
R.M.B.
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 26.07.2005 - 18:10
Locatie: Utrecht

V480-V40 schreef:Het inbouwen van het infocenter kan.
Het betekent alleen dat je de hele klokkenwinkel moet vervangen.
Dat betekent een behoorlijke dashboard amputatie en herinrichting.

Daarnaast moet je nog een plekje vinden voor de switch en resetknop.
Daar zul je dan je klokje voor op moeten offeren in de 440.

Ik heb het wel een keer gezien, maar volgens mij was dat een extra af fabriek (Dat was een 2.0 GLT)

Maar als je zo'n infocenter wilt koop je toch gewoon een 480 8)
Ik zou graag een 480 willen( het liefst een two tone) maar sinds ik een zoontje heb, 5 maanden nu, is het onmogelijk.
Gebruikersavatar
VolvoRacing
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 23.03.2005 - 22:39
Locatie: Rotterdam

Je moet inderdaad een hoop aanpassen. Als je een 440/460 hebt zonder infocenter dan heb je een analoge snelheidsmeter. Heb zelf een klokken geval liggen met infocenter, deze is digitaal.

Bij de Volvo Dealer kost het je 1300 euro om om te bouwen.
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Je zou even moeten kijken bij een 440/460 turbo
Ik zelf vind het ook wel grappig maar ga toch echt voor echte VDO klokken die je in een oog opslag kan bekijken.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Je hebt ook nog extra sensoren nodig.

Het mooiste zou zijn als je een sloop kent en die belt je als er een
440/480 binnenkomt met een boordcomputer.
Dan kun je alles overzetten wat je nodig hebt.

Maar ze bellen niet snel.

Als het goed is staat het schema met de sensoren in de vraagbaak
die je van me hebt gekregen :D
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
R.M.B.
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 26.07.2005 - 18:10
Locatie: Utrecht

Het is zo een omslagtige onderneming dat ik me er al bij heb neergelegd dat het niet zal gebeuren. In de toekomst komt er misschien een volvo met infocentrum op mijn pad? En de vraagbaak is super! Heb d.m.v de vraagbaak al wat onderhoud kunnen doen waarvoor ik normaal gesporken veel moet betalen als ik het uitbesteedt. Nogmaals dank!!!!
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

De klokkenset opzich ombouwen is nog niet zoveel werk, maar dan komt de rest.
Je hebt waarschijnlijk geen sensor voor het oliepeil (direct rechts van het oliefilter bij een 480 geloof ik), geen olie temperatuur sensor (links van het oliefilter, en dan de andere functies nog zoals de buitentemperatuur (sensor zit in de grille bij een 480). In principe moet het wel te doen zijn, de vraag is echter wel of alles voorbereid is.
Ikzelf heb een 2 liter 480, met een M60 versnellingsbak. Volgens mij heeft de 2 liter 440 dezelfde bak. Dan zou het een kwestie moeten zijn van sensor overhangen.

De infocenter schakelaar zelf is het probleem niet direct. Hier is standaard ruimte voor naast het klokje van de 440/460.

Als iemand het lukt ben ik wel heel nieuwsgierig trouwens!
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

A ha, daar zij die boutjes dus voor :lol: Weet ik meteen waar ik mijn analoge meters op moet aansluiten :razz:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Caerbannog schreef:Ikzelf heb een 2 liter 480, met een M60 versnellingsbak. Volgens mij heeft de 2 liter 440 dezelfde bak.
Dat hangt er van af. Ik meen mij te herrineren dat er een korte tussenperiode is geweest dat er op een 440/460 een andere bak is geplaatst, toen de 480 nog geen 2.0 liter had. Vanaf wanneer tot wanneer weet ik niet. Misschien Bart Simpson of een van de monteurs op dit forum
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”