af en toe blijft mijn achter rem hangen er zitten net nieuwe blokken op
en er zit ook veel speleing op de hand rem is dit ook bij te stellen ?
erg vreemd het is lang altijd niet zo dat de rem blijft hangen
heeft iemand een op lossing
achter rem blijft hangen speleing op hand rem
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Zijn die blokken dan wel juist gemonteerd? Ik heb begrepen dat er geleide pennetjes oid zitten waar nog wel eens een probleem mee kan zijn. Maar dit had natuurlijk gecontroleerd moeten worden toen er iets vervangen werd. Ik zou ff terug gaan...
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Maarten
- 5th Gear member
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
- Locatie: grunn
heb zelf gehad dat het rubbertje wat om je remcilinder zit gescheurd was,waardoor die iets verroest was.
rem ging dan soms ook niet meer terug en bleef dan hangen.
lijkt mij echter dat als de blokken net vervangen zijn,men dat wel had opgemerkt en gemeld en/of vervangen.
gebeurt echter wel meer bij s/v40,zijn ook revisiesetjes(nieuwe rubber hoesjes)voor.
kosten uit mijn hoofd iets van 20 euro.
wel opletten dat de cilinder niet te aangetast is door roest,anders moet er een nieuwe op.
rem ging dan soms ook niet meer terug en bleef dan hangen.
lijkt mij echter dat als de blokken net vervangen zijn,men dat wel had opgemerkt en gemeld en/of vervangen.
gebeurt echter wel meer bij s/v40,zijn ook revisiesetjes(nieuwe rubber hoesjes)voor.
kosten uit mijn hoofd iets van 20 euro.
wel opletten dat de cilinder niet te aangetast is door roest,anders moet er een nieuwe op.
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
- buuntje
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 22:39
- Locatie: deinze
het beste is voordat je klauwen terug indraait met wat WD40(kruipolie) op de rubber te spuiten, zo kan deze bijna nooit scheuren.
als deze droog is draait ie eerst wat mee tot hij niet meer kan draaien en scheurt dan.
greetz nick
als deze droog is draait ie eerst wat mee tot hij niet meer kan draaien en scheurt dan.
greetz nick
V40 1.9td 102pk bj 2002


-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 14.12.2006 - 11:39
Heeft niets te maken met remblokken.
Je remcilinder wordt bij het aantrekken van de handrem naar buiten "geduwd" door een as met grove schroefdraad die in je cilinder zit. Als je speling in je handrem hebt, wil de cilinder niet helemaal meer retour doordat dit asje van de handrem niet geheel terug draait. Dit komt door oxidatie of vervuiling rondom de as.
Als je bij je achterwiel naar de handremkabel kijkt, zie je dat deze achter een arm is gehaakt. Je handremkabel trekt aan deze arm zodat de as wordt gedraait en de remcilinder naar buiten wordt geduwd.
Je moet even proberen zowel links als rechts de arm met de hand terug te duwen. De speling op je handrem zal dan zijn opgeheven. Als je de handrem vervolgens aan trekt en hij blijft weer hangen, kan je controleren of links of rechts blijft hangen.
Je kunt de remcilinder en het handrem mechanisme reinigen door de remklauw te demonteren en de cilinder van de as te draaien, vervolgens met een klein schroevendraaiertje o.i.d. het rubbertje om het asje een beetje openen en met veel remmenreiniger het asje vrij beweegbaar maken. Daarna onder het rubber goed invetten en de cilinder weer monteren. Let op dat de cilinder moeilijk terug gaat in de afdichtring en vooral met veel beleid te werk gaan. Daarna goed ontluchten !
Heb hetzelfde probleem gehad. Als je een beetje handig bent, kan je het zelf. Anders een nieuwe remklauw halen, prijs varieert van €150,- tot € 250,-
Je remcilinder wordt bij het aantrekken van de handrem naar buiten "geduwd" door een as met grove schroefdraad die in je cilinder zit. Als je speling in je handrem hebt, wil de cilinder niet helemaal meer retour doordat dit asje van de handrem niet geheel terug draait. Dit komt door oxidatie of vervuiling rondom de as.
Als je bij je achterwiel naar de handremkabel kijkt, zie je dat deze achter een arm is gehaakt. Je handremkabel trekt aan deze arm zodat de as wordt gedraait en de remcilinder naar buiten wordt geduwd.
Je moet even proberen zowel links als rechts de arm met de hand terug te duwen. De speling op je handrem zal dan zijn opgeheven. Als je de handrem vervolgens aan trekt en hij blijft weer hangen, kan je controleren of links of rechts blijft hangen.
Je kunt de remcilinder en het handrem mechanisme reinigen door de remklauw te demonteren en de cilinder van de as te draaien, vervolgens met een klein schroevendraaiertje o.i.d. het rubbertje om het asje een beetje openen en met veel remmenreiniger het asje vrij beweegbaar maken. Daarna onder het rubber goed invetten en de cilinder weer monteren. Let op dat de cilinder moeilijk terug gaat in de afdichtring en vooral met veel beleid te werk gaan. Daarna goed ontluchten !
Heb hetzelfde probleem gehad. Als je een beetje handig bent, kan je het zelf. Anders een nieuwe remklauw halen, prijs varieert van €150,- tot € 250,-
2024 Volvo XC90 T8
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue